Welkom terug SP en Lov!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Re: Welkom terug SP en Lov!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:55

Nou ja ik ik vind het iig wel leuk dat ze er 11 febr. beide weer zijn, kijk ernaar uit Tong uitsteken . *telt af*

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 23:43

Bart kan jij hier uitleggen waarom SP een permanente ban heeft gekregen????? Boos! Boos! .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:25

Dat staat al gewoon in dit topic.

Als je tijdens een ban een schaduwaccount aanmaakt dan krijg je een permanente ban.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:29

Ik vind de permanente ban van SP onterecht, hij geen geen stennis geschopt met dat schaduwaccount, verder zijn er volgens mij in het verleden regelmatig schaduwaccounts aangemaakt tijdens een ban, en sommige daarvan kunnen nu nog steeds bokken.

Tevens vind ik dat er dan ook wel wat meer gecontroleerd mag worden op users die geen ban hebben maar wel tig schaduwaccounts...

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:07

Esther schreef:
[
Erg jammer dat er een groep bokkers is die altijd weer commentaar heeft op het beheer van bokt. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, zo ook op bokt. Als er een fout gemaakt wordt is het netjes als die fouten hersteld worden en waar nodig een excuus gemaakt wordt. Dan moet het ook goed zijn.
Aan de andere kant, als je je gedraagt op bokt heb je ook nergens problemen mee. Ik heb in al de tijd dat ik op bokt zit geen problemen gehad met beheerders/moderators terwijl ik ook kritisch en hard ben geweest.
Door steeds dat gestook wordt voor mij de sfeer aardig verziekt en in mijn ogen verdient het bokt-team dit niet. De wereld bestaat uit geven en nemen, dit geldt voor iedereen, gebruikers en moderators!!
En wie nooit fouten maakt mag het komen melden, zo'n bijzonder iemand wil ik best kennis mee maken.
[/quote]

daarbij wie geen fouten maakt maakt doorgaands niks

BartVB schreef:
Het aanpassen van die mails is helemaal niet nodig aangezien het huidige systeem compleet vervangen gaat worden. Daarnaast is het enige dat ik via PB gezegd heb dat jij zo overtuigd bent van je gelijk dat ik het niet nodig vind op die manier met jou in discussie te gaan. Het leek me niet nodig dat in het topic te melden.

Misschien heb ik de situatie (wat een aantal mensen betreft iig) onderschat. Mij leek het erg duidelijk dat als er op Bokt en in de mail wordt gezegd dat het een ban van twee maanden is dat die ban dan twee maanden duurt. En dus geen 42 dagen. Leek mij niet echt rocketscience om te kunnen concluderen dat die datum onderaan de mails dan niet klopt, maar dat is schijnbaar een inschattingsfout geweest. Excuses voor het feit dat ik dat onderschat heb en excuses voor het feit dat we op Bokt geen enorme quality control hebben en er dus van dit soort fouten in de software kunnen zitten. We zullen er alles aan doen dit soort fouten in de toekomst te voorkomen.

OK dan!

Romkabouter schreef:
42 dagen kan ook hoor: 42/5 = 8,4 weken Knipoog

Die dagen zijn blijkbaar werkdagen Tong uitsteken

hihi ja daar waren we nog niet opgekomen , erg slim , t klopt dus toch

maaruh , ben nu toch wel erg nieuwsgierig waarom de uiteindelijke ban gekomen is ,.. normaal als SP tever ging stuurde ik een pbtje oid
en dan stopte die ook wel met zijn manier van discussie voeren
hij gaf zelden een eigen mening maar lokte iedereen op de kast
toch knap , wel mega irri soms , maar toch ,.. is dit nou echt de reden ?
of is er een andere , of is hij echt te ver gegaan op een punt ?
mochten moddies waarschuwingen niet baten??

wie verteld mij het topic waar t fout ging

ennuh LAURA toch een beetje verliefd ofzo Bloos

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:21

Apple schreef:
Dat staat al gewoon in dit topic.

Als je tijdens een ban een schaduwaccount aanmaakt dan krijg je een permanente ban.

Lijkt mij geen argumentatie Apple ........Ik wil ook antwoorden van Bart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:27

Waar staan die regels eigenlijk?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:30

Er staat heel duidelijk in de mail die je krijgt bij een ban dat het omzeilen van die ban niet toegestaan is. Dat lijkt mij ook nogal logisch, wat heeft een ban anders voor een nut?

Het enige dat SP had moeten doen is 2 maanden wat anders doen en dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Als hij het dan nodig vindt om een aantal schaduw accounts aan te maken dan zijn IMO de gevolgen gewoon voor hem. Anders kunnen we wel overstappen op het systeem van Fokt.nl 'Wie je ook bent, wat je ook doet, je zal nooit een ban krijgen'. Lijkt mij geen goed plan...

En idd, er zijn mensen terug gekomen een hele tijd nadat ze permanent gebanned zijn. Als die mensen zich dan wel kunnen gedragen dan willen wij ze over het algemeen best een tweede kans geven. Maar tijdens je ban gewoon door blijven Bokken en dan verwachten dat daar geen consequenties aan vast zitten vind ik nogal naief.

(de regels zijn nog even kwijt)

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:37

Dan kan het zo zijn bart dat jij het al die tijd niet hebt geweten dat SP een schaduw had............
Totdat er een reactie van hem hier kwam en daar baseer jij je argumentatie op ????
Nog steeds dus geen antwoorden op mijn vragen Slapen . Even je nek uitsteken en dan..............vul het zelf maar aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:38

BartVB schreef:
Anders kunnen we wel overstappen op het systeem van Fokt.nl 'Wie je ook bent, wat je ook doet, je zal nooit een ban krijgen'. Lijkt mij geen goed plan...

Dat JIJ dat geen goed plan vind dat begrijp ik best. Dat beleid botst nu eenmaal met je karakter. Haha!

Dat de regels kwijt zijn is best kwalijk als eraan wordt gerefereerd... Koe

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:39

Is dit beleid of is hier over nagedacht ?????

bart..............

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:48

BartVB schreef:
Er staat heel duidelijk in de mail die je krijgt bij een ban dat het omzeilen van die ban niet toegestaan is. Dat lijkt mij ook nogal logisch, wat heeft een ban anders voor een nut?

Het enige dat SP had moeten doen is 2 maanden wat anders doen en dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Als hij het dan nodig vindt om een aantal schaduw accounts aan te maken dan zijn IMO de gevolgen gewoon voor hem. Anders kunnen we wel overstappen op het systeem van Fokt.nl 'Wie je ook bent, wat je ook doet, je zal nooit een ban krijgen'. Lijkt mij geen goed plan...

En idd, er zijn mensen terug gekomen een hele tijd nadat ze permanent gebanned zijn. Als die mensen zich dan wel kunnen gedragen dan willen wij ze over het algemeen best een tweede kans geven. Maar tijdens je ban gewoon door blijven Bokken en dan verwachten dat daar geen consequenties aan vast zitten vind ik nogal naief.

Tsja zoals het hier staat kan ik het eigenlijk best wel begrijpen...
Toch een beetje eigen schuld dikke bult, laten we maar zeggen Haha!
SP wist dat denk ik ook wel, alleen vind ik het jammer dat het in het verleden niet zo gegaan is. Aangezien eerdere bans niet bestraft werden.

In dit geval had een extra ban van bv 2 á 3 maanden mij toepasselijker geleken dan een permanente ban? Als waarschuwing... aangezien het in het verleden ook niet genoeg is bestraft?
Of niet? Lachen

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:58

BartVB schreef:

Ik heb het idee dat dat Fokt.nl je behoorlijk dwars zit?!
Jammer dat je zo arrogant overkomt/over bent gaan komen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 12:04

Citaat:

Eh, wat is het verschil tussen 1 en 2?
Zoals gewoonlijk is het weer vaagheid ten top.

Maargoed, ik zie Sp wel weer arriveren op zijn derde schaduwaccount. Want controleren kunnen jullie dat toch niet. Dus snap ik het uitgangspunt van dat systeem niet. Beloven wat je niet waar kan maken?

Nee hoor, ik heb het duidelijk. Bart voelt zich gewoon op zijn pik getrapt omdat SP het waagt onder zijn schaduwaccount te laten doorschemeren dat hij SP is en daarmee bewijst dat het hele systeem lek is. Had hij dit niet gedaan had hij ongetwijfeld door kunnen bokken ookal hadden mensen hem verdacht. En daar kwam die persoonlijke willekeur weer terug... (of moeten we het inmiddels over een persoonlijke vete hebben?)

Nicky, nee hoor, maar ik kan gewoon niet tegen kromme dingen en zonnatura-wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:08

Laura schreef:
Citaat:

Eh, wat is het verschil tussen 1 en 2?
Zoals gewoonlijk is het weer vaagheid ten top.

Er is geen verschil Clown
Behalve wellicht persoonlijke voorkeur of afkeur in dit geval! Pling

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 12:18

eens kijken, volgens mijn opleiding zijn dingen makkelijker te begrijpen als je ze in een schemaatje plaatst.

Bokker 1: misdraagt zich --> permanente ban --> komt terug als schaduwaccount --> wordt getolereerd
SP: misdraagt zich (mhh) --> ban --> komt terug als schaduwaccount --> wordt permanent gebanned

OH! Ik snap hem! De ban/permanente ban is het verschil! (als we ervan uitaan dat de naam van de bokker absoluut niet de basis is van bepaalde acties *grin*)Nu heeft SP dus een permamente ban, kan ie terugkomen en wordt ie weer getolereerd en heeft men ntóch het idee dat de regels werken én leidt Bart geen gezichtsverlies. Pling
Leer toch nog wat op die opleiding *o/*

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:29

dat zou dus betekenen dat bart geen commentaar kan geven als sp weer nu terug komt onder een schaduwaccount en zich gedraagd
dus nog een keer :

Welkom terug SP !!!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:38

Kennelijk willen sommige mensen toch erg graag op bokt blijven komen, sommige ondanks dat ze een ban hebben en op fokt.nl heel wat anders beweren... Alleen hebben ze moeite met de regels die hier op bokt gelden.
En het zijn alweer dezelfde gebruikers die tegen het mod team blijven schoppen, wanneer kunnen we hun verwachten als mod, zodat ze zelf kunnen laten zien dat ze het allemaal zo goed kunnen op zo'n groot forum??

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:52

Ik zie het probleem niet zo..

Ik had geen problemen hoor met SP, hij gaf discussies een echtra tint

Maar hij heeft zelf de regels overtreden met zijn schaduwaccount. Nee, hij heeft wsl niet lopen zieken, maar regels zijn regels. En daar moet hij dus zelf voor opdraaien..
Ik geloof overigens niet dat we hem nooit meer terug zullen zien Knipoog

En inderdaad; iedereen heeft maar commentaar op het beheer en het moderatorteam, maar ik vraag me af hoe ze het zelf zouden doen. Ik vind trouwens dat het team het helemaal zo slecht niet doet hoor... Heb veel slechter gezien.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:09

Esther schreef:
Kennelijk willen sommige mensen toch erg graag op bokt blijven komen, sommige ondanks dat ze een ban hebben en op fokt.nl heel wat anders beweren... Alleen hebben ze moeite met de regels die hier op bokt gelden.
En het zijn alweer dezelfde gebruikers die tegen het mod team blijven schoppen, wanneer kunnen we hun verwachten als mod, zodat ze zelf kunnen laten zien dat ze het allemaal zo goed kunnen op zo'n groot forum??

nou als ik wist hoe , zou ik het helemaal niet erg vinden
om af en toe eens te kijken of achter iedere persoon wel
1 account zit , of dat er een "onterechte"dus niet ivm een
zeer persoonlijk onderwerp geopend topic bv (want ik
ben persoonlijk van mening dat een schaduw account dan
wel mag ,.. ) zit en als er een penny schaduw acc zit
en die persoon word gesnapot en geeft toe denk ik
ook dat een ban niet in orde is , maar dat de gem de grap
er wel van in kan zien , is het een "ziek" schaduw account
en dan in het ruimste zin vh woord ok gooi der dan een
ban op voor een maand (is al vrij lang voor de echte bokt
verslaafde Haha! )

maar als de ene permanent gebande terug mag mag
de ander t ook dus toch geen permanente ban dan
dus ....als iemand echt permanent geband word moet
daar wel echt gerede reden voor zijn en permanent
is dan ook permanent maar dat moet dan ook wel in
fz gemeld worden en niet stilgehouden worden denk
dat iedereen recht heeft om te weten hoe wat en waar ,
al was t maar om zelf te zien wat NIET getollereerd word

maaruh , om weer ontopic te gaan , heb toch tijd zat
(dat krijg je als je in de wao zit Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:31

Laura schreef:
Nee hoor, ik heb het duidelijk. Bart voelt zich gewoon op zijn pik getrapt omdat SP het waagt onder zijn schaduwaccount te laten doorschemeren dat hij SP is en daarmee bewijst dat het hele systeem lek is. Had hij dit niet gedaan had hij ongetwijfeld door kunnen bokken ookal hadden mensen hem verdacht. En daar kwam die persoonlijke willekeur weer terug...

Hier sla je wel de spijker op z'n kop. Maar wat had je van Bart verwacht in dit geval? Eigenlijk was er op deze manier geen keuze voor Bart. Doordat SP zo duidelijk door laat schemeren gewoon door te Bokken moest Bart wel ingrijpen. Had hij dat niet gedaan dan zou bannen geen zin hebben. Door die actie zat SP direct aan de stoelpoten van Bart te zagen. En sommige mensen willen maar niet begrijpen dat dit toch zijn forum of koninkrijkje is Knipoog
Er zijn vaak genoeg Bokkers geband die vrolijk onder een schaduw account doorgingen. Maar wel volledig in de annonimiteit. Die kwamen niet openlijk voor hun identiteit uit, daarom gaf dat nooit aanleiding voor een permanente ban.
Ik vind het echt vreselijk jammer dat SP er nog niet is. Ik kan zijn bijdrage enorm waarderen en ik kan vreselijk lachen om zijn gekat naar Laura. Maar ik snap het standpunt van Bart ook. Die past heel rechlijnig de regels toe. En daarbij is geen sprake van willekeur.

Op welke gronden vind je dat Bart clementie zou moeten schenken aan SP?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:37

Jippie schreef:
Eigenlijk was er op deze manier geen keuze voor Bart. Doordat SP zo duidelijk door laat schemeren gewoon door te Bokken moest Bart wel ingrijpen. Had hij dat niet gedaan dan zou bannen geen zin hebben.

Juust, en ik denk dat dat het hele probleem is. Ik vond de ban in zekere zin ietwat overdreven, maar ik zal zeker niet de enige zijn met vermoedens jegens de id. van Orias. Ik denk (misschien naief, who knows) dat als SP die laatste opmerking niet had gemaakt, hij nu nog steeds verder had kunnen Bokken. En nja, hij kent de regels vast wel...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:39

supersambo schreef:
dat zou dus betekenen dat bart geen commentaar kan geven als sp weer nu terug komt onder een schaduwaccount en zich gedraagd
dus nog een keer :

Welkom terug SP !!!

*o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:30

BAH hoe sommige mensen reageren, ben het helemaal met Gijsenkim & Stef eens Misselijk Misselijk Misselijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:11

Esther schreef:

Als fokt ook gemiddeld 450 mensen gelijktijdig online heeft Haha! Haha! Haha!

Sorrie hoor ik vind dit allemaal zo een getrut nergens om.

Bokt / fokt who gives a oliebol.

En voor diegene die opperde dat Bart wellicht wat moeite had met Fokt....... ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk dat Bart als hij Fokt ziet denkt bij zichzelf.......... was bokt nog maar zo rustig Haha! Haha! Haha!, had ik al dat gezeik niet.

Ik hoop dat Fokt over een jaar net zo groot is als Bokt.