Overweeg accu te vervangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Overweeg accu te vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 16:48

Hello. :D

Ik startte mn computer op, wat eerder vanmiddag was de accu nog half vol en nu stond er in een keer een kruis. Dus ik dacht snel de oplader er aan voordat hij uitvalt. Maar het kruis ging niet weg. Ik met mn muis erop staat er overweeg de accu te vervangen? Wie snapt hoe dit kan opeens en wat het inhoud ... ?

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Overweeg accu te vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:09

Hoe lang heb je je huidige accu al? Accu's hebben maar een beperkte houdbaarheid, en er komt een moment dat ze inderdaad niet of nog maar amper oplaadbaar zijn, daarna moet je dus eigenlijk een nieuwe accu of je laptop aan de oplader houden.

Ik zit hier zelf ook al mee te dubben, ik heb een Dell van 3 jaar oud die na 2 jaar al achteruit ging wat betreft accu. Op dit moment is een volle accu binnen 20 minuten leeg. :+ Dus ik heb hem nu altijd op de oplader.

Heeft trouwens ook te maken met hoe je de accu behandelt, er zijn allerlei restricties die soms erg onhandig zijn. Wat ik gehoord heb moet je je accu bijvoorbeeld eigenlijk uit je laptop halen als je de stroomkabel gebruikt, maar dat is een hoop gedoe en of het klopt geen idee.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Overweeg accu te vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:14

Het beste voor de accu is om hem helemaal leeg te gebruiken, en daarna weer helemaal op te laden.
Na 1000 keer opladen, is het tijd om hem te vervangen raden fabrikanten aan,

Ik vind de accu's van bepaalde merken wel erg duur, soms zelfs zo duur dat je er bijna een compleet nieuwe laptop voor kunt kopen.

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:28

Dat heb ik dus ook, en ik heb mijn Dell amper een half jaar :') Het schijnt een nieuwe functie te zijn van Windows 7. Als ik mijn stroomkabel gebruikte haalde ik meestal mijn accu er uit.. De enigste oplossing is laptoppen op stroomkabel of een nieuw accu (check zeker de garantie :) )

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:36

Dianta schreef:
Dat heb ik dus ook, en ik heb mijn Dell amper een half jaar :') Het schijnt een nieuwe functie te zijn van Windows 7. Als ik mijn stroomkabel gebruikte haalde ik meestal mijn accu er uit.. De enigste oplossing is laptoppen op stroomkabel of een nieuw accu (check zeker de garantie :) )


Meestal is de accu uitgesloten van garantie of heeft beperkte garantie, tenzij het om fabricage fouten gaat.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Overweeg accu te vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:48

Nou ik heb mn laptop dus afgesloten (het is een Compaq van amper een jaar oud) en aan de stroom gedaan. En nu is ie weer 100% beschikbaar en geeft ie geen melding meer? Nu snap ik het dus echt niet meer. :')

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:33

Yunomi schreef:
Nou ik heb mn laptop dus afgesloten (het is een Compaq van amper een jaar oud) en aan de stroom gedaan. En nu is ie weer 100% beschikbaar en geeft ie geen melding meer? Nu snap ik het dus echt niet meer. :')



De accu's van tegenwoordig geven ook informatie terug aan de pc over temperatuur , spanning , stroom verbruik enz.
Mogelijk is er een foutje ingeslopen en heeft het verwijderen van de accu geholpen om de communicatie te resetten.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Overweeg accu te vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:40

Je accu is denk ik wel zijn loodje aan het leggen.

Mijn laptop is nu 2 jaar oud en gaat nu net 2 minuten mee op de accu. Dus continu op netstroom en niks geen "lap"top meer... Fabrikant houdt vast dat dit 'normaal' is.

Mijn laptop begon ook met de melding die jij hebt.