Voel me schuldig tegenover Rood...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 20:35

Hoi,
Vanaf morgen moet ik 2 maanden stage gaan lopen, 5 dagen in de week en hele dagen, ik zal dus niet meer overdag bij Rood kunnen zijn en daar voel ik me erg rot over. Anders kwam ik meestal overdag, reed ik poetste ik, zette hem nog buiten, liet hem grazen, zodat hij lekker lang uit zijn box kwam.
Maar nu moet ik dus s avonds komen en dan kan ik een stuk minder lang blijven en ik vind dat echt heel erg. Plus werk ik ook nog eens bij de bioscoop hier, en werk ik ook op de manege. Ik heb amper tijd voor hem, ik bedoel niet zo veel als eerst en dat vind ik heel erg. Gelukkig heb ik wel een verzorgster (Shanaia) en zij gaat hem dan een aantal dagen per week losgooien en laten grazen en zo, maar toch!
Degene die een hele baan hebben, hoe doen jullie dat? wat betreft tijdsindeling en zo.
Het liefst had ik dat hij gewoon lekker overdag in de wei stond, maar dat gaat waar wij staan niet, want je moet hem er zelf in zetten en er weer uithalen en hij kan ook niet in zijn eentje in de wei, dan flipt hij helemaal. He ik baal echt, eerst had ik heel veel zin in mijn stage, maar nu helemaal niet meer.
Ik wil gewoon niet dat mijn paard 21 uur per dag in zijn stal staat, hij is no jong en dat vind ik niet goed voor hem.
Nou ik heb in ieder geval mijn hart ff gelucht! Bedankt!
Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 21:21

dat probleem hebi k dus ook. Ik werk volle dagen en ben er alleen sávonds en dat houdt s'winters in > in het donker. Hij ziet dus alleen het licht vanauit zijn stal. Dar zit ik ook mee, gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik op vrijdag middag vrij ben...heeerlijk tuttelen..

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 23:06

Ik heb in november en december ook stage gelopen. Dus IJsco heeft toen ook stukken minder aandacht gehad. Ik ging wel zoveel mogelijk na mijn stage nog heen om te knuffelen, poetsen en tuttelen. Ze staat wel dag en nacht buiten dus beweging was het probleem niet.
En mijn zus haalde IJsco er 's morgens wel eens uit als ze kwam voeren om haar even wat aandacht te geven.
Maar, al met al vlogen mijn 7 weken stage om. Het gaat sneller dan je denkt! Heel veel succes Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 08:48

Rottige situatie Danielle!

BTW, ik heb Roodje in het echt gezien een paar weken geleden! Ik was bij Imatador op bezoek en Suzanne liet Roodje ook nog aan me zien. Een erg lief paard hoor, daar zul je best trots op zijn!

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 11:30

Hoi tja ik heb dat probleem niet 's morgens gaan ze tot eind van de middag naar buiten en dan kom ik 's avonds dus is ie al extra veel/lang uit z'n box geweest.
Normaal staan ze van mei t/m september ongeveer dag en nacht op het land....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 12:06

Mijn paarden gaan overdag lekker de hele dag de wei in dus dan hoef ik toch niets te doen want dan vind ik dat ze lekker rust moeten hebben. Dan ga ik ze na mijn werk binnen halen en voeren en wat later ga ik rijden en als ik weg ga nog een keer voeren. 's Ochtends voeren de eigenaren van de stal. In de zomer is er dus geen probleem, alleen in de winter vind ik het wel heel vervelend, want ik wil dat mijn paarden er minimaal 2x per dag uitkomen maar dan kan ik dus alleen 's avonds 2x komen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:20

Hoi Danielle!
Kun je niet met een andere pensionklant op stal regelen dat zij jouw paard in de wei zet en er uit haalt? Bijv. dat ze er een vergoeding voor krijgt of dat jij weer iets voor haar doet of zo?
Er zal vast wel wat te regelen zijn toch? Hoe wordt dat met de andere paarden gedaan die wel naar buiten gaan?
Groetjes, Dorine.

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 20:30

Hoi Allemaal,
Tot nu toe is de wei nog niet vrijgeven vanwege mkz. De wei ligt in het bos een eindje lopen en de meeste mensen zetten hun paard er niet zo lang in, een uurtje of zo en kunnen geen 2 paarden tegelijk meenemen. En hij kan absoluut niet in zijn eentje daar zijn. He het is gewoon heel vervelend. Sommige mensen kunnen gewoon maar ff komen om te rijden en verder niets, maar ik kan dat gewoon niet. Zoals vanavond, ik had heel snel opgezadeld, half uurtje gereden (het ging echt zo superlekker!) en daarna heeft hij nog anderhalf uur in de bak gestaan. Maar ja maar 2 uur in totaal. Bedankt voor jullie reacties! Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VinandoW en 39 bezoekers