Vliegendeken onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Vliegendeken onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 10:23

Onlangs hebben we voor ons paard een vliegendeken gekocht (zo een 'speciaal' om mee te rijden) maar ik baal er nu al van, dat ding schuif helemaal weg onder het zadel, ook al spant de singel voldoende en het is dan ook niet echt praktisch meer, we hebben er lintjes aan gemaakt waar de singel door kan maar dat helpt niet echt. Weet iemand raad? Het is ook zonde om het niet meer te gebruiken...


Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:41

maak op de plek waar je singel zit er een gat, (even omzomen) waar de singel doorkan, als je dit een beetje hoog doet zit dat onder de zweetbladen en niemand die het ziet!

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 11:40

Dat kunnen we eventueel wel eens proberen! Bedankt! Maar wij leggen het deken helemaal onderaan en de onderlegger, zadels,... erbovenop... ? Dus het vliegendeken moet eigenlijk bovenop?

Groetjes

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:12

Ik rij ook met vliegdeken met hals... Ik leg een shabrak op de zadelplaats, deken erover, goed naar voren trekken, borstsluiting vast, zadel erop, aansingelen en touwtje vanuit hals naar hoodstel, blijft het goed omhoog zitten. Nou en dat blijft zo de hele weg goed zitten....


Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 22:36

Branca schreef:
Ik rij ook met vliegdeken met hals... Ik leg een shabrak op de zadelplaats, deken erover, goed naar voren trekken, borstsluiting vast, zadel erop, aansingelen en touwtje vanuit hals naar hoodstel, blijft het goed omhoog zitten. Nou en dat blijft zo de hele weg goed zitten....


Mmm, mijn grote probleem is: er is noch hals noch borstriem aan Misselijk en dat ding schuift altijd achter m'n singel... Frusty

Groetjes

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:42

Ik zou hem tussen schabrak en zadel leggen, of er een inkeping voor het zadel in maken (met bies verstevigen) dan kan hij niet meer wegglijden.

Ik denk dat ik er zelf maar 1 probeer te maken met buikflap, al dat vliegenspul werkt maar amper/even... Hoe bevalt het jullie?

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 08:10

joyce B schreef:
Ik zou hem tussen schabrak en zadel leggen, of er een inkeping voor het zadel in maken (met bies verstevigen) dan kan hij niet meer wegglijden.

Ik denk dat ik er zelf maar 1 probeer te maken met buikflap, al dat vliegenspul werkt maar amper/even... Hoe bevalt het jullie?


Ja, dat ga ik ook eens proberen, bedankt. Je hebt gelijk, ik gebruikte ook eerst vliegenspray (TKC 100) maar na 10 minuten was dat al uitgewerkt! En van de prijs zullen we dan maar zwijgen Verdrietig Dus probeerden we maar een vliegendeken maar ik vraag me toch af of er niets 'zwaarders' besta tegen vliegen dat niet TE duur is...


Groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers