Texel!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Texel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 13:21

Hierbij een verslag van Texel, waar ik en Carola een ponykamp begeleid hebben.
foto`s: [ITP] Texel deel 1 !!
[ITP] Texel deel 2!!

Vrijdag: om 10 uur arriveerden de kinderen, het waren er 8 varierend in de leeftijden van 8 t/m 13.
De meesten waren gelukkig hele lieve meiden uitzonderingen daargelaten..

Rond een uur of 11 hebben we de kinderen in 2 groepen laten rijden om de beginners van de gevorderden te kunnen onderscheiden en om te kijken of de kinderen op geschikte pony`s zaten.

Nadat we daarmee klaar waren zijn we naar het strand gegaan, de kinderen hebben lekker gezwommen en ik en Carola zijn lekker warm op het droge gebleven.

Toen weer teruggelopen en de pony`s gezadelt voor een bosrit. Ik nam de beginnersgroep en Carola de "gevorderden" Ik wist heel leuk de weg niet op Texel dus Carola had een handig kaartje voor me getekend waar ik geen hout van snapte Haha!. Gelukkig wisten de kinderen de weg wel een beetje te vertellen, en ben ik er toch uitgekomen.

Toen we weer terug waren de pony`s afgezadelt en weer in het land gezet, daarna gegeten en een filmpje gekeken. De kinderen waren gelukkig al snel moe en hebben zich heel rustig gehouden en zijn niet te laat naar bed gegaan.

Zaterdag:
`s ochtends de kinderen laten opzadelen en een springles gegeven in 2 groepen. Ging allemaal wel goed.

`s middags zijn we naar de film geweest, heel toevallig draaide Spirit dus dat was erg toepasselijk, een paar kinderen zaten helemaal te huilen om die film Haha!.

Na de film hebben we de pony`s weer opgezadelt en zijn we weer het bos in gegaan. Ik deze keer met de gevorderde groep waarin 1 meisje zat die alle weggetjes in het bos kon, zo kon ik tenminste niet verdwalen.

Toen we weer terug waren hebben we gegeten en even later hebben we Gitan klaargemaakt om te voltigeren, dat ging allemaal erg goed.
Daarna nog een film gekeken en naar bed gegaan.

Zondag: `s ochtends de pony`s gezadelt en naar het strand en bos vertrokken, we zijn zo`n 3 uur onderweg geweest. `s middags mochten de kinderen nog even caroussel rijden. Later hebben ze een toiletteerles gekregen en zijn de manen van 1 van de pony`s helemaal netjes getrokken. `s avonds bonte avond, de kinderen hadden allemaal toneelstukjes enz. met de pony`s bedacht en die gingen ze dan uitvoeren. Daarna hebben we er weer een film ingestopt.

Maandagochtend, allemaal vroeg opstaan om op te ruimen, de spullen in te pakken, en de paarden te zadelen voor de dagtocht!
We zijn in 2 groepen richting het strand vertrokken en voordat we het bos weer in gingen hebben we elkaar getroffen om samen weer verder te rijden. We zijn van De Koog naar Den-Hoorn (dacht ik) gereden, zo`n 3 uur heen en 3 uur terug. In Den-Hoorn ligt nog een groot land van de manege waar we de paarden uit hebben laten rusten, lekker het zadel eraf en het land op.

We hebben daar gegeten, en de kinderen hebben ook nog wat spelletjes gedaan. Na 2 uur pauze voor ons en de pony`s zijn we weer vertrokken, met 2 kids minder. Zij waren het zat en werden opgehaald met de auto, hun pony`s later met de trailer. Op de terugweg begon 1 meisje te klagen over buikpijn, ik en Carola dachten meteen aan blindedarmontsteking, we zijn ergens gestopt en hebben haar laten ophalen en het paard met de trailer. Later bleek dat het meisje dus ook gewoon overduidelijk geen zin meer had en de buikpijn een smoes was. Extreme duivel

We waren ongeveer om 16.30 terug en toen was het ponykamp ten einde. Ik pijn in mijn kont, wat een verschrikkelijk zadel om een dagtocht op te rijden Boos!

Carola en ik hebben de boot van 19.00 weer richting Den-Helder genomen, en toen was het definitief afgelopen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:16

Klinkt leuk *LOL* Ik wil het ook nog weleens doen, maar dan met mijn eigen paardje en niet op Texel...de boot is net zo duur als naar Groningen rijden en daar weet ik wel een paar leuke kampen...misschien iets voor volgend jaar Verward

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:32

Ja, had ik Flair ook maar meegenomen... Boos!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 15:29

Ja, ik heb er niets meer aan toe te voegen. Dit was al m'n derde jaar weer (ow wat gaat die tijd snel en wat word ik oud...). Ik heb het heel erg naar m'n zin gehad, en nu ik thuis zit had ik nog wel een paar daagjes langer daar willen zitten. Maar ja... ik had sterke heimwee naar één bepaald persoon...

Adventure had ik dit jaar niet mee, omdat 2x 4 uur in de trailer en veeeeeel geld voor de boot mij daarvan weerhielden voor slechts één lang weekend.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 15:33

Ja! eigenlijk hadden we gewoon Ad en Flair allebei mee moeten nemen (ook halve kosten dan) en wat langer moeten blijven... nou ja dan had Flair daar ook niet kreupel moeten worden natuurlijk, hadden we er nog niks aan gehad.

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:38

het laatste weekend van september hebben we een wedstrijd op texel; ik kan er nu al naar uitkijken!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:12

Mennen zeker Verward *LOL* Of is er ook een andere wedstrijd dan waarvoor het de moeite is uit enschede te komen Haha!
Rond koninginnedag kan ik het trouwens ook iedereen aanraden *LOL*

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 17:33

gomir schreef:
Mennen zeker Verward *LOL* Of is er ook een andere wedstrijd dan waarvoor het de moeite is uit enschede te komen Haha!
Rond koninginnedag kan ik het trouwens ook iedereen aanraden *LOL*


Yep! Een samegestelde menwedstrijd! Maar zo mooi!!! Kwijl

van 27 tot en met 29 september is het twente op texel....
Kijk maar naar de foto's die daar hangen Kwijl Kwijl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 18:27

Wat is er met koninginnedag dan? Gomir?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:17

Groot tweedaags concours op Texel Party!!
Aankomend jaar ga ik echt met paard heen *LOL* Heb als het goed is al onderdak en dan is Ontario of Cheeka er ook wel aan toe...Haha!
Vorig jaar kon ik niet door de MKZ en dit jaar was Flap nog niet klaar en waren mijn ouders op vakantie *LOL*
En de paardruiters hoeven na de feestavond nog maar een proef op zondag en de ponyruiters dan nog twee Tong uitsteken Dit jaar ging ik met mijn fietsje met de eerste boot, maar toen was het megaslecht weer en ik was zaterdags te moe om naar het feest te gaan...vond ik wel jammer *LOL*