Niet werken door ziek paard, slaat nergens op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Niet werken door ziek paard, slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 06:43

Donderdag ging het dus echt slecht met mijn paard. Ik heb die dag nog wel gewerkt, maar toen ze donderdagmiddag gestrekt lag heb ik mij "afgemeld" op mijn werk. Vrijdagavond ging het nog slechter met haar dus toen heb ik ook voor zaterdag afgebeld.
Zondag en maandag ben ik gewoon gaan werken, dus ik heb me maar 2 dagen afgemeld om een ziek paard.
Gisteren kreeg ik opeens van een van de leidinggeveneden op mijn kop, waarom ik me afmeld voor een ziek paard (alsof het een hamster is op zo'n toon zei ze het). Ik ben meteen vel in de verdediging gegaan want zoiets laat ik me niet zomaar zeggen. Die man was zelfs naar de zorgmanager gegaan om het te vertellen Misselijk Misselijk Walgelijk mannetje. Gelukkig was de zorgmanager (de baas daar) wel met wat begrip. Maar het slaat toch nergens op dat je je niet zou kunnen afmelden omdat je bij je zieke paard wil zijn??


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 07:07

Tja, sommige mensen begrijpen gewoonweg niet dat voor sommigen onder ons een paard net als een eigen kind is. Ik zou me ook ziek melden hoor want mijn paardje is dus echt wel belangrijker dan een baan. Een andere baan is altijd wel ergens te krijgen, maar een paard is iets anders.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:30

Toen Noppes op zondagavond opgenomen werd en die nacht geopereerd moest worden heb ik me ook afgemeld voor de volgende dag.
Gelukkig was daar alle begrip voor Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:46

Wat ben ik blij dat zoiets mij hier niet zou overkomen. Een ziek dier staat bij mijn leidinggevende gelukkig op hetzelfde niveau als een ziek kind. En nog mooier is het dat ik per 1 september een nieuwe leidinggevende krijg: een echte paardenman! Dus dan hoef ik me bijvoorbeeld ook niet meer schuldig te voelen als ik mijn roostervrije dag verzet naar de dag voor of na een wedstrijd. Doen ze sowieso al niet echt moeilijk over, maar een baas die weet dat je paard voor alles gaat is natuurlijk helemaal super.

Sterkte Manda, ik zou voet bij stuk houden. Wat een kind voor een ander is, is jouw paard voor jou.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 09:44

Walchelijk is dat. Maar als ze zo'n figuur bellen dat het kind overgegeven heeft op het kdv ofzo, dan speren ze meteen weg.... Grrrr!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:07

Toen mijn kat eens erg ziek was, zei mijn baas dat ik maar bij haar moest blijven, dat was belangrijker dan het werk. Vond ik echt geweldig! Tja, hij houdt ook van dieren en dat scheelt.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:24

Er is zelfs jurisprudentie over (rechtspraak) ivm het overlijden van een huisdier. Dit moet gelijkgesteld worden met het overlijden van een huisgenoot dus waarom zou dit anders zijn als een dier verzorging nodig heeft...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:38

Heb je met 'niet paardenmensen' te maken krijg je zulke reacties.

Ik zou me ook af melden hoor, maar heb dan plotseling hevig de griep. Bij de event. volgende keer (hoop niet voor je) gewoon ziek melden zonder het over je paard te hebben! Sommigen melden zich ziek na een avondje laat stappen!

Krijg je controle, dan heb je de hele nacht niet geslapen en barstende hoofdpijn en dan nog belde de staleigenaar dat je onmiddelijk bij je paard moest komen omdat de veearts op de stoep stond!

Er is geen 'baas' die mij tegen houd om niet bij een van mijn doodzieke dieren te zijn. Lekker laten kletsen en je niet gek laten maken.

Succes met je paardje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:52

Als het om kinderen gaat mag je alles, voor de rest telt er niets mee. Echt belachelijk.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:01

is ook belagelijk. gelukkig vond je baas het wel een goede reden.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:03

Mijn baas begreep wel dat ik een dagje vrij wilde toen we afscheid moesten nemen van Hercules. Hij had die 2 weken ervoor al weinig aan me gehad, dus hij begreep wel dat die ene dag wel extreem erg zou zijn. Helaas voor mij overleed die week een van zijn familieleden en moest ik dus alsnog smiddags op kantoor zitten. Iets waar ik helemaal geen zin in had, en ik heb dus ook de hele middag leeg voor me uitgestaard, ik kon nog net de telefoon oppakken, maar dat ging ook niet van harte. Het is gewoon niet te doen om dan nog op kantoor te zitten, ook als je paard ziek is, blijf ik thuis. Anders ga ik elke 5 minuten bellen (is voorgekomen), en kan ik me voor geen meter concentreren. Daar heeft mijn baas toch niets aan en ik denk dat dat elders ook geldt.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:30

Bij mijn vorige baas heb ik een keer ontzettend op mijn lazer gehad omdat ik graag bij mijn doodzieke hond wilde zijn.. Hij heeft het opgegeven als 'ongeoorloofd verzuim' (pikant detail is dat het destijds mijn vriend was, dus dondersgoed wist hoe veel mijn hond voor me betekent)
Ik werk sinds kort bij een ander bedrijf, en tot mijn verbazing zijn ze er erg makkelijk mee. Eerst toen Fleur moest bevallen, en daarna toen Mick ziek werd en zelfs de dag na zijn dood heb ik een rustdag gehad. Toen werd mijn hond weer ziek, en ben ik ook thuisgebleven..
Ik heb geen contract, dus ik betaal mijn dagen wel zelf, maar ik ben toch verbaasd dat ze er zo makkelijk over doen.. echt heel fijn..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:13

batje schreef:
Bij mijn vorige baas heb ik een keer ontzettend op mijn lazer gehad omdat ik graag bij mijn doodzieke hond wilde zijn.. Hij heeft het opgegeven als 'ongeoorloofd verzuim' (pikant detail is dat het destijds mijn vriend was, dus dondersgoed wist hoe veel mijn hond voor me betekent)
..


Meteen DUMPEN die handel!!!!!!!!!!!!!! Dat zou nooit de juiste vent voor mij zijn.

De hond is de betere mens

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:29

destijds hè.. uiteraard onmiddelijk mijn ex Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:33

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad toen mijn paard letterlijk doodziek was. Ik had een paar dagen ervoor een brommerongeluk gehad, dus toen ik op m'n werk kwam vroegen ze hoe het met me ging. Ik zei niet goed, en begon te huilen Bloos
Ik vertelde dat m'n paard ziek was, en heb 2 dagen vakantie gekregen. De week erna had ik al vakantie dus dat kwam goed uit.
Later werd me wel verteld dat dit een eenmalige actie was geweest, en dat ik er niet op hoefde te rekenen dat ik weer voor zoiets vrij zou krijgen.

En laatst waren mijn honden tijdens het spelen tegen elkaar gebotst, waardoor de oudste afschuwelijk kreupel liep. Toen heb ik m'n werk gebeld, dat ik eerst naar de da moest. Ik kreeg het hoofd van de afdeling aan de telefoon, en het was geen probleem. Ze heeft zelfs geen uren afgetrokken, want ze zei;"Een ander heeft een kind waarvoor ze thuis blijven".
Was wel heel grappig want toen ik op de afdeling kwam, vroegen al mijn collega's en de patienten die ik moest verzorgen hoe het met mijn hond was Haha!
Maar voor een van de konijnen of zo zou ik minder gauw thuisblijven van m'n werk. Ik denk dat dat ook niet geaccepteerd wordt
Trouwens, ik zit nu op een andere afdeling waar meer paardenmensen rondlopen. Ik denk dat op deze afdeling ook wel wat te regelen is als m'n paard ziek is Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)


Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 14:03

Hm, bij ons moet je toch echt een vakantiedag opnemen als je dier of kind ziek is. Gevolg is dus dat veel moeders met jonge kinderen zich gewoon maar ziekmelden als hun kind ziek is. Zoveel "dierenbezitters" werken hier trouwens niet Verward

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 10:34

Volgende keer doe ik het zo weer! Misschien meld ik me dan wel gewoon ziek met hoofpijn ofzo. Denk je gewoone eerlijk te zijn krijg je zoiets...

Ik heb een 1 uren contract dus ik werk zowiezo altijd extra. Ik moet aan het einde van de maand inleveren wat ik gewerkt heb dus ik was toch van plan die 2 dagen niet in te vullen als ziek.
Die man wou koste wat kost dat ik die 2 dagen niet als ziek uitbetaald kreeg terwijl ik nooit had gezegd dat ik dat zou doen!! Bah van je collega's moet je het maar hebben Misselijk

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:22

Toen mijn vader op sterven lag heb ik me (vanuit het ziekenhuis) ook ziekgemeld. Op het moment van de GAK-controle was ik niet thuis (tja, ik was in het ziekenhuis). Daar heb ik vreselijke ellende mee gehad omdat ik mij "onterecht" ziek had gemeld Lips are sealed

Nou voelde ik me in de tijd heel erg beroerd (goh, hoe zou dat toch komen) maar dat was geen excuus.

Het is dus niet alleen als je een ziek paard hebt, sommige mensen hebben gewoon nergens begrip voor.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:14

Tja, misschien ben ik dan wel uitzonderlijk, maar ik vind zelf ook dat je er gewoon een vrije dag voor op zou moeten nemen.
Aan de andere kant: ik heb nog nooit voor het dilemma gestaan maar als ze je geen vrij willen geven, dan zou ik me toch ziek melden.
En dat is dan toch wel weer erg doorzichtig als je vrije dag eerst geweigerd wordt.

Gelukkig heb ik nog een collega met een eigen paard en zonder kinderen en die neemt net als ik direct vrij als er wat met zijn paard is. Ze hebben dus intussen wel door dat mensen met paarden precies hetzelfde zijn als mensen met kinderen Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:08

Tja, je werkgever heeft natuurlijk weinig boodschap aan jouw hobby, wat je in je vrije tijd doet, dus vanuit zijn standpunt bekeken kan ik het wel begrijpen dat ze er niet echt blij mee zijn als je thuis blijft.
Aan de andere kant, iets meer begrip tonen kan ook wel, ze kunnen het ook op een andere manier laten blijken, er moet samen best uit te komen zijn hoe je het oplost in dat soort gevallen, met kinderen kan het tenslotte ook.

Nulla tenaci invia est via

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:11

Ik zou me ook niet gauw ziek melden, toen mijn paard doodziek was, ben ik er ook gewoon heen gegaan, ik was alleen niks waard Haha!
Als bij mij een dier ziek is, bel ik naar m'n werk, om te overleggen wat er mogelijk is. Meestal kun je wel wat regelen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:13

Billy schreef:
Als bij mij een dier ziek is, bel ik naar m'n werk, om te overleggen wat er mogelijk is. Meestal kun je wel wat regelen.


En zo hoort het!

Nulla tenaci invia est via

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:16

Schijnheilig
Sorry, wanliner. Maar nu weer niet geloof ik Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:19

ik mocht zelfs zo weg toen ik een telefoontje kreeg van mijn moeder dat de DA eraan kwam om de geboorte op gang te brengen.
ze vonden het nog heel erg leuk ook toen ik op maandag met beschuit met muisjes op mijn werk kwam. de geboorte was dus op vrijdag.
ik denk dat in de meeste situaties je na enig overleg wel begrip krijgt, zeker als je uitlegt dat je paar din een levensbedrijgende situatie ofzo is.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 14:34

Nou, ik heb dus een geweldige L*L van een baas Boos! Die snapt niet eens als een collega een miskraam heeft gehad dat ze de week daarop niet kan komen werken Frusty
Toen Nappie naar Utrecht moest heb ik gewoon mijn collega opgebelt en tegen hem gezegd dat ik naar Utrecht moest met m'n paard (ik werk op een makelaarskantoor maar die heeft 2 fillialen en mijn baas zit gelukkig altijd op het andere filliaal dus geef ik dit soort dingen door aan de makelaar van ons kantoor, mijn aardige collega dus Haha! ) Hij vond het geen enkel probleem en zei tegen me dat ik maar moest bellen wanneer ik weer op het werk zou zijn! Mijn baas was pisnijdig toen hij hoorde dat het om een paard ging, hij heeft gewoon geen grijntje respect voor iemand anders z'n gevoelens Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, IASCrawler en 124 bezoekers