Boeken: R&R2 en De aard van het paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Boeken: R&R2 en De aard van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 14:33

Heeft iemand deze boeken gelezen? Is het wat?
Ik wil ze vragen voor mjin verjaardag, maar heb nog geen recensies gelezen ofzo.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:35

Yep, De Aard van het Paard hebben wij. Oh ja, zou nog een boekenlijst voor je maken Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 16:43

R&R deel 1 en deel 2 zijn absolute meesterwerken vind ik. Maar je moet af en toe wel even goed kauwen om er doorheen te komen!

Nulla tenaci invia est via

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 16:54

Margreet schreef:
R&R deel 1 en deel 2 zijn absolute meesterwerken vind ik. Maar je moet af en toe wel even goed kauwen om er doorheen te komen!


Het is mij nog niet gelukt, al hoewel ik vrij veel lees.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 17:02

Het is niet echt ontspannen voor het slapen gaan nog even een stukje lezen ofzo. Je moet er wel echt even voor gaan zitten en sommige passages heb ik ook wel 3x moeten lezen voordat het kwartje viel, maar wat hij schrijft is absoluut meesterlijk vind ik. Deel 2 vind ik trouwens beter te doen dan deel 1.

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 17:11

beide gelezen, beide geweldig.

aard van het paard niet voor iedereen makkelijk te lezen, maar enorm boeiend en nieuwe wetenschappelijke, historische en archeologische stukken. echte aanrader die geschiedenis en fysiologie van paarden interessant vindt.

over R&R deel 2 hoeft ik niets te zeggen, lijkt me. bijna verplichte kost voor iedere ruiter die rijtechnisch bezig is, net als deel 1.

Amor Vincit Omnia

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 17:31

R&R deel 1 is echt een boek dat iedereen in de kast moet hebben het is gewoon geweldig! soms moet je 10 keer een zin lezen voor je door hebt waar die man het in godsnaam over heeft.
Ook moet je steeds een paard voor de geest halen hoe of wat ander loopt het weer mis.
wel een aanrader om het boek 3 keer te lezen hoor anders snap je er nog geen hout van (teminste ik maarja ben stiekem blond)
deel 2 heb ik net besteld

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 20:43

Ik heb net deel 1 en 2 aangeschaft, maar inderdaad je moet er echt voor gaan zitten.
Maar wel super boeken!!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 22:34

R&R 1 en 2 zijn super! Maar inderdaad wel moeilijk hoor... Ik ga er deze vakantie maar weer aan besteden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

De aard van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:37

Iedereen die iets met paarden doet zou dit boek eerst moeten lezen. Veel informatie over het wezen paard. Veel oude bekende theorietjes die iedereen maar voor waarheid en/of normaal aanneemt worden in dit boek in één klap onderuit gehaald. Interessante leesstof o.a. over wat en hoe een paard nou werkelijk de wereld om zich heen ziet, hoe intelligent is een paard, waarom reageren paarden op een bepaalde manier en waarom zijn ze zoals ze zijn. Hoe werkt het bewegingsapparaat van paarden, hoe leren ze en (nog interessanter) waaróm leren ze. Al het gedrag en de reacties van paarden komen voort uit een oerinstinct, zijn in feite allemaal overlevingsstrategieen. Vooral mensen die de neiging hebben hun paard menselijke eigenschappen toe te dichten zullen hier veel aan hebben. Vrij wetenschappelijk maar erg helder en duidelijk geschreven. Een must voor iedere paardenliefhebber !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, mooney, NRJ en 95 bezoekers