Minpuntje Endurance Lage Vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Minpuntje Endurance Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 16:59

De bordjes en andere bewegwijzering hangt nog steeds in het bos...
Gaat dat nog opgeruimd worden of blijft dat hangen voor volgend jaar of totdat het vanzelf weggerot is?
Mijn beeld van endurance rijden en tegelijk natuurliefhebber zijn heb ik toch een tikkie bijgesteld na mijn rit over de Lage Vuursche van vandaag, had de route die jullie gevolgd hebben zo kunnen rijden volgens mij, wegwijzers genoeg. Vind dit erg slordig en absoluut een minpunt voor de organisatie, de deelnemers kan ik natuurlijk niets verwijten, je kunt moeilijk van de laatste verwachten dat hij de bordjes meeneemt.
Overigens ook nog verschillende plastic flessen in de bosjes zien liggen, maar daarvan is natuurlijk moeilijk te traceren waar het van afkomstig is.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 11:06

Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van een deelnemer. Is het gebruikelijk dat je je rotzooi achterlaat nadat je van de natuur genoten hebt?

Nulla tenaci invia est via

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:47

Nou, ik ben geen deelnemer geweest in Laage Vuursche, maar ik heb wel een redelijk aantal ritten gereden in het verleden. Mijn ervaring is dat de meeste Endurance ruiters vrij zuingig zijn op hun waterflessen e.d. Ieder heeft z'n persoonlijke voorkeur voor soort waterfles en je hebt ze niet zomaar bij elkaar (ik had 20 1,5 liter flessen en 10 2-liter flessen). Soms gooit een ruiter de fles wat erg ver weg en kan de groom 'm niet terugvinden of vergeet 'm gewoon, maar in mijn beleving zijn dat uitzonderingen.

Wat betreft de bewegwijzering, klopt inderdaad niet dat die nog niet is weggehaald.

Indien je wilt reageren, hieronder de link naar naam & adres van de organisatie:

http://www.her-en-der.net; ga naar Wedstrijden, Nederland, Laage Vuursche

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 14:58

Die flessen kunnen, zoals ik al zei, natuurlijk ook van wandelaars ofzo afkomstig zijn, hoeft niet perse van de endurance te zijn. Maar die wegwijzers zijn wel duidelijk!
Ik zal volgende week nog eens gaan kijken, als het er dan nog hangt, zal ik contact opnemen met de organisatie en eventueel ook met Staatsbosbeheer en het GNR, de 'gastheren' van deze rit.

Ik wil echt niet zeikerig overkomen hoor, iedereen moet lekker z'n ding doen in het bos, maar ik vond dit toch wel op 't randje!

Nulla tenaci invia est via

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:04

Ik wilde je ook niet aanvallen hoor. En ik ben 't ook met je eens dat die wegbewijzering er nog steeds hangt. Ik vind 't ook dom, want op die manier snijden ze zichzelf in de vingers en lopen ze de kans dat ze een volgende keer geen rit meer mogen uitzetten van de terrein eigenaar.

Nog even ter extra info, als 't kleine flesjes zijn is de kans groot dat 't van wandelaars is, zijn 't grote(re) flessen dan is 't heel goed mogelijk dat 't rotzooi van de wedstrijd is, helaas. Ik vind dat ook niet netjes.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 15:12

Alvaron schreef:
Ik vind 't ook dom, want op die manier snijden ze zichzelf in de vingers en lopen ze de kans dat ze een volgende keer geen rit meer mogen uitzetten van de terrein eigenaar.


Precies! Dat wilde ik ook nog zeggen! Het Goois Natuur Reservaat is namelijk niet zo'n hele prettige organisatie en kunnen behoorlijk zeikerig zijn. Hoe Staatsbosbeheer is weet ik niet, maar dat is vast ook een log apparaat.

(Waren trouwens alle deelnemers voorzien van een -verplichte- vergunning van het GNR? Kan het me haast niet voorstellen! Het zou net iets voor het GNR zijn om een boswachter langs de route te zetten om te controleren... Doen ze bij de stallen in de buurt ook wel eens, erg flauw. En als je denkt dat het geld van die vergunningen gebruikt wordt voor onderhoud van de ruiterpaden, dan zit je er ook naast...)

Nulla tenaci invia est via

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:36

ja alle deelnemers hebben daar een vergunning voor als het goed is. da word allemaal geregeld door de organisatie. naar wat ik heb begrepen word normaal gesproken de bordjes binnen een paar dagen weggehaald. waarom ze er nu nog hangen is mij een raadsel. ik weet ook niet wie die rotzooi heeft achtergelaten. dat is idd een slordige zaak. maar het is idd niet te zeggen wie dat heeft gedaan. op die dag was het ook enorm druk met wandelaars en mountainbikers. wel zonde dat mensen het bos zo achterlaten.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:49

Bij vrijwel alle wedstrijden worden de bordjes de volgende dag weggehaald. Er zijn echter organisatoren waarvan bekend is dat ze dat NIET doen (noem geen namen).
In het verleden waren er wel vergunningen (Den Treek bijv. met Austerlitz), maar daar heb ik niets van gemerkt dit jaar. Deze rit werd door Pijnenburg en het GNR verreden, waarvoor allebei een vergunning nodig is. Ik weet alleen niet of ze dagvergunningen uitgeven, dat doen ze in Den Treek wel, die krijg je dan meestal op het wedstrijdsecretariaat, dit jaar en vorig jaar heb ik er niets van gemerkt, kan zijn dat ze het in 1 bulk afgehandeld hebben.
Zo'n wedstrijd kun je namelijk niet ongemerkt laten gaan, je moet een vergunning hebben voor het uitzetten v/d route (auto), bovendien zijn zo'n 100 deelnemers moeilijk te verhullen.
Flessen van deelnemers worden idd altijd opgeraapt, je snijdt jezelf nl. behoorlijk in de vingers als elke wedstrijd je zo'n 10-20 flessen kost, dat spaar je idd niet bij elkaar!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 15:55

Laui! schreef:
Er zijn echter organisatoren waarvan bekend is dat ze dat NIET doen (noem geen namen).


Ik heb toch wel een vermoeden nu Haha!

Ik ga volgende week nog eens kijken en als het er dan nog hangt laat ik het er niet bij zitten!
Toevallig hangt er vlakbij mijn stal eentje, of eigenlijk 3 zelfs dacht ik, boven elkaar, aan een boom, als die er nog hangt, dan zal de rest er ook nog wel hangen. Aan een smal, beetje dichtgegroeid pad, nadat je door/langs een kuil bent gereden. Aan het eind van het paadje linksaf kom je langs een kerkhof en een museum (aan de rechterkant), weg oversteken en dan is aan de rechterkant La Place en mijn stal is dan links en dan kun je de hei bij Laren op, zijn jullie daar ook geweest? Als je aan het eind van het paadje rechtsaf gaat moet je eerst door een hek ( Frusty ) en dan een lang en breed pad. Heerlijk om flink tempo te maken!

Nulla tenaci invia est via

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 16:36

Dit terrein mocht alleen gebruit worden omdat het voorgaande jaren zo netjes achter werd gelaten, heb hier ook nog nooit andere reactie´s over gehoord. Erg slordig inderdaad, als ik jou was zou ik even bellen met de organisatie van LV. En even flink aanpakken *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 16:53

In het programma boekje stond dat de kosten van de rit incl. vergunning was. Ik ga er dus vanuit dat dit netjes centraal geregeld is.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 17:17

't Janskerkhof bedoel je? Zijn we 2x langsgekomen (klasse II iig)
Daar hingen idd wel wat lintjes (wit links, geel rechtdoor, rood rechts), niet erg duidelijk overigens want na t oversteken (richting hei) reed ik nog bijna verkeerd *schaam*.
Die hekken waren wel lastig, maar lastiger was LV zelf, pokkedruk. Ben benieuwd of ze de afstandsbordjes (40 km bij de Riki's hoeve in de buurt) wel weggehaald hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt, in LV heb ik alleen bij de Hertogskuil maanden later nog wel eens wat zien hangen, maar verder niet dacht ik (ik train daar regelmatig).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 21:48

Die vergunging zal dan wel geregeld zijn, al zal me dat eerlijk gezegd een rotzorg zijn!

Idd 't Janskerkhof, aan de andere kant van de weg is mijn stal. Die lintjes (idd geel, wit en rood) kom je overal tegen op de hei en bij de LV, maar er hangen dus ook echt nog bordjes, witte rechthoekige bordjes met afstanden erop en iets van 1e rond zus en 2e ronde zo oid, zo precies heb ik er niet naar gekeken, vlakbij dat kerkhof. Als ze er volgende week nog steeds hangen ga ik er mensen op aanspreken!

Als je nog eens hier in de buurt komt trainen, laat het dan even weten! Ga ik een stukje mee, die dressuurprikkers bij mij op stal willen nooit! Ben gisteren nog naar de Lage Vuursche geweest en toen via Groeneveld en Anna's Hoeve weer terug, erg mooie rit! Alleen zijn ze nu bij de golfbaan (kievitsdal) tribunes aan het opbouwen voor een golftoernooi, was erg spannend!

Nulla tenaci invia est via

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 15:59

de afstandbordjes ben ik niet tegen gekomen, maar de rode, gele en witte bandjes op de paaltjes hangen nog overal!!!!hihi. Volgend jaar doe ik mee hoor!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:46

Ben er mee eens dat het ontzettend slordig is!
Ik heb er nog nooit reacties overgehoord, maarik zou zeker wat van je laten horen,dit is gewoon niet netjes!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 07:28

ZUcht, ik wou dat alle lintjes er hadden gehangen toen ik reed Verward Ben helemaal de weg kwijt geraakt waarvan ik van 1 keer zeker weet dat de route was gesaboteerd. DAt vind ik dus ook heel banketstaaf.

He Herman Finkers fan (klopt dat? Ik ben er ook een). Ik kan je verzekeren dat endurancers heel erg zuinig zijn op hun flessen. Ze worden namelijk telkens weer gebruikt. Inderdaad kan het zijnd at een ruiter ze te ver heeft weggegooid. Dan zijn ze niet makkelijk terug te vinden.

Vooralsnog erger ik me het meest aan die lui die bier gaan zitten zuipen in het bos en hun rommel niet opruimen.

Maar dat de markeringen er nog hangen vind ik ook erg raar. Is dat nu nog steeds zo??? DAn zou ik gewoon even met de organisatie bellen. Is niet netjes toch?

'Paint' it 'Black'

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:29

Hmmmmm.... aan de ene kant is het wel heel vreemd dat de bordjes een paar dagen na de wedstrijd er nog hangen. Normaal gesproken is het na een wedstrijd niet zo heel veel werk om ze op te halen als je de mensen ervoor hebt. Wij halen ze dezelfde avond nog allemaal op. Herstel: de mensen op de posten nemen alle borden bij hun in de buurt op wanneer ze aan het einde van de rit weer terug komen naar de manege. Werkt zeeeeeer efficient Haha!

Tja... we weten natuurlijk niet wat de organisatie heeft afgesproken met de diverse vergunningverleners wat betreft het verwijderen van de markeringen. Voor hetzelfde geld hebben ze afgesproken dat de borden nog even konden blijven hangen omdat de organisatie weinig mankracht heeft om ze op te halen. Dat kan namelijk ook gebeuren (vaak is het moeilijk om genoeg mensen te krijgen om te helpen). Ik ben daarom dus erg benieuwd of de borden en markeringen inmiddels weg zijn.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:43

sommige lintjes hangen er nog!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-02 22:38

Ik ben nog niet wezen kijken of die bordjes er nog hangen, maar dat er nog lintjes hangen (nu nog!!!) vind ik heel slordig!

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:49

hoe is het nou afgelopen ben ik wel nieuwsgierig naar heb je nog contact opgenomen met de organisatie oid?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 23:06

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om weer te gaan kijken (ook al is het vlakbij), maar dat probeer ik a.s. vrijdag even te doen, als er dan nog wat hangt, ga ik zeker contact opnemen. Ik laat het weten!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers