Gisteren rontgenfoto's gemaakt, vandaag de uitslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Gisteren rontgenfoto's gemaakt, vandaag de uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 12:03

Nou gisteren zijn dus de foto's gemaakt van Nappie z'n kogel en ondervoet! Het was een heel gedoe, want ik had er voor gekozen hem zonder verdoving te laten fotograveren Frusty Meneer was dus echt niet van plan om ook maar enigzins mee te werken, zodra hij de veearts ziet gaat ie op 3 benen staan en wil hij niet zíjn been laten voelen! Ze hoeft alleen al te wijzen naar het been of hij vliegt al weg, kennelijk heeft ie echt genoeg van al dat gepruts aan z'n been. Maar goed, met veel pijn en moeite en vooral veel geduld en een praam de foto's gemaakt, hij moest op een klein blokje met z'n hoef, doe het zelf dacht ie, 't is af en toe zo'n etterbuiltje Bloos Gelijk daarna op ijzers met dubbele lip en zooltjes laten zetten, mijn hoefsmid was ook al gearriveerd in de tijd dat de veearts bezig was Haha! Op de ijzers liep ie nog al onwennig omdat ie nu moet leren zijn hele voet af te rollen......

Na een slapeloze nacht met verschillende migraine aanvallen en Misselijk ben ik vanochtend maar naar m'n werk gegaan en heb ik zitten wachten totdat het 10.30 uur was, toen kon ik de veearts bellen. Blijken alle foto's van de ondervoet te zijn mislukt Frusty Maar er is toch nog een uitslag..........op de foto's van de kogel, die godzijdank wel gelukt waren, hebben ze een onsteking in de weke delen ontdekt! Gelukkig zonder bacteriën, dus houden we het voorlopig op een zware irritatie van de wekedelen in het kogelgewricht. De veearts bood nog aan om opnieuw foto's te maken van de ondervoet, maar zei er wel bij dat ze er vanuit gaat dat de restkreupelheid die hij nu heeft van die ontsteking/irritatie af komt en niet vanuit z'n ondervoet. Deze week vergelijkt de veearts nog wel de foto's van de kogel die gemaakt zijn in Utrecht en van gisteren om te kijken of de artrose stabiel is gebleven.Ik ben eigenlijk best opgelucht, het is jammer dat alles zo langzaam geneest bij Nappie (dit komt omdat Nappie zichzelf totaal niet ontziet, een paard wat een beetje een aansteller is staat gelijk op 3 benen en ontziet zichzelf en geneest dus sneller, maar Nap loopt gewoon door!) Maar de veearts heeft hele goede hoop dat alles uiteindelijk weer goed komt Haha! Hij mag over 2 weken lekker nog even op een schraal stukje weiland staan en het is de bedoeling dat ik hem weer ga rijden, weliswaar rustig aan, veel stapoefeningen in het begin en alleen wat Nappie aanbiedt, maar het is toch wat Lachen

Ik ben heel erg opgelucht Haha! Over 6 a 8 weken maken we nog een keer foto's om te kijken of het verbeterd is en dan fotografeert de veearts gelijk nog een keer de ondervoet voor alle zekerheid!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:10

pff, zo ik zag het staan, en dacht o god, durf ik het wel te lezen. Maar JA!!!, gelukkig is het niet iets ernstig, want ik neem aan dat alle rare dingen al door je hoofd zijn gespookt.

Nou over een paar weekjes weer rijden, en van de winter lekker mee op wedstrijd!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:15

heey dit klinkt een stuk beter! hopelijk geneest het allemaal goed succes!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 12:26

Pipo schreef:
pff, zo ik zag het staan, en dacht o god, durf ik het wel te lezen. Maar JA!!!, gelukkig is het niet iets ernstig, want ik neem aan dat alle rare dingen al door je hoofd zijn gespookt.

Nou over een paar weekjes weer rijden, en van de winter lekker mee op wedstrijd!!!


Er zijn idd heel veel dingen gisteren door m'n hoofd heen gegaan, (vandaar dat ik dus ook migraine erbij heb gekregen Frusty ) in gedachten zag ik Nap al ergens in een kliniek met allerlei enge dingen om hem heen en zag ik m'n banksaldo een behoorlijke crisis doormaken...... Het valt dus idd erg mee en gelukkig zitten er geen bacteriën in, anders had het wel erg rottig kunnen zijn (vaak krijgt het paard dan als laatste optie een peessnede!) We moeten dus gewoon rustig aan doen! Volgens de veearts hebben we hier in Nederland de gewoonte te willen dat je paard heel snel weer opknapt en geven we onze paarden te weinig tijd om te herstellen, komt er dus op neer dat ik alle geduld van de wereld nu moet hebben en Nappes lekker laten herstellen, dan heb ik straks nog een heerlijk paardje Haha!

Oja, en over die wedstrijden, daar hou ik je aan Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:30

Wat een gedoe... fijn dat er geen bacterieen zijn, doe maar lekker rustig aan met nappie...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:22

Nou dat is in ieder geval positief! Veel sterkte met je paardje! En maak je niet te druk daar krijg je alleen maar hoofdpijn van!


oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:32

Ik ben blij te horen dat het de uitslag van de foto's meevalt. Inderdaad lekker de tijd geven en straks weer rustig oppakken.


Astrid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 122 bezoekers