Ojee, Fries gedekt door 2 jarige KWPN-er.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Ojee, Fries gedekt door 2 jarige KWPN-er.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 10:22

Dit was dus een foutje....

Een 2 jarige KWPN-er, een Krack C x Pion x Amor, is dus ontsnapt uit de bak en is dus naar het weiland met merries gerend, toevallig was daar er 1 van hengstig en dat was dus de Friese merrie... Lips are sealed

De eigenaar wil het eventuele veulen niet laten weghalen dus ik ben heel erg benieuwd wat daar dan uitkomt... Haha! Cool

Klein probleempje is dat ik de hengst volgende week op stal zou krijgen maar nu hij er eenmaal van geproefd heeft zal hij wel heel lastig zijn en misschien wel gecastreerd moeten worden. Zou ik erg zonde vinden maar ja...

Hoe zou volgens jullie het veulen eruit kunnen gaan zien?? Zou het veulen het behang krijgen van een Fries?? Dus dan zou het een bruine met een blesje en witte benen en met behang kunnen worden??!! Haha!

Ben benieuwd wat jullie denken....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:26

hey

foutje! Ben heel benieuwd wat daar uitkomt! tegen die tijd komen er wel foto's he!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:48

tsja kan gebeuren, het is wel zonde!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:20

Mijn buurvrouw heeft haar draver laten dekken door een Fries (geen foutje) en er is een heel leuk veulen uitgekomen. Ginger(het veulen) is donkerbruin/zwart en de moeder is bruin, vader dus zwart. Ginger heeft geloof ik niet echt veel behang, maar wel meer vetlok als normaal zegmaar Haha! .

Ik heb hem nou alweer een tijdje niet gezien omdat hij op de hengstenwei staat, maar ik ben wel benieuwd hoe ie er nu uit ziet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:37

kan een heel leuk paardje worden hoor
ik heb wel meer kruisingen met fries gezien en eingelijk nog geen een wat geen leuk paard was/is

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:53

Ik ben ook niet weg van kruisingen Fries x Rijpaard. Vaak stevige bruine/donkerbruine paarden met veel behang.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ojee, Fries gedekt door 2 jarige KWPN-er.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:40

Suzanne F. schreef:
Dit was dus een foutje....
Klein probleempje is dat ik de hengst volgende week op stal zou krijgen maar nu hij er eenmaal van geproefd heeft zal hij wel heel lastig zijn en misschien wel gecastreerd moeten worden. Zou ik erg zonde vinden maar ja...


Nou als die hengst maar 10 % lijkt op zijn zusje lotje, dan zou ik hem meteen laten castreren, want dan heb je een monster Knipoog Schijnheilig Schijnheilig Knipoog

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:49

Kruizing friezen zijn anders vaak erg mooi! Pling
Kijk eens op www.marktplaats.nl, dieren/toebehoren en de friezen tinkers, staat een mooie kruizing op te koop met foto!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:30

Een hengst hoeft er absoluut niet lastig van te worden dat hij gedekt heeft, dat is gewoon heel afhankelijk van het paard.
De meeste dekhengsten die natuurlijk dekken hebben een verschil in dekhoofdstel of rijd hoofdstel en dat kennen ze maar al te goed. Hebben ze het rijd hoofdstel om, dan kan je er een hengstige merrie voor houden, dan lopen ze door, maar met dekhoofdstel om hoeft de merrie niet eens echt willig te zijn en hij springt al.
Kijk maar naar de dekhengsten die in de sport lopen, die worden ook tussen merries losgereden...

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:56

Donja schreef:
Een hengst hoeft er absoluut niet lastig van te worden dat hij gedekt heeft, dat is gewoon heel afhankelijk van het paard.
De meeste dekhengsten die natuurlijk dekken hebben een verschil in dekhoofdstel of rijd hoofdstel en dat kennen ze maar al te goed. Hebben ze het rijd hoofdstel om, dan kan je er een hengstige merrie voor houden, dan lopen ze door, maar met dekhoofdstel om hoeft de merrie niet eens echt willig te zijn en hij springt al.
Kijk maar naar de dekhengsten die in de sport lopen, die worden ook tussen merries losgereden...


Dat hoef je suzanne F. denk ik niet uit te leggen *LOL* amazone van een ggk hengst, en er al heel wat gereden *LOL*

maarre weer ontopic ik denk dat dit de best bewegende fries ooit gaat worden *LOL*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:56

goh wat jammer zeg.... ach misschien komt er wel iets leuks uit, je weet het nooit... Ben zelf niet zo kapot van dat soort kruisingen......

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Re: Ojee, Fries gedekt door 2 jarige KWPN-er.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:15

Merilyn"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Dit was dus een foutje....
Klein probleempje is dat ik de hengst volgende week op stal zou krijgen maar nu hij er eenmaal van geproefd heeft zal hij wel heel lastig zijn en misschien wel gecastreerd moeten worden. Zou ik erg zonde vinden maar ja...


Nou als die hengst maar 10 % lijkt op zijn zusje lotje, dan zou ik hem meteen laten castreren, want dan heb je een monster Knipoog Schijnheilig Schijnheilig Knipoog/quote]
hahahaha
Zal allemaal wel meevallen. Ik niet zo bang over hoe het veulen eruit gaat zien maar idd of de hengst nu erg lastig kan worden het zit hem toch een beetje in het bloed, maarja wie weet valt het 100% mee. Tja en die kwpn x fries kan altijd nog als recreatiepaard gebruikt worden.
Zolang alles maar heel en gezond is!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:13

Mijn bijrijdpaard is ook een friesxkwpn. Ik vind haar zelf erg leuk, maar ik houd wel van een stevig paard. Ze is donkerbruin met zwarte manen. Ze heeft redelijk veel behang. Niet als een fries,maar je ziet wel duidelijk dat ze een fries kruising is.
Ik denk dat er best wel wat leuks uit komt. *LOL*

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:18

Hmm, Fries x KWPN, persoonlijk ben ik niet zo voor zulke kruisingen maar zo lang het een correct dier is en het goed terecht komt zullen er geen problemen zijn denk ik en het is natuurlijk ook niet expres gebeurd. Ben wel eens benieuwd! Laat je dan wel foto's zien van het veulentje?


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:11

Dat wordt vast een verschrikkelijk stoer paard!!!

Ik ken een draver x Fries die erg goeie bewegingen heeft en M2 dressuur loopt.
En ik ken een KWPN x Fries die goed kan springen, dus er is vast nog hoop op een leuk sportpaard!
Ik ben erg benieuwd hoor, wat daar uit gaat komen....

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:44

ee draver met fries gebeurd regelmatig hoor maar jouw fautje zal wel lief en mooi zijn maar geen keuringspaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 15:04

Nou dat zal een leuke kruising worden *LOL*
Misschien wordt het wel een bruine met ingebouwd zadel, geen hals, sokken en platvoeten.
En misschien geeft dit wel een revolutionaire veredeling in de Friese fokkerij en krijg je een Fries die giga door de rug en vanuit de schouder kan bewegen *LOL* In dat geval zou ik meteen voor 50% aanspraak maken op het veulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 15:56

De zogeheten Turbofries *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 bezoekers