Deze dieren zoeken thuis of gastgezin! *update: 01/09/2011*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: Deze dieren zoeken thuis of gastgezin! *update: 27/07/2011*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:35

Jip

Afbeelding

Naam: Jip
Leeftijd/geboortedatum: 10 jaar
Ras: Kruising Europese Korthaar en Siamees
Geslacht: Mannelijk
Kleur: Cypers
Beharing: Kort
Gesteriliseerd/gecastreerd: Ja

Kan met honden: Nee
Kan met kleine kinderen: Ja
Kan met grote kinderen: Ja
Kan met andere katten: Ja
Kan alleen thuis blijven: Ja
Binnen of buiten gewend: Binnen
Zindelijk: Ja

Gechipt: Nee
Laatste keer geënt: Ja, als jonge kat, daarna niet meer
Laatste keer ontwormd: Zomer 2010
Laatste keer ontvlooid: Is nog nooit nodig geweest
Paspoort aanwezig: Ja

Reacties naar vreemden: Goed
Ziekte/afwijking: Nee
Medicijnen: Nee
Speciaal voer: Nee

Reden van herplaatsing: De thuissituatie gaat wijzigen. Er is een tweeling op komst, er is al een meisje van 3. Er is niet meer voldoende ruimte voor de dieren, en niet voldoende aandacht meer mogelijk

Krijgt de kat spullen mee: Ja, kattenbak indien gewenst, slaapmandje

Karakterbeschrijving: Stoere, grote kat. Erg gespierd. Een beetje een dondersteen maar op een lieve manier. Kan tegen zijn broers wel eens gemeen zijn, als ze niet mee spelen of iets dergelijks, maar tegen zijn kleine zusje durft hij niets. Erg lief bij mensen. Wel onafhankelijk, ligt graag alleen.

Jip is sinds dat hij een week of 10 was bij ons. Is twee keer meeverhuisd. Altijd een binnenkat geweest. Hij kwam samen met zijn zusje Janneke. Stoere kat, speelt graag. Rent graag in de kamer rond. Zoekt een baasje die graag met hem speelt met een touwtje of iets dergelijks.

Voor meer informatie graag wenden tot gebruiker Moosje

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:36

Janneke

Afbeelding

Naam: Janneke
Leeftijd/geboortedatum: 10 jaar
Ras: Kruising Europese Korthaar en Siamees
Geslacht: Vrouwelijk
Kleur: Schildpad
Gesteriliseerd/gecastreerd: Nee

Reacties naar vreemden: Heel goed, heel aanhalig

Reden van herplaatsing: De thuissituatie gaat wijzigen. Er is een tweeling op komst, er is al een meisje van 3. Er is niet meer voldoende ruimte voor de dieren, en niet voldoende aandacht meer mogelijk

Karakterbeschrijving: Pittige dame. Bijt goed van zich af. Is gewend met drie katers te leven. Bij mensen erg aanhalig. Houdt van aandacht.

Janneke is vanaf 10 weken bij ons, samen met haar broertje Jip. Erg eigenwijs, pittig vrouwtje. Komt ook omdat ze met drie katers leeft. Als haar iets niet zint dan merk je het wel. Kan naar andere katten wel fel zijn. Is erg aanhalig, zoekt een baasje die houdt van kroelen en aandacht geven. Janneke is een poes die het liefst de hele dag op schoot ligt.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:38

Eros

Afbeelding

Naam: Eros
Leeftijd/geboortedatum: 11 jaar
Ras: Europese korthaar
Kleur: Zwart
Beharing: Kort (krijgt wat kale achterpootjes)

KKan met honden: Nee

Reacties naar vreemden: Wat schichtig in het begin. Daarna heel aanhalig. Echter kroelkat

Karakterbeschrijving: Lieve, aanhalige kat. Echte schootkat. Ligt het liefst de hele dag tegen je aan. Ondanks zijn leeftijd nog erg speels.

Eros is sinds dat hij een week of 10 was bij ons. Is twee keer meeverhuisd. Altijd een binnenkat geweest. Hij kwam samen met zijn broertje Amor. Is een echte kroelkat. Gek op kindjes. Speelt graag met andere katten.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:39

Amor

Afbeelding

Naam: Amor
Leeftijd/geboortedatum: 11 jaar
Ras: Europees Korthaar
Kleur: Zwart / wit

Reacties naar vreemden: Wat schichtig in het begin. Gaat rustig ergens zelf zitten

Karakterbeschrijving: Rustige, lieve kat. Wat schichtig in het begin. Zeker geen baasspeler. Wanneer hij iets niet leuk vindt zoekt hij zelf een plekje. Gek op pennen.

Amor is sinds dat hij een week of 10 was bij ons. Is twee keer meeverhuisd. Altijd een binnenkat geweest. Hij kwam samen met zijn broertje Eros. Een jaar later zijn er nog twee bijgekomen, Jip en Janneke, welke hij eigenlijk vrijwel direct accepteerde. Hij is geen baasspeler, meer een beetje een “sulletje”, lief bedoeld. Loopt eerder weg dan dat hij de confrontatie aangaat. Een nieuw baasje moet ook een rustige omgeving voor hem kunnen bieden. Hij is wel gewend aan kleine kinderen en vind dat ook leuk, maar moet ook een eigen plekje kunnen opzoeken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:21

eilleen333 schreef:
Ik wil wel benadrukken dat het hier echt om een spoedgeval gaat. Over 4 dagen is er niemand meer die voor deze hond kan zorgen, en ik zou eigenlijk echt niet weten waar ze dan heen zou moeten. Het is een heel lief dier, en die verdient gewoon een goede plek.

Hieronder een tekstje wat ik over haar geschreven heb, hoop dat dit voldoet aan de eisen? Ik weet helaas niet al teveel over de hond. Het is de hond van mijn vader, maar ik woon bij mijn moeder, dus ik zie de hond niet al te vaak.

Met spoed ben ik op zoek naar een tehuis voor een 4 jarige Ridgeback teef. Het gaat hier om de hond van mijn vader. Mijn vader is vrij ernstig ziek. Door artrose in zijn rug kan hij slecht lopen en de hond niet goed uitlaten. Dit loste hij op door met de auto naar een bos te rijden en de hond daar te laten rennen. Echter heeft mijn vader nu zijn arm gebroken en kan hij dus niet meer auto rijden en de hond uitlaten. Komende paar dagen probeer ik dit op te vangen, maar volgende week moet ik weer naar school en zit ik op 2 uur reizen afstand.

Het gaat hier dus om een 4 jarige Ridgeback teef. Ik ken de hond niet erg goed helaas. Door de conditie van mijn vader is de hond matig opgevoed. De hond kan wel goed met andere honden, maar is erg druk en slecht te corrigeren wat dat betreft. De hond loopt bij het uitlaten vrijwel altijd los, en luistert dan erg goed. In huis is ze op het moment echter erg druk, dit is vooral te wijden aan het gebrek aan beweging dat ze krijgt.
In het begin van haar leven woonde ze in een gezin met kleine kinderen en dat ging heel goed. De laatste paar jaar is ze weinig in contact geweest met kleine kinderen. Gezien haar onstuimige karakter op het moment is een gezin met kleine kinderen wellicht niet zo geschikt.

Omdat ik vind dat dit geen goed leven is voor een energieke hond als dit, ben ik op zoek naar een plek waar ze heen kan. Een tijdelijke locatie zou ook al heel mooi zijn. Mijn vader wordt ergens de komende maanden geopereerd aan zijn rug. De verwachting is dat hij daarna een stuk mobieler zal zijn, en de zorg over deze hond weer op zich kan nemen.

Nogmaals, dit is echt een spoedgeval. Over 4 dagen hebben we een groot probleem! Het is echt een heel lief dier, alleen kan ze op het moment haar ei gewoon niet zo goed kwijt.
Helaas kan ik haar zelf niet in huis nemen. Mijn moeder heeft een hond van over de 15, die de komst van de Ridgeback gewoon echt niet gaat trekken. Helaas kan ik haar ook niet meenemen naar mijn studentenkamer in Utrecht. Een hond op 18 vierkante meter terwijl ik overdag niet thuis ben kan gewoon niet.

Ik hoop dat ik op deze manier een geschikt tehuis voor haar kan vinden. Bij twijfel alsjeblieft ook reageren, overleg is altijd mogelijk!!

Voor meer informatie kun je (met spoed) contact opnemen met bokker: eilleen33