Update over moederloze veulen (+ foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Update over moederloze veulen (+ foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 18:53

Met KB Bonaire (het veulentje dat verstoten werd door de moeder) gaat het het heel goed, boven verwachting eigenlijk. Het is altijd maar afwachten of zo'n kleine het redt zonder de moeder. Nou het is een tantetje hoor, ze weet heel goed wat ze wil en dat heeft haar er waarschijnlijk ook doorheen gesleept. Ze groeit als kool en over een week of 3 kan ze van de melk af. Ze staat nu buiten met een 8 jarige ruin die op zijn manier heel gek met haar is. In het begin was ze doodsbenauwd voor hem, ze kende immers geen paarden. Naar mate ze langer bij elkaar stonden, zag je haar ontspannen in zijn aanwezigheid. Het is prachtig om te zien hoe ze nu om hem heen dartelt en zich goed op haar gemak voelt bij hem. De eerste weken was ik er altijd bij, gewoon om te kijken hoe hij op haar zou reageren (ook omdat hij een zwaar hormonaal probleem heeft, hij is wel gecastreerd maar is in zijn hoofd en tussen zijn achterbenen volledig hengst) je weet natuurlijk nooit hoe zo'n paard op zo'n veullie reageert. Hij hoeft maar 1 keer te trappen (heeft western beslag achter) en het is einde verhaal met die kleine. Maar wonder boven wonder accepteerd hij haar volledig. Nu heeft ze alle ruimte en mogelijkheden om uit te groeien tot een volwassen paard.

Afbeelding Afbeelding
KB Bonaire
Afbeelding
KB Bonaire & Tajg Bikri
Afbeelding
De vader van KB Bonaire >> KHORDAN<<

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 19:14

Fijn dat het zo goed met haar gaat. Gelukkig dat je een vriendje voor haar gevonden hebt. Ze ziet er heel goed uit zo te zien. Mijn compliment!!!!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 19:41

Ik heb Khordan in Sleen gezien. Had daar de hoogste punten voor beweging ne werd derde.

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Klopt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 20:38

Dat klopt idd. Khordan was het best bewegende paard (Zijn veulens kunnen trouwens ook allemaal heel goed bewegen, dat geeft hij dus zeer zeker door) van de hele show en werd daar ook gehuldigd. Hij (lees ik) kreeg een prachtig schilderij van Anja Meeldijk, erg leuk. Hij had overigens hetzelfde aantal punten als de nr 2, hij was dus eigenlijk ex aquo 2e.

Afbeelding
Dit is het schilderij dat Khordan op de keuring gewonnen heeft.

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 20:43

Ja het was een mooi schilderij. Ik was er met Europejka en dus heb ik niet veel van de show gezien, maar ik weet nog dat hij voorbijflitste tussen de merries door.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:57

gaaf zeg dat het zo goed gaat.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:07

He gaaf man! Echt geweldig dat het veulen zo haar best heeft gedaan! Heel veel succes met het kleine ding! Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:04

weet jij of khordan op manege pampushout in almere heeft gestaan voor training

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:18

Wow wat een pracht veulen !!!! Maar dat kan ook bijna niet anders met zo'n papa !!! Gelukkig gaat het goed met haar, het lijkt me echt een verschikking zo'n kleintje af te geven. Ik moet er niet aan denken dat mijn kleine dood was gegaan.

Gelukkig heeft de moeder 'alleen maar' verstoten en is ze niet met de bevalling dood gegaan !!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 21:26

ja elena dat is die khordan.
Echt een lieve hengst is het

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 15 bezoekers