Wat vinden jullie jeugd ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie jeugd ?

Mensen t/m 18 jaar ( schoolgaand/opleiding )
18 (48%)
Mensen t/m 23 jaar ( opleiding volgen of net beginnen met werken )
9 (24%)
Alle mensen die zich jong voelen
10 (27%)

Totaal aantal stemmen: 37


Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Wat vinden jullie jeugd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 14:05

Hoi allemaal ,

Bij alle andere algemeen - fora kon je geen poll aanmaken ( volgens mij ) , vandaar dat ik dat hier doe.

Ik zag daarnet weer een topic , waarin werd gezegd dat mensen , die geen jongeren zijn en die de problemen op het JH niet intressant vonden ,
daar dan maar niet moesten komen( Ik noem geen namen , en verwacht van jullie dat jullie ook geen namen noemen. Dit is namelijk dan niet eerlijk tegenover die bokkers ).
Wat vinden jullie jeugd ?

Reacties geven in dit topic kan ook Lachen , maar ga a.u.b. niet schelden of zo.
Ik val niemand aan.
Vind jij wel dat ik jou aanval , stuur me dan een pb , dan kunnen we het rustig uitpraten , en verander ik dit bericht/de poll
Laatst bijgewerkt door Gaby op 21-07-02 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 14:12

Jeugd is niet in een leeftijd uit te drukken maar is ook niet alle mensen die zich jong voelen.
Bij de jeugd hoort onbezorgdheid maar ja... dat gaat niet altijd op want er zijn teveel jonge mensen met teveel problemen.

Jeugd vind ik als men nog geen verantwoordelijkheden heeft waarbij nare gevolgen zijn. Dus nog geen huur betalen, voor de eigen inkomsten zorg moet dragen, nog niet in een gevangenis kan belanden.
Ik denk dat dit een beetje is tot het moment dat ze van de mavo/havo/atheneum/LTS ofzo afkomen. Daarna komen er bij het leren al veel meer verantwoordelijkheden kijken en is er toch niet echt meer sprake van echt jeugdig gedrag. Wil nog niet zeggen dat ze dan volwassen zijn, eigenlijk vallen ze dan tussen jeugd en volwassenen in.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 14:18

Mja daar sluit ik me wel aardig bij aan !

In principe ga ik tot een jaar of 23 , daarna krijg je meestal pas het huisje-boompje-beestje(gezinnetje) gesettelde leven met veel verantwoordelijkheden enzo.

Maar zie dan weer een 19-jarige alleenstaande hardwerkende moeder met een eigen flatje , hard werken en de rest van de dag huishouden doen en voor die kleine zorgen , tja dat is toch ook weer heel wat anders dan een 19-jarige wiens grootste zorg is of die genoeg uitgaansgeld heeft voor het hele weekend Lachen

Ik sluit me dus aan bij Kleintje !

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 14:41

Ik vindt het nogal verschillen.
De ene is 19 en vindt zichzelf volwassen, kan voor zichzelf zorgen, werkt hard etc...
Dat vindt ik dan niet iemand meer die bij de jeugd hoort.

Als je nog uitgaat met vrienden enz... vindt ik dat je nog wel bij de jeugd hoort. (als je volwassen ben ga je ook nog wel regelmatig uit, maar ik denk niet meer zoveel dan als je bij de jeugd hoort)
Dus dat kan net zo goed iemand zijn van 23.

Ik vindt het eigelijk moeilijk om te zeggen wanneer je daar nou niet meer bij hoort.
En jeugd is niet echt in leeftijd uit te drukken.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 15:00

Ik heb de poll een beetje bijgewerkt.
Ik ga ervanuit dat als je jonger dan 18 of 18 jaar bent , je gewoon een opleiding volgt.
Wat betreft 23 jaar of jonger ........
Dat is idd wat lastiger en ik had daar niet goed bij stilgestaan.

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 15:22

jeugd is zeker tot je 18e want dan ga je nog naar school en alles.. en dan ben je gewoon typisch jeugd.. maar als je ouder word.. ligt eraan na hoe je je gedraagd... maar gewoon officieel tot je 18e...
ik snap welk topic je bedoelt.. en ben het er mee eens..
maar ga geen uitleg geven anders moet ik namen noemen en dat zouden we niet doen! (volwassen van mij he? Knipoog)
XXXXXXXXXx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:33

En als je dan als 16 jarige gaat werken en alles wat je nodig hebt zelf betaald?
En je ook volwassen kunt gedragen.
Waar val je dan onder?

Zo zijn er ook nog van 28 die nog studeren, nog op kamers zitten, maar de was bij moeders dumpen en zich alleen druk maken om uitgaan en studenten feesten.
Waar vallen die dan onder?

Bij mij is die 16 jarige dan toch nog jeugd
Die 28 jarige niet.
Ik heb wel meer respect voor die 16 jarige Haha!