Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
potverdikkie schreef:kohtje schreef:Als het echt allemaal niet waar is wordt het toch tijd om je gelijk te halen via de wet. Hier ga je niets berijken,niemand weet hoe het echt zit en heeft een mening.
Je bent toch al meerdere keren vrij gesproken? Hoe krijg je het dan voor elkaar om steeds weer in de problemen te komen?
Ik geloof best dat de Blid en de dierenbescherming ook domme dingen doen.
Wel vind ik het vreemd dat als er ergens "verwaarloosde" dieren staan ze niets doen omdat er water en voer is.
Moet je wel een advocaat kunnen betalen he? Maar ik ben wel aan het kijken naar andere mogelijkheden inderdaad.
BLID is goed in met de vinger wijzen......en toekijken
tyleysmiley schreef:Ik heb vanaf het begin meerdere topics van je gevolgd,met het Canjer-topic nog vers in mijn geheugen.
Ook ik krijg een knoop in mijn maag bij het zien van je foto's met het datumbriefje erbij,ik snap je helemaal,maar tegelijkertijd maakt het me woest dat je je wil verantwoorden tegenover mensen.
Tuurlijk zullen er dingen zijn die je achteraf vast anders gedaan zou hebben,het teveel hooi op je vork nemen,herken ik als geen ander,maar ik ben er van overtuigd dat je alles met een goed hart gedaan hebt.
En ALLE negatieve verhalen die ik lees en ik zie jouw reactie daarop,dan trek ik mijn conclusie.
Ik vind het verschrikkelijk voor je en hoop dat je één en ander gauw achter je kunt laten en met een schone lei je leven weer kunt leiden.
Knuffel,linda
zwijnenstal schreef:rockwitch schreef:Wil ik toch nog steeds graag weten waar Javi is, dit was geen Hach paard, want Javi is via hele andere wegen naar NL gekomen en aangezien ik persoonlijk de gene ben die Javi heeft geplaatst en later nog haar heeft kunnen laten trainen bij Annemarie v/d Toorn, wil ik toch wel graag weten wat er met dit Roemeense paardje is gebeurt nu, aangezien dit geen dier is wat je maar overal kan neerzetten.
saskiakefie schreef:De paarden en katten zien er inderdaad niet mager en zeker niet verwaarloosd uit. Belachelijk dat dit nieuwsbericht is ontstaan.. Ik vraag me af waarom zit je in vredesnaam nog in bokt? Het heeft je zo te lezen al een hoop ellende gebracht.. Überhaupt internet.
Toch zou ik graag nog antwoorden willen op m´n vragen.
EstherHegt schreef:Als ik het bericht lees van BLID dan zou je denken dat er bewijzen zijn, na het doorlezen van het topic denk ik de de BLID door openbaar ministerie wel aangepakt moet worden, dat kost geen geld voor de beschuldigde. Het zal uiteindelijk voor iedereen duidelijkheid geven, als BLID echt zonder onderbouwing en veroordelingen deze beschuldigingen uit is het laster en hebben ze geen 'betrouwbare' bronnen anders hadden ze die wel genoemd.
Ik kan verder niet oordelen over waar en niet waar en wie er gelijk heeft, maar dit gaat mij wel te ver dat BLID dit zo aanpakt en het de media inkwakt als zijnde waar. Het mag niet zo zijn dat de leugen regeert.
Tendance schreef:Ik heb geen idee wat er nu allemaal waar is van het hele verwaarlozingsverhaal, maar ik snap niet, dat er zo veel mensen zijn, die M.b. zielig vinden.
Wat zijn die mensen dan, die door haar gedupeerd zijn?
potverdikkie schreef:kohtje schreef:Als het echt allemaal niet waar is wordt het toch tijd om je gelijk te halen via de wet. Hier ga je niets berijken,niemand weet hoe het echt zit en heeft een mening.
Je bent toch al meerdere keren vrij gesproken? Hoe krijg je het dan voor elkaar om steeds weer in de problemen te komen?
Ik geloof best dat de Blid en de dierenbescherming ook domme dingen doen.
Wel vind ik het vreemd dat als er ergens "verwaarloosde" dieren staan ze niets doen omdat er water en voer is.
Moet je wel een advocaat kunnen betalen he? Maar ik ben wel aan het kijken naar andere mogelijkheden inderdaad.
BLID is goed in met de vinger wijzen......en toekijken
Kom je niet aan een prodeo advocaat ?
potverdikkie schreef:Tendance schreef:Ik heb geen idee wat er nu allemaal waar is van het hele verwaarlozingsverhaal, maar ik snap niet, dat er zo veel mensen zijn, die M.b. zielig vinden.
Wat zijn die mensen dan, die door haar gedupeerd zijn?
De grootste gedupeerden in dit verhaal zijn:
Acerta
BTW
Verzekering
Huur
electra
telefoonmaatschappijen
dierenarts (gelukkig niet belachelijk hoog)
voerleverancier ( 1 silo)
dat zijn de grootste gedupeerden
Uppojono schreef:Nou ik meld me ook maar eens even. Ik ken M.b. nog van de tijd dat ze paardloos was. Ze kwam bij ons op stal en nam de zorg van een manegepaard op zich. Van het een kwam het ander en ze kocht haar eerste paard. Ik vond haar bij tijden soms wat apart, maar goed voor haar paard was ze zeker. Haar merrie werd geinsemineerd en ze ging ze bij haar thuis stallen. Zo werden er nog enkele paarden gekocht en ik kwam er nog weleens haar paard invlechten als ze op concours ging. Ik denk wel dat het in die tijd eigenlijk al iets teveel werd, 6 stallen aan huis, en een weiland dat alleen in de zomer beschikbaar was. Maar nog steeds werd er goed voor de paarden gezorgd. Ik heb nooit haar paarden schraal of mager gevonden, en ze deed alles wat binnen haar mogelijkheden lag, om de paarden een goed leven te vinden. Nadat ze is verhuisd, is het contact verwaterd, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het verhaal m.b.t. Dhr. Elgersma, erg raar vind. Maar naar mijn weten is M.b. nergens voor veroordeeld, maar veroordeeld heel bokt haar daar wel over. Ik kan hier helaas niets zinnigs over zeggen, aangezien ik geen contact meer met haar had.
Áls het waar is dat er nu vermagerde dieren bij haar zijn aangetroffen, vind ik het raar dat de BLID hier geen foto's van plaatst. Er zijn vele foto's van de BLID te vinden, maar over de zaak waar nu zoveel ophef over is, zijn geen foto's. Opvallend!
Er heeft zich nog niemand gemeld in dit topic die daadwerkelijk is opgelicht door Moniek. Iedereen heeft het hier van horen zeggen. Als zij echt zo een grote oplichtster zou zijn, dan liep ze vast niet meer vrij rond. Ik vind het dan laag dat ze hier zo de grond in wordt getrapt, want ik weet zeker dat de opmerkingen die hier gemaakt worden, haar vast heel veel pijn doen. Is het de bedoeling om hier op bokt mensen kapot te maken? Willen jullie proberen haar zo te raken dat ze het zometeen helemaal niet meer ziet zitten en er bij wijze van een eind aan maakt? Ik vind dat de BLID met harde bewijzen moet komen, voordat jullie haar zo kunnen veroordelen. Ze zal heus fouten gemaakt hebben, maar ze is geen slecht mens.
Ik weet dat Moniek het beste met elk dier voor heeft. Ik denk alleen dat ze dingen te groot aanpakte, waardoor het financieel niet meer haalbaar was. Zonde, en nu zal ze zich staande moeten zien te houden.
M.b., sterkte ermee. Hou de eer aan jezelf, je bent de bokkers hier geen verantwoording schuldig.
tyleysmiley schreef:@Tendance,ik vind M.b. niet zielig,maar ik heb wel genoeg inlevingsvermogen en kan me uitstekend in haar schoenen verplaatsen,maar als ik verhalen namens gedupeerden lees en ik zie M.b. reactie daarop,tja,dan neig ik meer naar haar kant van het verhaal.
Daarbij wil ik niet zeggen dat 'de tegenpartijen' geen recht van spreken hebben,integendeel,maar ik denk dat sommige dingen wel uit zijn verband gerukt worden.
Onbetaalde rekeningen bij leveranciers is ontzettend vervelend,maar daar wordt een zo best mogelijke oplossing voor gezocht en gevonden.
Huurachterstand van jaren(als ik het goed heb begrepen)lijkt me sterk,want na een paar maanden kun je al op straat gebonjourd worden,dus dat stukje lijkt me ook niet correct.
Verder verbaas ik me ook voor vele aantallen reacties van bokkers die maar halve bak lezen of begrijpend lezen vroeger hebben overgeslagen op school,want bijv. over het aantal dieren wordt ook gevallen,terwijl,in mijn eigenwijze opinie,dit toch duidelijk in het verhaal staat.
Nogmaals,ontzettend vervelend voor mensen die nog rekeningen te innen hebben,maar ik geloof echt dat M.b. alles vanuit een goed hart gedaan heeft en daarbij teveel hooi op haar vork heeft genomen,en ik weet hoe het is om te hopen met heel je hart op een betere toekomst en daarbij misschien de realiteit uit het oog te verliezen,omdat je moeilijk je idealen op kunt geven.....
potverdikkie schreef:saskiakefie schreef:De paarden en katten zien er inderdaad niet mager en zeker niet verwaarloosd uit. Belachelijk dat dit nieuwsbericht is ontstaan.. Ik vraag me af waarom zit je in vredesnaam nog in bokt? Het heeft je zo te lezen al een hoop ellende gebracht.. Überhaupt internet.
Vroeger zat ik met heel erg veel plezier op bokt. Echt waar! God wat heb ik een hoop lol gehad, en in het dikke buiken topic, de steun die ik toen kreeg en alles, de mensen die ik er zelf bij kon helpen, echt super!!
Tot het misging in Friesland.
De laatste tijd doe ik eigenlijk niets meer op bokt.nl en aan de ene kant mis ik het, aan de andere kant totaal niet. Ja, al die laster heeft mij heel erg veel schade toegebracht. Google op mijn naam en zie wat er allemaal voor piraterij verhalen voorbij komt. Ja het doet mij heel zeer, en weet dat ik nooit mijn naam zal kunnen zuiveren.
Toch, als ik dan al mijn pb's lees die enorm opbeurend zijn, zie ik voor wie ik het destijds deed, en eigenlijk is dit best verwarrend. Aan de ene kant ben ik heel erg boos en verdrietig, aan de andere kant weet ik dat veel mensen wel wat aan me gehad hebben.
Nu, dit is de enige manier voor mij om me toch nog iets te kunnen verdedigen, al heb ik op dit moment eigenlijk wel andere dingen aan mijn hoofd.
Het ergste in dit alles?...... Dat ik Canjer waarschijnlijk ook kwijt ben.
rockwitch schreef:Wil ik toch nog steeds graag weten waar Javi is, dit was geen Hach paard, want Javi is via hele andere wegen naar NL gekomen en aangezien ik persoonlijk de gene ben die Javi heeft geplaatst en later nog haar heeft kunnen laten trainen bij Annemarie v/d Toorn, wil ik toch wel graag weten wat er met dit Roemeense paardje is gebeurt nu, aangezien dit geen dier is wat je maar overal kan neerzetten.
gummie schreef:De paarden en katten zien er inderdaad niet mager en zeker niet verwaarloosd uit. Belachelijk dat dit nieuwsbericht is ontstaan.. Ik vraag me af waarom zit je in vredesnaam nog in bokt? Het heeft je zo te lezen al een hoop ellende gebracht.. Überhaupt internet.
Jemig, de quotes kloppen voor geen meter meer........sorry!
Zipsy schreef:@ tendance: ik wou dat je gelijk had over die verhuring. Zo simpel is het niet om iemand uit je eigendom te krijgen.en dit kan gigantisch lang aanslepen. De huurder heeft in België meer recht als een verhuurder...
Tendance schreef:Zipsy schreef:@ tendance: ik wou dat je gelijk had over die verhuring. Zo simpel is het niet om iemand uit je eigendom te krijgen.en dit kan gigantisch lang aanslepen. De huurder heeft in België meer recht als een verhuurder...
Euh op welke post geef je nu een reactie? Ik heb het nergens over verhuring...
potverdikkie schreef:Tendance schreef:Zal je uit een droom helpen. Heb 5 maand huurachterstand. Geen jaar.