Leuke dag Schoorl met o.a. SuperRazinda 1e x echie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Leuke dag Schoorl met o.a. SuperRazinda 1e x echie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 23:30

Vandaag CH Schoorl dus vroeg uit de veren. Om kwart over zes belde Jura/Maartje mij wakker (Kelére zeg wat vroeg. Leek wel midden in de nacht. Lag nog lekker te Dromen ) naar M.Beemster waar Maartje al klaar stond en op weg naar Schoorl.

Daar aangekomen, nauwe parkeerplaatsen, ieniemienie zwaar overbevolkte losrijterreintjes, maar een goede bodem, keek Razinda haar ogen uit. Zoveel mensen, zoveel paarden, zoveel vlaggen kortom...zoveel alles. Briesend als een stoommachine liep Razinda het losrijterrein op en alles trok haar aandacht. Toch was ze vrij snel goed bij de les en viel ze eigenlijk wat terug, waarschijnlijk overdonderd door zoveel nieuwe indrukken.

We besloten, omdat Razin best wel 'kijkerig' kan zijn, om haar met wat meer druk op beide teugels te laten lopen. Ze pakte dit verrassend goed op en liet zich vrij constant onder deze druk berijden.

1e proef: Netjes met wat hele kleine,korte verzetjes van het hoofd, waarschijnlijk onder de onwennigheid van de druk, maar liep haar oefeningen met een constante wat ik eigenlijk nog niet eerder van haar gezien heb. Ze leek heel geconcentreerd, mooie rustige aanleuning, zag er verder prima uit.
2e proef: Een nog constanter beeld, goed geconcentreerd en uitgevoerd. Zag er heel goed uit.
Aan het einde van de proef kwam de jury naar buiten met de mededeling " Pas je er wel voor op dat je niet te snel gaat"? Wij met vraagtekens boven ons hoofd Verward Verward Liep ze dan een te hoog tempo ofzoiets?
"Nee", zei ze,"Met zo'n paard vlieg je natuurlijk door de klassen heen en ik wil alleen maar waarschuwen dat je haar wel de tijd moet geven om te rijpen omdat haar vermogen natuurlijk wel uitnodigend kan zijn om 'te snel te willen'".
Nou, dat was dus een fijne opsteker voor Maartje die glom van trots.
Resultaat: 160 pnt. (6e plaats in veld van 23) en 167 pnt. 1e plaats!! + 50 Euro.

Veel bokkers gezien,
Astridh 2x in de winst +prijzen, Barb 1x in de prijzen etc. Support van Fitzroy, UniferB,Gomir,Pava en vele bekenden en onbekenden waarvan ik de Boktnaam vergeten ben.

Toen was Laura/Jasmijn aan de beurt voor haar debuut in de kür. Daar waar we bang voor waren, dat ze de zenuwen niet de baas zou kunnen, bleek geheel onder controle. Geen spoor van spanning, zelfs niet toen tijdens haar kür de stroom uitviel, en ze had de kür goed in haar hoofd zitten. De 'stiekeme' Lips are sealed aanwijzingen die ik haar gaf vanaf de zijlijn bleken niet nodig want ze had ze tijdens de kür al zelf geanaliseerd. Ze vond zelfs nog de tijd om tijdens de kür nog 'onzichtbaar Cool ' met mij verbaal te communiceren.
Oké, er zaten wat foutjes in, het meest mooie vond ik wel haar galopappuyement in overkruiste galop, maar voor de allereerste keer vond ik het keurig gedaan.
We weten nu dat ze de zenuwen de baas is en kunnen nu naar een betere uitvoering toewerken want de voorbereidende tijd was wel wat aan de korte kant. in ieder geval een hele grote pluim.

Voor hen die geïnteresseerd zijn in de uitslagen en puntentotalen van alle bokkers verwijs ik naar de website www.duinridders.nl
Laatst bijgewerkt door Eyes op 21-07-02 01:57, in het totaal 2 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:38

Klinkt als een geslaagde dag!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:59

jammer dat ik jullie niet ben tegen gekomen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leuke dag Schoorl met o.a. SuperRazinda 1e x echie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 00:19

Eyes schreef:
De 'stiekeme' Lips are sealed aanwijzingen die ik haar gaf vanaf de zijlijn bleken niet nodig want ze had ze tijdens de kür al zelf geanaliseerd. Ze vond zelfs nog de tijd om
tijdens
de kür nog 'onzichtbaar Cool ' met mij verbaal te communiceren.
in ieder geval een hele grote pluim.


Ja hoor eens, als je alleen maar loopt te gebaren dat ik voor lig op de muziek, en ik het vervolgens bijna vakkundig oplos, verwacht ik toch wel op zijn minst een goedkeurend knikje. En als ik die niet krijg, en de jury zit toch helemaal aan de andere kant, tja dan kan ik me niet beheersen en moet er even wat van zeggen.
Niet professioneel, ik geef het ruiterlijk toe, maar ik kan me dan niet inhouden.
Maar goed, ik zal het nooit meer doen, oke?
En bedankt voor de pluim Bloos

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 01:23

Ja, Razinda en Maartje hebben het echt super gedaan. Dat wordt nog een hevige concurrentiestrijd tussen buurman Cres en buurvrouw Razin Knipoog Allebei B+2 nu!
Helaas lonkte mijn bed en kon ik er niet live bij aanwezig zijn Haha!

Jasmijn had gelukkig een heel wat betere tijd en was zo vriendelijk voor Maartje en mij om de kür nog eens opnieuw te beginnen omdat wij net iets te laat bij de ring van Astrid vertrokken. Haha!
En ook Jasmijn had het echt goed gedaan. Ik snap nog niet dat ze geen bonuspunten kreeg voor een overkruist appuyement Schijnheilig , dit is werkelijk van een enorme moeilijkheidsgraad!
De coolheid waarmee zij door de kür reed en zelfs nog tijd had om tegen Eyes opmerkingen te maken heb ik bewonderd, daar kan zo'n stresskippetje als ik ben alleen maar van dromen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Re: Leuke dag Schoorl met o.a. SuperRazinda 1e x echie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 02:02

Jasmijn schreef:

verwacht ik toch wel op zijn minst een goedkeurend knikje.


Nou moe????? Verward
Ik bewoog toch zeker goedkeurend met het topje van m'n linkerpink? Verward

Dat je dat niet gezien hebt zeg Sigaar

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 02:06

Fitzroy schreef:
Dat wordt nog een hevige concurrentiestrijd tussen buurman Cres en buurvrouw Razin.


Zucht. Waarom maken vrouwen toch overal een strijd van?

Knipoog

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:14

Ja, ik was er ook. Leuk om wat meer bokkers ontmoet te hebben, kan ik er eindelijk wat gezichten bij plaatsen Knipoog .

En Maartje, nogmaals gefeliciteerd Haha! !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 16:57

Dank je!

Ik vond het ook leuk om jou eens in het echt te zien, na de verhalen van Anneke! Lachen

Het was echt een leuke dag, en ik ben zo trots op mijn kleine Razinny! Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:25

jammer dat ik dacht dat je in het middagprogramma zat anders was ik wel even aangewaaid tussen al het voorlezen door *LOL* Maar gelukkig had je een prijs en heb ik jullie nog even gesproken Haha!

Super hoor van Razinda Party!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:27

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:06

Ja ik had er weer 4x opgezeten, dus dat maakt het ook wel erg leuk! Haha!

Haha nou nog lang niet hoor! Nou ja, ik hoop van de winter ofzo.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:39

*zucht* echt toppie Maartje!! Lachen Die meid van jou komt er wel en wie weet hoe snel ze aan de top is!! Party!! Had het heel leuk gevonden om het allemaal te zien, maar dat houd ik dan wel te goed!

Voor alle andere bokkers die mee hebben gedaan: ook van harte met alle behaalde resultaten! Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:02

Dank je! Ik had trouwens 3 8en. Eentje was voor halsstrekken terwijl ik daar in de eerste proef een 5 voor had en ze deed het echt hetzelfde. Apart he?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:34

Super Maartje, netjes gedaan! Echt gaaf dat het zo goed gaat met jullie! Cool