Zou jij je paard weer kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Zou jij je paard weer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 17:52

Stel dat je je paard nog niet kent.
Je bent op zoek naar een paard.
Zou jij dan weer vallen voor jouw paard?

Ik niet.
Het is een geweldige schat waar heel veel in zit en veel uit te halen is. Ze heeft veel sprong en basculeert goed boven de hindernis. Dressuurmatig is ze licht te rijden en ze pakt alles goed op.
Ze heeft echter wel een litteken op haar been en haar been heeft een iets andere vorm door de vorming van wildvlees. Ook was ze al acht toen ik haar kocht.
Als ik nu een paard zou kopen, zou ik een drie- of vierjarige kopen zonder uiterlijke beperkingen die K&R gekeurd is.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:55

Ik ook niet, hij was 3 en ik denk dat ik hem dan wél weer zou kopen, maar zoals hij nu is zeker niet. Hij is hartstikke lief, maar eerlijk is eerlijk, daar heb ik niets aan, het is gewoon een wrak.
Voltrack zou ik zo weer kopen, zeker voor dat schijntje waarvoor we hem gekocht hebben. Hij is zo geweldig verschrikkelijk fantastisch, maar die is ook nog 100% gezond. K&R gekeurd is voor mij ook één absolute eis. Joop & Vol waren allebei goed (allebei als 3 jarige gekocht), maar nu is Joop echt niet door de keuring te slepen, Vol wel, die is zo onwijs hard.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:57

ik heb Sando gekocht als een 2,5 jarig, mishandeld en beetje verwaarloosd. Ik was nog klein, en liep met het idee in mijn hoofd om dat paardje zo te verwennen dat hij mij zou gaan vertrouwen en dat het mijn maatje zou worden.... dit is ook erg goed gelukt moet ik zeggen, ik kan met hem lezen en schrijven, maar als ik nu voor de keuze zou staan..... denk het niet.....

Peru.... ja, dat is helemaal mijn type paard, ik heb hem nu bijna 3 jaar, en ik zou weer voor hem vallen......al was hij ook niet bepaald moeders mooiste toen ik hem kocht, hij was aan het bijkomen van de wei, waarin hij lange tijd had gestaan, was aan de magere kant en 2,5 jaar oud.....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:59

Ik wel, als ik er nog aan denk hoe ze de enige was die uit de kudde naar ons toekwam Lovers

ik heb ook momenten dat ik denk: grumble!! had ik dat beest maar nooit gekocht! Of ik zet haar aan straat met een bos stro in haar staart!! Maar als ik terug denk aan al die leuke momenten die ik met dat beessie meemaak, ik lig soms nog in een deuk Haha!

Maar nee, dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen, vooral niet nu het zo goed gaat met rijden en ze is hartstikke lief. Ooit wil ik haar ook nog een keer laten dekken. Ben gewoon helemaal gek van mijn Haffie Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:09

Ja en nee Haha!
Voor zijn gouden karakter en zijn wil om voor me door het vuur te gaan zou ik hem zo weer kopen. Ook voor zijn eigen willetje wat hij ook heeft, want daar heb ik weer veel van geleerd.

Maar ik heb hem toen gekocht doordat ik graag sprong en dressuren deed ik toen niet op wedstrijd.
Ik ben er toen ook achter gekomen wat mijn te kort koming is Bloos!g voor de sprong.
Die brave Kawa sprong alles toch braaf ook al paste het niet (kreeg hij ook appeltjes voor Haha! )
In het B en L ging dit dus ook goed.
Maar in het m is het dan niet meer eerlijk voor je paard en ben na 3 M wedstrijden waar in we, vooral Kawa, toch nog 3 wp-tjes hebben gehaald gestopt.

Nu rij ik dus dressuur met hem, ook doet hij super zijn best voor me.
Maar Kawa heeft van nature niet zo'n geweldige draf en aangezien de proeven uit veel draf onderdelen bestaan..
Met de galop haal ik dus goed punten en de draf gaat ook wel beter hoor, maar als ik nu nog eens een paard zou kopen, zou het een dressuurpaard zijn met een gemakkelijkere draf.
Vooral omdat ik nu het gevoel heb dat het niet altijd eerlijk is tegen over Kawa om al die draf oefeningen aan hem te vragen.

Maar Kawa blijft altijd de beste voor me, het is gewoon het geweldigste paard op de aarbol Lovers

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:30

Ik zou zeker weer voor de volle 100% voor Jaike gaan, ook al gaat
het rijden op dit moment voor geen meter het is een superpaard.
Ze doet haar uiterste best, ze heeft een geweldig karakter en
ze past gewoon bij mij!! Lovers

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:35

ja ik zou ook zeker weer voor obelix gaan.... alleen al voor zijn karakter..

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:13

Moeilijk.

Op dit moment niet want dan zou ik voor een ijslander gaan.
Maar felix is ook zo voor mijn neus gezet ' ik moest het er maar meedoen ' zeiden ze.
Het is voor mij nog steeds mijn wereld paard.

ach en danno heb ik op zijn bouw gekocht en dat zou ik nu weerdoen.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:23

hoi

ik zou mijn paard meteen weer kopen maar wel anders gaan rijden en het vanaf het begin goed doen... Schijnheilig
maar als ik er nu een paard bij zou kopen. dan zou ik voor een veulen gaan.... Clown

maar mijn paardje is echt een toppertje... Lovers en ik wil haar nooit meer kwijt!!!!!!!!

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:40

zeker weten dat ik mijn lieve schat weer zou kopen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:50

Chico zou ik meteeeen weer kopen, dat beestje is echt een schot in de roos geweest. We hebben hem voor 500 gulden Bloos gekocht van een boer waar ik pony's verzorgde en nu loopt hij in augustus op het EK! Ook kan hij met de beste dressuurpony's van Nederland meedraaien. Op hem heb ik gevoeld hoe dresuur kan zijn... Kwijl

Amigo is wel even wat anders, daar hebben we veel geld voor betaald, voor zijn mooie gangen en mooie koppie....maar ik heb er wel 4 jaar over gedaan om hem in het gareel te krijgen, waarbij ik vaak op het punt heb gestaan hem te verkopen...maar ja, aan wie dan? De enige optie was volgens "deskundigen" de slager Verdrietig , maar dat doe je gewoon niet! Bovendien had ik mezelf dan wel heel slap gevonden, wanneer je je zo laat kennen.
Van hem heb ik dus geleerd om heel veel geduld op te brengen en daar ben ik hem dankbaar voor.....het kopen van een goed junioren paard was natuurlijk makkelijker geweest, maar ik heb nu wel in mezelf geinvesteerd. (en alle paarden vallen nu zó mee na Amigo!) Haha!

Rex zou ik zo weer kopen! Dat is zo'n lief en makkelijk paard (ook al is het een Pion, die schijnen berucht te zijn). Toen ik em kocht zat hij kei dik in het haar, had 3 jaar op het land gebivakkeerd en kon nog niet aan een touwtje lopen! Nu begint hij echt lekker te dressuren en pakt het springen ook zo aan. Ik ben dus wel tevreden met mijn aankopen...

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:00

Ik weet het echt niet.. waarschijnlijk niet. Of toch ook weer wel Verward

Grassie is superlief in omgang, hij zal nooit trappen of bijten. Hij springt alles, is (voor mij iig nu niet meer) niet zeer moeilijk te rijden, bokt of steigert nooit en is redelijk betrouwbaar in het bos.
wat wil ik dan nog meer?

Achteraf had ik ten eerste liever een paard gehad wat al wat hoger in de dressuur gelopen had, omdat ik zelf nog nooit überhaupt 'iets' gereden heb en het voor zowel mij als hem nieuw is. Ik was misschien beter af geweest met een 'leerpaard'.
Verder is Grassie erg flegmatiek, terwijl ik juist ontzettend houd van paarden die scherp aan het been en gevoelig qua hulpen zijn. Grass reageert goed op teugelhulpen, maar mijn beenhulpen komen lang niet altijd door.
Verder is Grassie bepaald geen uitblinker, maar een heel matig paard wat wel braaf proefjes loopt maar niks extra's heeft. Dat mis ik ook wel een beetje, nu heb ik soms het gevoel dat ik me moet schamen voor mijn paard Scheve mond

Ik heb er zelfs aan gedacht Grassie te verkopen, maar ik ben toch wel ontzettend blij met hem ondanks al die kleine dingetjes.

Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:08

Ja Or is alles wat ik zocht en meer, hij is braaf en werkwillig, maar geeft je niks cadeau en genoeg uitdaging om eruit te halen wat hij in huis heeft qua potentie.
Dat ie een pechpaard is dat tegen stomme blessures aan loopt...
dat kan ik met een ander paard ook treffen, dat weet je niet van te voren.
Aan zijn gesteldheid kan het iig niet liggen, klinisch 100% en rontgenologisch allemaal 1-tjes.
Pure onbezonnenheid helaas, ik hoop nog steeds dat ie binnenkort eens volwassen wordt Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:11

Als ik haar in exact dezelfde om standigheden weer zo op stal zou zien staan, nee nooit.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:33

Het ligt er ook heel erg aan eigenlijk. Destijds wou ik een paard en het donderde niet of hij scheel was, kreupel, getikt... als het maar een paard was. Nú stel ik er meer eisen aan, en aan die eisen voldoet Joop niet meer, helaas pindakaas. Het is en blijft een lief paard, geweldig karakter, schitterend koppie, prachtgangen, maar hij wordt gewoon oud en krakkemikkig. Iets waar ik nu onwijs van baal. Hij is pas 11, dus zo oud is hij nog helemaal niet! Maar hij krijgt gewoon steeds meer kwaaltjes, zijn benen zijn lang niet wat het zou moeten zijn etc.
Op karakter zou ik hem zo weer kopen, het is en blijft een paard die zijn afstamming meer dan een eer aan doet, maar tegelijkertijd is hij echt het schatje van stal. Daar zet ik mijn neefje van 6 zonder problemen op. Dat zou ik met Voltrack niet zomaar doen.
Het karakter is heel belangrijk, maar ook de fysieke gesteldheid. Dat blijft natuurlijk een gok, maar om daarom dit paard weer te kopen? Nee. Nu ben ik eraan gehecht en wil ik hem voor geen goud kwijt (hoewel ook ik mijn twijfels heb, dit is immers geen paard waarmee ik wat kan bereiken), maar rationeel gezien zou ik hem eigenlijk moeten verkopen, en dus zeker niet opnieuw kopen.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:08

nee, ik heb een 3 jarige gekocht waar ik een jaar lang ZO vaak ben afgevallen, dat ik heel vaak op het punt stond hem te verkopen, maar nu kan ik hem echt niet meer misscen en doet hij nooit meer wat. De dressuur en het springen gaat echt goed. Hij is nergens meer bang voor buiten (is wel eens anders geweest).
Nu is het echt mijn beste vriend, maar als ik toen wist wat me dat jaar te wachten stond had ik het NOOIT van m'n leven gedaan.
Oook vind ik nu dat ik er te veel geld voor heb betaald, want hij kon eigenlijk nog niets. Maar ik zou niet meer zonder hem kunnen, als ik hem zou kunnen kopen zoals hij nu is zou ik er niet eens over nadenken en hem meteen menemen.
Toch denk ik dat het perfecte paard niet bestaat in het begin, je moet wennen en hij moet wennen.
Nu heb ik de perfecte pony. Dat betekend dat hij voor MIJ perfect is.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:13

Mijn pony heb ik 4,5 jaar geleden verkocht( zo weinig tijd, hij verdiende beter vond ik) en inmiddels is hij ook al overleden maar ik had een superpony, toen ik hem voor het eerst bij een vriendin op stal zag was het "WAUW!!!!" WAT EEN LEUKE PONY!!! een breed beestje en hij was 4 en nog niet zo lang daarvoor gecastreerd dus vrij lang hengst geweest!.
Na een week zag ik hem weer en was echt hoteldebotelverlief en was echt geinteresseerd in hem en besloot uiteindelijk na een proefrit dat dit hem echt moest worden, zucht....het was een superpony en nog steeds vergelijk ik foto's uit bijvoorbeeld de Hoefslag omdat ik dan denk dat Sharief het is maar dat kan niet ....vreselijk maar waar, ik vond het een superbeestje en zou hem dus zo weer kopen....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:14

Ik zou Cerise zo weer kopen ja.
Ook al moet ik nu wéér chemokuren de komende maanden, ach dat moest ik afgelopen winter ook toen ik haar net had.

Ik heb gevloekt wanneer mijn benen leeg aanvoelden en mijn energie ECHT op was, en mevrouw niet van plan was mee te werken tijdens het longeren...

Gehuild omdat ik nog niet mocht rijden, tijdens de chemokuren kun je vallen en wat breken, en dat kan dan verkeerd helen, waardoor je nooit meer kunt paardrijden... stel dat...
Dus alleen maar longeren, wandelen, poetsen.

Maar mijn lieve Peter (echtgenoot) sleepte zowel mij als Cerise door alles heen.
Bleek ook dat ze leuke papieren had, dat wist ik helemaal niet, ik was niet zo op de hoogte van de trakhener-hengsten... Bloos
Heb al een aardig bod gehad van meerderen, maar ze gaat niet weg!

Ze is zo eigenwijs en zo dominant dat ik af en toe al kan voorspellen dat er ongelukken gaan gebeuren, maar steeds gaat het toch nog goed.

Gisteren ook weer, ze liep als een trein, nog niet perfect want we moeten beiden veel leren, maar ze deed alles wat we al 'konden' op een geweldige manier!

Ze is één van de belangrijkste redenen dat ik leef.
Zij is het
aan wie ik mijn leven geef
zij geeft namelijk ditzelfde leven aan mij
alles wat belangrijk is:
mijn man
en zij. Lovers

D.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:14

Nee ik denk het niet, ondanks dat ik nu de wetenschap heb hoe gek ik met dit dier ben.
Ik kocht hem als 12 jarig meisje, ik word nu 21. Ik kijk nu naar een hele andere manier naar paarden, vind andere dingen belangrijk in tegenstelling tot 9 jaar geleden.
Nu zou ik eerder gaan voor een groter type paard. Toch zal ik ook altijd een zwak blijven houden voor shagya's, dat karakter is het meest uniek wat ik ooit bij paarden heb gezien.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:39

Dikke zou ik meteen weer kopen Lovers , hij heeft alles wat ik in een paard zoek. Ik heb eigenlijk alles met- en van hem geleerd!
Al zou ik geen nagel meer hebben om m´n k*nt te krabben, voor hem zou ik plee´s gaan schoonmaken Clown !

Beer... tja... ook zo´n toevals koop Scheve mond ; gekocht vooral voor de kinderen, maar juist voor hun, is het niet altijd de makkelijkste pony.
Toch... toen ´ie de eerste keer een koliek had, merkte ik al van mezelf, dat ´ie zo langzaam maar zeker een plekje in m´n hart veroverd had en toen hij laast dan z´n kaak gebroken had en daar bovenop die hele erge koliek kreeg, waar ´ie bijna aan onderdoor gegaan is, heb ik tranen met tuiten gehuild Huilen en wist ik van ellende niet, waar ik het zoeken moest.
Toch zou ik Beer in de eerste instantie waarschijnlijk niet meer kopen, maar nu ik hem heb, gaat ´ie ook niet meer weg! En ja... met hem erbij, zou ik dan gewoon nog maar meer plee´s moeten schoonmaken Knipoog !

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:50

Meteen ja ik zou geen seconde twijfelen! Lodewijk is alles wat ik wil van een paard.
De beste keuze ooit geweestik kan er mee wat ik wil en wat wij leuk vinden.

Hinke hetzelfde vind het zo'n geweldig paard

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:51

ABSOLUUT!mijn pony was gelijk:dat is haar...
en het paard dat ik nu heb,een 2,4 jarige ruin,gelijk zei ik:hij is leuk,ik wil hem.
we hebben hem nu 3,5 week,en hij bevalt echt heel goed!(na mijn vorige paard kan het ook niet anders!hoewel die ook erg leuk was,was het niet MIJN paard...)ja,ik zou zowel pony als paard direct weer kopen,en we betalen nooit veel,altijd ONDER de 1800 euro(4000 gulden)dat vind ik niet zoveel...en toch,soms hebben we een echte goede,en soms een wat mindere(zoals mijn vorige monstertje,kon alles,maar wou gewoon niet)dit paard is zoooooo leergierig,vindt alles leuk,is niet te beledigen,EN hij slaat niet!100%zeker weten dat ie niet uithaalt!hij geeft ons(mijn ma en mij)gewoon zoveel plezier en rust,NU AL!
en die pony,ja,dat is een heel bijzonder paardje,een beauty,met een super gaaf karakter,als ik die nog eens in het groot tegenkom,neem ik haar!en ik heb zoiets al gezien...alleen,niet te koop,en ik heb nu een paardje:))

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:09

zeker weten. toen ik haar koch was t echt een pluizenbolletje, maar ze is zo lief en vriendelijk en ze is zo verschrikkelijk mooi geworden en ik zie haar elke dag mooier worden. ze is mijn grote trots.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 22:18

Wat grappig om te lezen dat best veel mensen hun paard niet weer zouden kopen.
En toch... als ze dat litteken niet had, was ze toch wel een paard waar ik voor zou vallen. Verstandelijk zou ik zeggen: nee, maar gevoelsmatig zou ik toch meteen verliefd worden.

Vandaag tijdens het rijden was ze ook weer zo super. Dan is ze echt mijn meisje! Ik zou haar ook niet zomaar weg doen want ze is echt heel speciaal voor mij!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:21

Paard waar ik op rijd is niet mijn eigen paard, maar ik zou haar ook niet kopen. Ze is fijn te rijden en in de omgang ideaal. Maar ik zou een wat dressuurgerichter paard kopen met meer front, en een langer voorbeen. Ze is wat 'springerig' gebouwd, maar dat wil ook wel als je indoctro x flemmingh x wellington bent

Overigens zou ik haar op karakter en kleur en beweging wel kopen!