Misschien nieuw verzorgpaardje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Misschien nieuw verzorgpaardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 13:22

Zoals jullie misschien wel weten zijn mijn 2 verzorgpaardjes voor een tijdje naar een andere plek en belt de eigenaar als ze er weer zijn... Aangezien ik niet op die pony's kan rijden (oude merrie met veulen), zoek ik er een paardje bij om op te kunnen rijden. Ik had een advertentie geplaatst op Markplaats en kreeg 1 reacties, of ik een Fjord wou verzorgen, deze pony had Debbie ookal verzorgt dus ik kon de pony al, maar is helaas te ver weg voor mij...

Toen zag ik een advertentie staan over een Haflinger. Er werd iemand gezocht die 2x per week een buitenrit wou maken met de Haf, 7.70 euro per keer...
Dus nu ben ik een paar dagen aan het mailen met de eigenaresse. De Haflinger heet Anna, 8 jaar, eigenwijs, lief, lui aan het begin van een rit, daarna steeds pittiger. Ik kan rijden in het bos, langs de Maarsseveense plassen, langs de vecht en richting polder bij Maarssen (voor de Utregters onder ons Lachen ).
Het is ong. 20/25 minuten fietsen. Ze staat op een boerderij met nog 3 andere paarden.

De eigenaresse belt eerst nog een ander meisje of die wilt komen rijden want dat had ze beloofd, maar als dat niks word gaan we een keer afspreken.

Maar wat vinden jullie van de prijs? 7.70 euro per keer... Ik moet dan wel een baantje gaan zoeken, maar dat vind ik niet zo erg. Ik weet verder niet of het alleen om rijden gaat of ook om klusjes...

Ik heb vorige maand een nieuw weggetje bij mij in de buurt ondekt met een paar paarden, dus als de Haf niet doorgaat, dan daar maar eens gaan vragen...

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 15:39

wat leuk zeg voor je.... maar tja betalen voor op een verzorgpaardje te rijden? als je daarnaast klusjes kunt doen in de stal vind ik dat je eigenlijk niet moet betalen om te mogen rijden..... maar het is natuurlijk helemaal jou keus.... haflingers zijn echt super om op te rijden! ik wens je veel succes en laat je weten of het is doorgegaan? xxjes

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:13

Dat is wel veel geld ....
Ik betaal 35 euro per maand en moet dan ook klusjes doen , maar ik mag/moet wel elke dag rijden, en ik mag dan ook springen en naar buiten.

Laat je ons je keuze weten ? Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:30

Het gaat dus alleen om buitenritten?
Verder kun je niks verwachten?

Ik vindt 7,70 euro best veel, dat is ongeveer 17 gulden per keer.

Bijbetalen zou ik geen probleem vinden, maar wel zoveel.
Ik zou het gewoon niet doen, ik wil best klusjes doen en van alles en nog wat en ook wel wat bijbetalen, maar niet zoveel.

Aan de ene kant kan het wel handig zijn dat ze je per keer laten betalen, maar aan de andere kant vindt ik het vreemd.
Het is net verhuren, dat ze je het paardje alleen aanbieden om er zelf geld mee te verdienen.
Wat doen ze de rest van de week dan met het paardje?

Zou gewoon uitkijken naar wat anders of anders andere afspraken maken over dat geld.

Succes.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 20:17

Dinsdag rijdt de eigenaresse (36 jr. geloof ik) er les mee. En op Vrijdag en Woensdag rijdt de andere verzorgster hem. Morgen ga ik een baantje zoeken en dan bellen....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:29

Ik persoonlijk vind dat je er dan wel erg veel voor moet betalen!
Maar goed, als je het heel graag wil en je hebt het er voor over, moet je het doen!
Succes ermee!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:44

ik zou het persoonlijk dus niet doen... vind dit erg veel,kan je geen klusjes (in stal)doen ipv geld te betalen??

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:54

Wat veel zeg dat betaal je op een manege ook en hoef je ok geen klusjes te doen, ik vind dit echt teveel hoor. Ik zouy het niet doen.