Transportbeschermers: welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Transportbeschermers: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 12:32

Tot nu toe ging ik slecht 1 keer per jaar met Nouska in de trailer (voor keuring). Dan leende ik meestal wel transportbeschermers van mijn vriendin.
Nu ga ik misschien binnenkort met Nouska les krijgen in de piste van de ponyclub enkele dorpen verder. Maar aangezien ze dan (indien het doorgaat hé) redelijk vaak in de trailer moet, dacht ik toch maar zelf er te kopen.

Met welke hebben jullie goede (of net slechte) ervaringen??
En wat voor een sluiting is het best (hoeveel velcrotjes?).
Nouska is steeds erg vuil in de trailer, dus liefst iets dat makkelijk proper te krijgen is.
Ook liefst niet de allerduursten, want ben maar een arme studentin hé
Clown Is het voorts nodig om zowel voor voor- als achterbenen of niet?

Hoop dat iemand me wat kan voorthelpen, want kost wel redelijk, dus wil direct de juiste kopen

gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:39

Voor langere afstanden (meer als 10 km) gebruik ik transportbeschermers, voor kortere alleen peesbeschermers en strijklappen.
Ik heb tb's van Harry's Horse, die kosten ongeveer 20 euro voor een set van 4. Er zit (fop)bont in aan de binnenkant en 4 klittenbandsluitingen, ook voorzien van kroonrandbescherming.

Toos paardloos

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 12:44

Misschien ook nog ff er bij zeggen dat ze wel braaf is in de trailer, maar wel vrij nerveus steeds. Dus ze moeten wel goed vast blijven zitten enzo als ze wat beweegt.

gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 13:05

Hoi, je schrijft dat je paardje braaf op de trailer is, maar dat moet niets uitmaken in de keuze naar goede transportbeschermers Knipoog Ze zal namelijk maar een keer niet braaf zijn en als je dan geen goede bescherming hebt zit je met de gebakken peren. Ik ben misschien een luxe paard (ookal moet ik er onwijs lang voor sparen en hard voor werken!) maar de beste transportbeschermers vindt ik nog altijd die van Eskadron. Zodra Nappie dus weer beter is ga ik deze beschermers kopen (Nappie is echt super braaf op de trailer maar ik wil geen enkel risico lopen) ze zijn niet echt goedkoop maar dat heb ik er wel voor over Knipoog

Afbeelding

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 13:34

Ik heb de transportbeschermers van BR. Niet de allermooiste, niet de allerduurste, maar ze blijven goed zitten.
Ik geloof dat ze 70 gulden koste (33 euro?)
Ze hebben 4 klittebandsluitingen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 13:58

ik heb ook van br, ik vind ze wel mooi hoor! Ze blijven heel goed zitten en gaan over de hoef

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 16:11

imker schreef:
Voor langere afstanden (meer als 10 km) gebruik ik transportbeschermers, voor kortere alleen peesbeschermers en strijklappen.


Het heeft niet zoveel te maken met de afstand. Natuurlijk zijn die beschermers er voor tijdens de rit, maar vooral ook voor in en uitladen van je paard!! Soms stappen ze met het van de trailer halen naast de klep of glijden ze uit en vallen ze op hun knieen, aan alleen peesbeschermers heb je dan niet zo veel want die zitten alleen aan de achterkant. Je paard moet gewoon altijd goed beschermd zijn, ook als je maar 1 km van huis af gaat!!!

Je moet er voor zorgen dat iig de kroonrand beschermd is ( kun je ook doen door springschoenen om te doen) en dat de rest van zijn been tot aan de knie (voorbeen) of hak (achterbeen) goed beschermd is. Je hebt ook beschermers die over tot over de knie en hak gaan, maar mijn ervaring is dat die grote transportbeschermers vaak niet zo goed blijven zitten.

Ik heb gewoon van die "kleintjes" met 4 klittebanddingen en doe hem vaak nog springschoenen om. Als hij op de vrachtwagen moet gebruik ik bandages met daaronder grote viltlappen die zowel de kroonrand als de knie beschermen!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 20:47

Okay zal al eens rondkijken of er nergens in solden ofzo staan.

gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 22:22

Ik heb die van Eskadron (Ja, ik heb ze al Napoleon *puh* Knipoog en die bevallen heel goed. Kost even wat, maar dan heb je ook wat!

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 22:28

Ik heb ze van Bucas.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 22:36

hey
ik heb tb's van BR. Gewoon lage. Ik doe Gigi wel ook nog springschoenen om. Hoewel hij eigenlijk ook braaf is op de trailer...
Er zijn 4 klittenbandjes aan en ze blijven goed zitten.
Ze kostten ong 42 euro. (pony size)
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:16

katjatencate"]
[quote="imker schreef:
Voor langere afstanden (meer als 10 km) gebruik ik transportbeschermers, voor kortere alleen peesbeschermers en strijklappen.


Het heeft niet zoveel te maken met de afstand. Natuurlijk zijn die beschermers er voor tijdens de rit, maar vooral ook voor in en uitladen van je paard!! Soms stappen ze met het van de trailer halen naast de klep of glijden ze uit en vallen ze op hun knieen, aan alleen peesbeschermers heb je dan niet zo veel want die zitten alleen aan de achterkant. Je paard moet gewoon altijd goed beschermd zijn, ook als je maar 1 km van huis af gaat!!!

Je moet er voor zorgen dat iig de kroonrand beschermd is ( kun je ook doen door springschoenen om te doen) en dat de rest van zijn been tot aan de knie (voorbeen) of hak (achterbeen) goed beschermd is. Je hebt ook beschermers die over tot over de knie en hak gaan, maar mijn ervaring is dat die grote transportbeschermers vaak niet zo goed blijven zitten.

Ik heb gewoon van die "kleintjes" met 4 klittebanddingen en doe hem vaak nog springschoenen om. Als hij op de vrachtwagen moet gebruik ik bandages met daaronder grote viltlappen die zowel de kroonrand als de knie beschermen!
[/quote]

Imker is altijd supervoorzichtig en ik heb nog nooit in 2 jaar meegemaakt dat verkeerd van de trailer afliep. Ik vind het alleen onzin om voor een ritje van 5 minuten pontificaal alles om te binden. In de tijd dat ik daarmee klaar ben, kan ik al op en neer naar de rijhal zijn gereden...

Maar ieder doet het op zijn/haar eigen manier, dit is dus die van mij.....

Toos paardloos

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:29

dat van die 5 minuutjes en dat brave paard dachten wij 2 jaar terug ook met een paard op de vrachtwagen, maar hij ging wel dwars onder het schot door. Nooit eerder was er iets gebeurd, altijd braaf erop en eraf, maar de bestuurder moet ook wel eens onverwachts remmen of wat dan ook. Dan maar wat langer de tijd nemen om hem in te pakken. Voor mij geen risico. (was wel niet mijn paard, maar als je het bij die an een ander ziet gebeuren, daar leer je ook van)
Ik heb trouwens Bucas.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 07:08

Lamicel transportbeschermers, definately. Vind ik super dingen qua bescherming en ze zijn oersterk!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:18

Ik heb pas BR transportbeschermers gekocht omdat ik binnenkort wedstrijden ga rijden en naar de keuring met Pjelk. Met het gebruik heb ik dus nog geen ervaring.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 23:02

ik heb zo net als orri ook van bucas.

en voor de paarden van mijn werk hebben we leren beschermers. (te koop bij 't peerdewinkeltje geloof ik)

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, Majabeestje en 42 bezoekers