gekleurde vliegengordijnen: waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

gekleurde vliegengordijnen: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 11:14

Weet iemand of die nog ergens worden verkocht? Ik bedoel niet met kraaltjes of frutsels, maar die heerlijk simpele jaren '70-dingen met van die lange plastic stroken in verschillende kleuren. Hingen vroeger altijd bij ons voor de keukendeur (en bij de buren, en bij m'n oom en tante, en bij m'n opa en oma).

Als ik er aan denk, krijg ik weer associaties met mijn oma die op een zomeravond citroenpudding maakte in de keuken terwijl ik op mijn plastic tractortje door de tuin broemde. En als ik dan de keuken binnenreed (wat niet mocht Haha!), dan kreeg ik geheid zo'n strook tussen m'n wielen en dan kwam de hele boel weer naar beneden (daarom mocht het dus niet Haha!).

Ik wil er nu eentje voor mijn eigen keukendeur, voor het jaren '70-gevoel, toen ik nog heel klein en onbezorgd was... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:50

Heb je de Karwei en de Gamma al geprobeerd? Meestal hebben die wel van dat soort spul. Ik ken ze ook nog, in het bruin met oranje en wit en later de beige met witte.... Nostalgie, nostalgie van de goede oude tijd....

Toos paardloos

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:50

Bij de Xenos hebben ze altijd vliegengordijnen. Ik weet niet of ze juist die ook hebben, maar ik heb wel een keer iets in die richting zien hangen.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:53

Ik heb er ook een van de Xenos dus daar hebben ze nog wel denk ik!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 11:55

Heb bij de Xenos helaas alleen die met kraaltjes kunnen vinden. Bij Blokker hebben ze leuke, met van die plastic ringen. Maar die balk waar ze aan hangen is te zwaar voor mijn keukendeur, die heeft een aluminium kozijn waar je niet in kunt boren. Het moet dus zo licht mogelijk zijn allemaal.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:26

http://www.vliegengordijnen.nl/ daar heeft mn tante laatst ook een gordijn bestelt, je hebt er best wel leuke........
Ik weet alleen niet of ze licht zijn.........

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:35

Haha die heeft mijn schoonmoeder ook, je moet ze zelf in elkaar zetten, krijgt een grote doos vol kralen en haakjes en ga je gang *LOL*
Ze zijn er uren mee bezig geweest om dat gordijn in elkaar te zetten.
Deze was behoorlijk zwaar, maar weet niet hoe dat met de gordijnen op de site is.

Dus even klussen maar dan heb je ook wat. Verschillende motieven heb je Afbeelding Wauw Kwijl Haha!

Heb trouwens geen plastic vliegengordijn op de site kunnen ontdekken zoals jij ze bedoelt Karin.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Re: gekleurde vliegengordijnen: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:41

Heeft de V&D of Hema niet zoiets?

Offtopic:
Karin schreef:
Ik wil er nu eentje voor mijn eigen keukendeur, voor het jaren '70-gevoel, toen ik nog heel klein en onbezorgd was... Lachen


Volgens mij is het toch echt 'jong en onbedorven' Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: gekleurde vliegengordijnen: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 12:54

Die site is echt grappig, hoe verzinnen ze het: www.vliegengordijnen.nl *LOL*

Net een soort Ministeck. Haha!

Denk idd dat ze te zwaar zijn, helaas... V&D ben ik nog niet geweest, Hema heeft ze niet.

Naz schreef:
Volgens mij is het toch echt 'jong en onbedorven' Haha!


Zegguh... Nienke? 'Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden', iets in die richting? Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:04

Bij de blokker

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:07

Bij het tuincentrum bijv. groenrijk of intratuin.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:26

Heet zoiets niet een hor?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 14:28

Nope, een hor is vast (deur, scherm). Is dus iets anders dan een gordijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:30

Waarom zijn er dan hordeuren?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 14:37

Dat bedoel ik dus met 'vast'...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:40

Ha, ik weet nu wat je bedoelt!
Dat is idd geen hor nee. Kun je zelf wel maken Lachen
"Altijd van je af snijden"

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:48

Hmmmm.... Karin... ik zal eens gaan informeren bij m'n oma... het zou me echt niets verbazen als ze nog een paar van die dingen op zolder heeft liggen. Wat heet... zou me niets verbazen als ze ze elk jaar nog van zolder haalt om ze te gebruiken Haha!

Ik weet precies welke je bedoelt! Wij hadden ze ook in de jaren 70 Haha! (owwwwww.... ik word oud!!! Frusty )

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 16:35



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, anji, Butterfly, Celebi, ellen05, GrapeshotBot, hagelslag, hiphorse, IASCrawler, iphyn, Lestria, Nanu, Pieke_Gwen, RoronaZorro, Sanne_zepp, Walkure, xxxmh, ynskek, Zick_Zack en 136 bezoekers