Vandaag paardjes bekeken...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Vandaag paardjes bekeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 21:11

jaja vandaag was het zover we gingen naar een aantal paardjes kijken Lachen
We hadden 2 adressen op het programma maar het werden er uiteindelijk 4!
Als eerst naar een handelaar, wij vertellen wat we wouden, een e-pony dus, hij pakte als 1e een onbeleerde D-pony, wij nog uitgelegd dat we een e-pony wouden, nou volgende wéér een D-pony Boos!
Toen pakte hij eindelijk een E-pony, een prachtig beest, M dress. en M spr. geweest.
Die even in de bak gegooid en gaan dat ie kon Kwijl Kwijl maar toen vroeg hij er wel wat, voor onze doen, veel voor, dus op naar de volgende pony, een tuiger was het, zwart met bles en 4 witte gelijke benen, die was alleen betuigd maar zou het ook goed onder het zadel doen, maar die prijs die hij daar voor vroeg, was gewoon net alsof hij de fl. in € had verandert Lips are sealed Frusty
Nouja toch maar even die e-pony gepakt die dubbel M was, eerst werd ze voorgereden, liep/leek heel netjes, maar toen ging Pietrick dr op (mijn instructrice) en toen kwam er nogal wat verzet aan te pas en ze werd ook heel loederig (hoe schrijf je dat??) ik zou dr nog ff op maar pietrick was bang dat deze mij de baas wel zou worden dus toen hebben we dr afgezadelt en zijn we naar het volgende adres gegaan..

Een man in Vledder (drenthe) die had een e-pony te koop, echt springpaardje, nou die opgezadelt na een bak koffie en ook voorgereden, ook die kwam nogal wat in verzet, zodra je iets van hem ging vragen begon hij te huppelen en in galop over te gaan.. toen Pietrick er weer op, werd het nog erger want ja die vroeg weer meer als die meid, nou ik dr toch wel ff op, ik vond hem heel fijn rijden maar ook bi mij begon hij te huppen, deze weer afgezadelt en een andere gepakt, een 11 jarige arabische merrie, heel mak, alleen slechte beenstand (franse stand) maarja toch maar ff gereden, heel makkelijk paardje, alleen net weer iets te weinig pit in..
Ook afgezadelt...

We hadden thuis nog wat adresjes op i-net gevonden met een pony die ons wel wat leek dus die ondertussen even gebeld en ook langs gereden.
Toen kwamen we bij een 6 jarige NRPS merrie uit die L2 had gelopen, dit was ook het eerste paardje waarvan Pietrick dacht "dit is hem" dus opgezadelt en Pietrick erop, liep heel netjes, na een tijdje ik erop, dat klikte ook heel goed.. Toen zijn we nog even met die mensen mee naar huis gegaan en vanalles besproken want we vonden dit toch wel een erg leuke en geschikte pony! Pietrick had weer in tussentijd iemand gebeld in de buurt daar die een van hun paarden reed en die gaf ook les enzo, of die niet nog een leuke pony wist. Ja dat wist ie wel dus na een bak koffie naar die manege gegaan die hij had gezegd...

Daar kwam hij aan met een 3 jarige NRPS ruin, 1.53 en met als enigste aftekening een paar haartjes op zn voorhoofd..
Deze was op 2,5 jarige leeftijd naar de hengstenkeuring geweest en is tot de 2e bezichtiging gekomen, hij kwam niet verder omdat hij niet "mans" genoeg was..
Die werd even voorgereden, liep heel netjes voor een 3 jarige, toen Pietrick erop en die was weer dik tevreden vond het een heel leuk paardje, toen ik erop en dit klikte echt super, ik vond hem nog lekkerder rijden als de NRPS merrie, die eigenaar zei dat ie ook goed verkeersmak was, en dat wou hij ook wel even bewijzen dus stuurde hij een tracker in de bak terwijl ik doorreed, nou die man had geen woord teveel gezegd, hij gaf er niks om! Deze vond ik nog leuker/liever/enz dan Kathinka (de NRPS merrie), dus nog even wat besproken we zouden hem voor morgenavond bellen om te laten horen..

Pietrick wou hun paard toch nog wel even bekijken, hoe die stond enzo, die staat dus bij Ruben op stal,nou daar nog wat gedronken en gepraat, toen was het alwer bijna half 6, dus maar richting huis gegaan, Pietrick thuis gebracht, haar even geholpen emt paarden binnenhalen en voeren, nog even alles met dr vader besproken en die vond dat je met een groene pony beter kon rijden, want ja die kon je helemaal naar jezelf zetten.
Van bonanza werd wel duidelijk dat die er neit veel zin in had, dressuur.
Maar deze wou wel lopen, hij ging ook heel makkelijk, nog niet constant enzo maar hij wou in ieder geval wel en het zat er ook in!

Eenmaal thuis gekomen Ruben gebeld om te zeggen dat we de 3 jarige namen Lachen
Dus vanaf vandaag ben ik ook een paarden-eigenaar Lachen

Nog even wat dingen doorgenomen, want we gaan over 1,5 week nl. op vakantie en dan willen we voor de tijd niet nog een paard ophalen, dus hij word tijdens onze vakantie gekeurd en na de vakantie halen we hem op en heb ik hem 2 weken op proef Lachen

Ben zooooooo blij Haha! Zometeen of morgen op ITP foto's van hem en de andere paardjes die we bekeken hebben Lachen

Wat trouwens wel schandalig is, is dat ik zn naam niet eens weet Bloos

Sorry voor het laaaaaaaaaaange verhaal Haha!


Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:21

He, wat leuk joh!
Gefeliciteerd met je paardje, ik hoop dat hij goedgekeurd word!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:24

Gefeliciteerd met je paardje... is ie echter niet wel een beetje vroeg onder de man gebracht?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:30

Leuk! Staan de foto`s al op ITP? Ik ga zo wel even kijken!!


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:31

Leuk zeg!!
Ook een leuk paardje!!
Heel veel plezier ermee Lachen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:36


Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 21:38

orri schreef:
Gefeliciteerd met je paardje... is ie echter niet wel een beetje vroeg onder de man gebracht?


nee hij is nu 3 (ik meende dat hij van mei was) en nog niet erg lang onder het zadel...

Bedankt voor alle leuke reactie's Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:40

Geweldig!!! Gefeliciteerd hoor, heel veel plezier met hem!! Cool

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:01

gefeliciteerd
veel plezier met je paard hoor!!!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vandaag paardjes bekeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 08:15

Anna-Jelly schreef:
..........een 3 jarige NRPS ruin, 1.53 en met als enigste aftekening een paar haartjes op zn voorhoofd....


Vreemd gezicht, een kaal hoofd met een paar haartjes op zijn voorhoofd? Verward Haha! Haha!
(off-topic en kon het niet laten Tong uitsteken Tong uitsteken )

Maar hartstikke GEFELICITEERD met je aanwinst. Nu maar hopen dat ie goedgekeurd wordt. Ik dacht een tijdje terug iets te lezen over een kleinere pony die je gekocht had of zou gaan kopen? Wat is daarmee gebeurd?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 08:59

Gefeliciteerd! Ik wist niet eens dat je een eigen pony zou krijgen maar wat hartstikkeleuk! Ga je dan nog verder met Bonanza of stop je daar dan mee? iig alvast heel veel plezier met je nieuwe paardje

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 11:31

Veel plezier met je nieuwe paardje! en ik hoop echt dat het klikt tussen jullie twee Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Vandaag paardjes bekeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 11:35

Buitenzorg"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
..........een 3 jarige NRPS ruin, 1.53 en met als enigste aftekening een paar haartjes op zn voorhoofd....


Vreemd gezicht, een kaal hoofd met een paar haartjes op zijn voorhoofd? Verward Haha! Haha!
(off-topic en kon het niet laten Tong uitsteken Tong uitsteken )

Maar hartstikke GEFELICITEERD met je aanwinst. Nu maar hopen dat ie goedgekeurd wordt. Ik dacht een tijdje terug iets te lezen over een kleinere pony die je gekocht had of zou gaan kopen? Wat is daarmee gebeurd?
[/quote]

eeehm nu moet ik echt ff nadenken, misschien was het bries maar das al een paar maand terug Haha!
enneh ja ik dacht later toen ik het na las hmmm.. Haha! maargoed ik dacht jullie snappen he wel Tong uitsteken
anders heb je pech Knipoog

bedankt voor de leuke reacties verder Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:36

wat gaaf joh
gefeliciteerd. ik heb net de foto's bekeken
en het is een heel leuk dier
ik hoop voor je dat die goed gekeurd wordt

Love the life that you live, live the life that you love

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:42

GAAF!!!!
Gefeliciteerd!!!! Party!! Party!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 08:48

dank je, ik denk dat ik de hele vakantie in de stress zit want ja ik zit in frankrijk als hij gekeurd is en ik wou er het liefst bij zijn om te horen wat de DA zei he Knipoog maar krijg je het keuringsrapport mee naar huis?

Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:16

ja die krijg je mee naar huis ik tenminsten wel die van Jamy en gefeliciteerd met je paardje hij ziet er onwijs leuk uit!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:13

Ik heb net de foto's gezien. Leuke pony!! Heel veel plezier ermee.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:20

Echt heel leuk voor je joh! Heel leuk beestje (heb net ook even de foto's bekeken Knipoog ) Maar wat ga je nu met Bonanza doen?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:55

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje, heb ff de foto's bekeken.. ik vind het een mooi paardje hoor!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:13

geveliciteerd Haha!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 13:01

Nou na een gesprek met Anja en Jan hebben we besloten dat ik maandags les blijf rijden op bonanza Lachen
Ze reageerden heel leuk, ze zeiden dat als ik de kans kreeg dat ik die moest nemen..
Vanavond ga ik weer ff rijden op bonanza en ff Nykie lesgeven op bonanza Lachen

maar thanks voor de leuke reacties Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Mark0919, Saartjuh_b, wend2009 en 29 bezoekers