zadels voor tinkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

zadels voor tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 13:52

Vraagje aan de Tinker eigenaren. Wat voor merk zadel ligt er op jullie
Tinker. (geen western of stock zadels)


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:07

Op de Tinker van mijn buurman ligt soms een stubben en soms een Kieffer. Beide passen voor geen meter. Ik heb hem al aangeraden om een haflingerzadel te kopen, omdat degene die op zijn tinkertje rijdt (mijn buuf) alle kanten in zwiept als die zadels erop ligt. Het is compleet niet stabiel en erg oncomfortabel (ik heb het ook eens uitgeprobeerd)

Toos paardloos

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:13

Op mijn Tinker ligt een Fellsbach veelzijdigheidszadel. Dat zadel heeft altijd op kwpn-ers gelegen en ligt prima op mijn paard. Nu heb ik wel een vrij slank gebouwde Tinker (type Gypsy Vanner). Als je een Cob-type hebt wordt het wat moeilijker denk ik.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:28

ik heb een merovech veelzijdigheidszadel. ligt erg goed op ail der rug zit voor mij alleen wat minder. heb t zelfde zadel al op verschillende andere tinkers goed zien liggen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:40

Ik ken iemand die er een Friezen-zadel op heeft liggen, werkt ook goed.

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:42

Margreet schreef:
Ik ken iemand die er een Friezen-zadel op heeft liggen, werkt ook goed.


Dat wou ik net zeggen Haha!, Phryso of Fryso heten die dingen. Schijnen ook erg lekker te zitten.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 14:56

bedankt voor jullie antwoorden.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:58

ik heb een County Competitor 2000. Dat is een dressuurzadel trouwens. Nu is mijn Tinker een nog fijner gebouwd typje dan de Tinker van Percy, de mijne is een Romany Grai (voor de echte kenners onder ons), dus dat speelt zeker een rol mee. Toen ik mijn zadel kocht kon ik uiteindelijk kiezen uit een Stübben, Passier, Euroriding en de County. Die lagen allevier netjes, maar die County zat het lekkerst!

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:03

wij hebben voor onze oudste tinkermerrie pas geleden een kieffer vzh zadel gekocht. Zij is wel vrij slank/luxe gebouwd. Voor de jongste hebben we een Hubertus vzh zadel. Zij is meer van het cobtype. Als ze volgroeid is (ze is nu 4) dan wil ik een ander zadel voor haar. Ws een hulsebols.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 15:24

Ik vroeg me af of een Passier grand gilbert op een Tinker zou passen.
op mijn forse kwpner en kruising fries ligt dit zadel goed.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:25

flair"]
[quote="Margreet schreef:
Ik ken iemand die er een Friezen-zadel op heeft liggen, werkt ook goed.


Dat wou ik net zeggen Haha!, Phryso of Fryso heten die dingen. Schijnen ook erg lekker te zitten.
[/quote]

Ja, zoiets ja. Van het Tweespan. www.tweespan.com

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 16:03

pff nou dat weet ik niet, een paar mensen bij mij op stal hebben een fries en dus ook zo`n zadel. Mooie dingen vind ik het persoonlijk.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 18:39

Wij hadden eerst altijd een Hubertus vzh-zadel met verbreedde boom op Tiko liggen.
We hebben sinds woensdag een Maxum Thorowgood, en deze ligt echt super!. Ik kan zonder dat hij aangesingeld is opstijgen en het blijft nog liggen (Was even een foutje).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 18:41

Ik heb nu een stubbenzadel voor Jordy maar die past absoluut niet! dus krijg ik volgende week een kunstofzadel speciaal voor tinkers en fjorden enz..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 18:43

Ik heb zelf een redelijk normaal type tinker, niet ielig maar ook niet super breed. Ik heb er dus een gewoon dressuurzadel opliggen van Pagony. Het zadel ligt echt perfect! Je moet gewoon heel goed passen en weten waar je op moet letten. Duur hoeft dus zeker niet beter te passen!!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:06

Met zoveel verschillende soorten en maten Tinkers is het totaal onmogelijk om te zeggen welk zadel er op een Tinker past.
Er zijn Tinkers van 1.40m en van 1.65. Breed, slank en alles er tussen in Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:53

Ik heb een vrij smalle tinker van 1.46, en had een Hubertus, VZH met verbrede boom.
Heb nu sinds enkele dagen een kunstof Thorowgood (Maxim) VZH breedste uitvoering.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:30

Beetje dubbel antwoord Myrthe, Richtje schreef exact hetzelfde.. En allebei nog fout ook.. (Maxum, Maxim.. Het is MAXAM..).

Je hoort heel verschillende antwoorden, de een is vrij smal, de ander standaard, weer een ander erg breed. Als het in je budget ligt kun je er een op maat laten maken, ben je verzekerd van een passende.. En als je je niet op wedstrijden richt maar alleen op recreatie kun je een Torsion proberen, deze zadels hebben geen boom, waardoor ze op meerdere verschillende types passen. www.gotreeless.com

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 10:36

ik heb ook een tinkermerrie en zelf heb ik er een imperial horse zadel type rocky op liggen, het zadel ligt mooi en is lekker voor buiten maar voor de dressuur is het knudde!!!!!


pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 14:11

NaVy! schreef:
Beetje dubbel antwoord Myrthe, Richtje schreef exact hetzelfde.. En allebei nog fout ook.. (Maxum, Maxim.. Het is MAXAM..).

Je hoort heel verschillende antwoorden, de een is vrij smal, de ander standaard, weer een ander erg breed. Als het in je budget ligt kun je er een op maat laten maken, ben je verzekerd van een passende.. En als je je niet op wedstrijden richt maar alleen op recreatie kun je een Torsion proberen, deze zadels hebben geen boom, waardoor ze op meerdere verschillende types passen. www.gotreeless.com


Yep ! Ik heb een Torsion , superfijn zadel voor lange buitenritten !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizsz_Kitty en 80 bezoekers