Teek weggehaald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JaZzY
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-07-02

Teek weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 19:27

Rotbeesten........ Helaas wisten mijn moeder en ik niet echt wat we nou moesten beginnen. We ontdekten het gisteravond en konden die dag nog moeilijk aan een tekentang komen. Dus mn moeder dacht slim te zijn om een scheutje betadine over dat beestje heen te gooien.

Vandaag dus een tekentang gekocht. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je de teek niet moet verdoven... waarom vroegen we ons af....

-Dan gaat ie dat spul terugkotsen, met dat verdovingsmiddel erin...

Maar gelukkig hadden we hem bij het koppie uit dr lichaam getrokken.., hopen dat ze er niks aan over heeft gehouden



Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:47

De kans dat ie er wat aan over houdt is erg klein. Voor de zekerheid zou je de datum kunnen opschrijven wanneer je de teek hebt verwijderd. De incubatie tijd van de ziekte van Lhyme (tekenziekte) is enkele weken. Afwijkingen die je kunt zien zijn koorts, gewrichts/spierpijn, en een ronde ring om de tekenbeet (meestal lastig bij paarden). Bij twijfel altijd je veearts raadplegen!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 21:08

Smerige beesten zijn het. Had er van het weekend 5 Boos! . Was even wezen wandelen. Zag ze optijd en kon ze er zo uittrekken. Kreeg dus wel een paar rode vlekken erom heen snel naar de dokter en aan de antibiotica (2 weken) Boos!
Ben je lekker mee Extreme duivel

JaZzY
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 22:02

Ja ze zijn echt vervelend. Eigenlijk let je daar niet echt op. Mn moeder reed op dr, en ze beloonde Opa(la) en wreef over dr borst en toen voelde ze een bobbeltje, ik kijken.. blech.. een teek.. Scheve mond

Nou letten we dus voortaan extra goed op.........

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:27

Onze hond had er pasgeleden een heleboel. Ik heb ook zo'n pincet gehaald en ze daarmee eraf geplukt. Sta ik 's avonds in de badkamer, heb ik er verdorie zelf ook een. Ik vond het wel interessant, dus ik moest en zou hem er zelf afhalen. Haha! Ik heb alleen nog wel een bultje zitten

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:45

Ik heb iemand gekend met de ernstige variant van die tekenziekte. Afschuwelijke ziekte. Dat wens je geen mens toe. i kweet neit hoe dit zit met paarden en hoeveel kans je als mens hebt na een beet op deze ziekte en hoe lang het duurt voordat het zich in die gestalte openbaard. Maar ik ben als de dood. Na een bosrit en in het bos, controleer ik alles.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 20:48

Hey,

Onze paarden staan in een gebied met heel veel teken, ze komen het meest voor in de lente en herfst bij paarden, je kunt ze er zo uitdraaien en de paarden hebben heel weinig kans dat ze er ziek van worden.
De teken zitten heel vaak tussen de voorbenen, op de neus, op de voeten en onder de kin (tussen die gleuven, weet nie meer koe dat heet).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Jaydee_WP, JorineV, reina, Vagabondo en 141 bezoekers