Probleem met merries!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Probleem met merries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 23:00

Ik word helemaal gek van een aantal hengsyige merries die dus alles er voor over hebben om bij mijn hengst te komen. El Roy is heel braaf en vind het allemaal heel mooi, maar die beesten komen gewoon over het hek (1.50m) heen zowat.
Ik zet nou een stuk af van de losgooibak zodat El roy niet aan de rand van de wei kan komen, maar dat weerhoudt de merries er niet van om het complete hek te forceren.
Ik kan niet eens meer mijn paard uit zijn box halen of een aantal merries gaat over de rooie. en ik maar denken dat hengsten altijd lastig waren en overal door of overheen gingen. Dit is dus andersom.

HELP!!!!!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Drackaar
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:03

laat je hengst castereren. of zorg dat die merries wat verder weg staan.


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:34

helaas is er weinig aan te doen ben ik bang
het enige wat zou kunnen werken is zorgen dat je een beetje uit het zicht van de merries blijft(wat vaak onmogelijk is)
of gewoon gruwelijk veel stroom op de draden(een stierenapparaat dat klapt tenminste lekker)
dat wil ook nog wel eens helpen veel andere tips kan ik je helaas niet geven
ik denk trouwens dat castreren weinig zin heeft omdat je paard waarschijnlijk toch al wel echt hengst is (brave echte hengsten komen meer voor dan de meeste mensen denken.)en de marries zien hem toch al als hengst , ik denk dat ze hem na castreren niet anders zullen gaan zien
succes
groetjes sonja

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:47

en als je de merries een beetje hooi geeft,zodat ze rustig kunne knabellen(hoe ge da ook schrijft Haha! ) als jij aan je paard bezigt bent.
groetjes julie

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 07:27

HEt is wat, die lellebellen!
Flinke stoot stroom op het draad, en draad spannen ongeveer een meter voor die omheining, dan zijn ze wel genezen...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:14

stroom draatje misschien?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:13

niks zo erg als verliefde paarden

mijn merrie is helemaal in LUV met een ruin. zonder elkaar breken ze het complete weiland af. gelukkig is mijn merrie redelijk rustig met werk nu, maar die ruin schijnt ook dan nog lastig te zijn.

denk dus niet dat die merries niet meer naar jouw hengst willen als hij geruind zou zijn. Is ook zonde van je hengst.

volgens mij is idd de enige oplossing jouw hengst te scheiden van de merries.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:20

Drackaar"]
laat je hengst castereren
[/quote]
Frusty wat is DAT nu weer voor opmerking! De merries veroorzaken de problemen dus zou Merilyn haar BRAVE hengst maar moeten laten castereren?? Dat is de wereld op z'n kop!

[quote="drackaar schreef:
of zorg dat die merries wat verder weg staan

Dat heb je dus niet in de hand als het spul niet op je eigen terrein staat

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:30

tja, moeilijk probleem
je zou je paardje kunnen verhuizen, maar op een andere stal kan hetzelfde gebeuren
wordt er door de eigennaars van die merries neit wat aan gedaan? lijkt me voor hun ook nogal irri

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:36

een dubbele lijn met schikdraad met 1/1,5 meter ertussen misschien dat dat helpt

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:40

Stroomdraad en dan wat hoger zodat ze er ook niet over heen kunnen gaan hangen wij hebben 3 draadjes en er komt nog een 4de boven.

Niet ruinen hoor hij is juist zo mooi moet je zuinig op zijn!en merries zijn net zo gek op ruinen als op hengsten dus je lost er niets mee op.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Drackaar
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:57

Alvaron"]
[quote="Drackaar"]laat je hengst castereren
[/quote]
Frusty wat is DAT nu weer voor opmerking! De merries veroorzaken de problemen dus zou Merilyn haar BRAVE hengst maar moeten laten castereren?? Dat is de wereld op z'n kop!

[quote="drackaar schreef:
of zorg dat die merries wat verder weg staan

Dat heb je dus niet in de hand als het spul niet op je eigen terrein staat
[/quote]

het hoeft niet, maar zij heeft toch problemen met die merries?! ik denk niet dat die ene hengst tegen al die merries op kan hoor! met castereren bem je wel van het probleem af!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:42

Drackaar"]
[quote="Alvaron"][quote="Drackaar"]
laat je hengst castereren
[/quote]
Frusty wat is DAT nu weer voor opmerking! De merries veroorzaken de problemen dus zou Merilyn haar BRAVE hengst maar moeten laten castereren?? Dat is de wereld op z'n kop!

[quote="drackaar schreef:
of zorg dat die merries wat verder weg staan

Dat heb je dus niet in de hand als het spul niet op je eigen terrein staat
[/quote]

het hoeft niet, maar zij heeft toch problemen met die merries?! ik denk niet dat die ene hengst tegen al die merries op kan hoor! met castereren bem je wel van het probleem af!
[/quote]

Sorry hoor maar dit vindt ik nou ook best een domme opmerking Frusty
Een mooie brave hengst castreren omdat die stomme lellebellen hengstig staan Lips are sealed
Denk je echt dat dat iets oplost? Ik heb een ruin waar de merries ook niet af kunnen blijven als ze hengstig staan. Maakt voor die dames geen f*ck uit of meneer hengst of ruin is.
Vindt het echt géén oplossing om die hengst te castreren opdat die opdringerige dames hem met rust zouden laten, die zullen hem toch altijd op de manier zien die ze nu doen.
Zij heeft GEEN last met de HENGST, WEL met de MERRIES

Oplossing is dus volgens mij een stevige stroom op je draad zetten dat zal ze wel weerhouden Extreme duivel
Stelletje Foxy Lady's


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers