De aanhouder wint

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

De aanhouder wint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 15:38

we schrijven zo'n 3 maanden geleden.
Volledig overstuur, in paniek belde ik enkele vrienden/kennisen op. Ik zag het totaal niet meer zitten met jamey, ze werd gevaarlijk, stond continu overeind en ik had niks te vertellen. Zodra ik haar van het erf af nam nam ze een loopje met me, en keerde ik voor mijn eigen veiligheid terug naar stal. Diverse keren geluk gehad, net optijd opzij kunnen springen zodat ik er niet onder kwam. Het enige wat redelijk ging was het rijden, maar verder was ze verandert in een monster. Een monster waar ik bang van werd.
Ik durfde niet, had te weinig ervaring voor zo'n paard, ze moest maar weg. Ik had besloten, ze ging weg, mijn hoofd had gesproken.
Mijn verzorgster (draumpje hier) gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Zij wist op dat moment precies hoe jamaica in elkaar stak, en dacht ook, dat als ik bang van haar begon te worden, dat dit de juiste keuze was.
De volgende dag ging ik naar stal, met de planning om het mijn stalhouders te vertellen dat ze weg ging.
Ik ging bij jamaica de stal in, zag haar koppie, en ik brak. Hoe kon ik dat beestje nou toch weg doen? Wat was er mis? Het ging zo goed! Uren heb ik in de stal zitten janken. Wat moest ik nou? Het ging zo toch niet? Ik moest toch ook een beetje om mezelf denken?
Maar ik kon het niet. Only a fool, breaks his own heart, en ik ben soms best weleens een fool, maar zo'n fool toch ook weer niet. Ik barste keer op keer in tranen uit bij de gedachte dat ze er niet meer zou zijn.
Mijn stalhouders verteld, en kreeg dingen te horen waar ik het niet mee eens was, en wat mij heeft doen besluiten gelijk een andere stal te zoeken. Dit lukte, en de maandag erop heb ik ze verhuisd.
En daar, op die nieuwe stal....
Wat er gebeurt is weet ik nog steeds niet, zal ik waarschijnlijk ook nooit weten. Zo snel als dat jamaica naar het negatieve was verandert, zo snel veranderde ze weer naar het positieve.
Nu, 2 maanden later, heb ik mijn 1e 2 buitenritten erop zitten, mijn 1e wedstrijd en mijn 1e springles.
Tuurlijk, we hebben een slechte start gehad, die ik niet zal vergeten. Ze wordt niet zo groot als we verwacht hadden, maar, jammer dan.
We komen er wel, en als we niet gelijk van A naar D kunnen, dan gaan we via B en C naar D.
Ik ben gewoon ontiegelijk gek op dat beest geworden, mijn ideale paardje!, Mijn DROOMKNOL! Lovers Lovers

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 15:54

wat goed dat ze daar weer helemaal positief werd! gelukkig maar anders had je haar mischien toch weg gedaan. harstikke fijn dat het weer goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:33

Soms kom je met een stapje terug veel sneller op je bestemming aan.
Geniet ervan!!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:03

Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met mijn 3-jarige pony (toen ik hem kreeg) Soms kan een kleine verandering, voor een hle grote verandering zorgen.
Ik denk altijd maar, alles loopt zoals het moet en dat heeft zich bij jou ook maar weer eens bewezen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:23

he stef
geluukig maar dat je gewoon hebt volgehouden Knipoog
het was voor mij toen ook heel dubbel hoor , aan de ene kant had ik zoiets van , als je gewoon echt bang voor haar word zou het de oplossing zijn om iemand te zoeken die haar wel kon hebben , maar ja aan de andere kant had ik ook zoiets dat het ook wel over kon gaan (puberen)
wel heel typisch dat het zodra je verhuist bent het eingelijk al gelijk weer zo goed ging.Ik ben heel blij voor je dat jullie twee elkaar weer helemaal weer gevonden hebben Lovers
ik ben op de vorige stal waar je stond eingelijk ook helemaal weg hoor,(je kunt je wel bedenken waarom waarschijnlijk)
maar in iedergeval hoop ik dat het nog beter gaat worden (voor zover dat kan Haha!
groetjes sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 23:15

ach, beter, beter.... Ze is nu geweldig, ze staat half te slapen tijdens het poetsen, geeft netjes alle 4 de beentjes (de laatste tilt ze zelfs al voor me op Haha!). De hoefsmid was een eitje, net of ze al jaren op ijzers staat. Tuurlijk schrikt ze weleens van een weg waaiend blaadje, of vind ze dingen moeilijk, maar daar is ze jong voor.
Ze staat in de wei, in een groep, wat eerst ook onmogelijk was omdat ze alles in elkaar sloeg. Ze vreet geen staarten meer, en is lekker bij gekomen.
Ze is mooi (vind ik dan Haha!) en lief. Ze is mak en steeds meer vertrouwd.
Ze is gewoon jamey nu Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:41

vind ik ook hoor Haha!
het is gewoon een mooi paard Kwijl Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:27

Super! Ik zit nu ook een klein beetje in een dip.. Zit ook te twijfelen als ik op marktplaats al die mooie E-ponys zie..
Maar ook als ik eraan denk dat ik mijn meissie weg doe, dan moet ik gewoon janken, dat kan ik neit!!
Dus hopen dat ik ook snel uit die dip kom..
Bij jonge ponys is dat nou eenmaal snel! Dus daar moet ik maar proberen mee te leven! Knipoog
Maar iig super voor je dat je aangehouden hebt! En helemaal super dat het nu zo goed gaat!!!
Petje af!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:36

Toppie dat je door hebt gezet,en er hulp bij gehaald heb.Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen (misschien ik ook wel) En super dat het nu zo goed gaat.Mijn complimenten en ik ben blij voor je! Lachen