ik genoot al van het mooie weer, en had al een heerlijke buitenrit achter de rug. ik help ook op een stal met dravers, dus help vaak genoeg met trainen op de suljky beleren enzo, maar nooit meegereden in officele koers.
nou we kwamen op de parkeerplaats, daar een plekje gezocht, kaartjes halen. en naar binnen. we hebben de 2e koers even gekeken en wat rond gelopen ervoor. daarnaa ben ik naarde groep gelopen, en mee gelopen naar het stal terrein. daar werdt een voor een iedereen opgehaald en naar de pikeurs gebracht. ik stond er op het laast nog met wendy, en die zag barry al de baan op rijden om voor te werken, we hebben even gekeken en zijn toen achter hem aangelopen.
en ik kreeg toen wat dingen te horen en stelde me natuurlijk voor. aardige man was dat, en de mensen erom heen ook. die er aan het werk waren. ben evne op de foto geweest met opale.
en ben daarna nog even terug gegaan naar mijn vriendinnen.
nou goed na de 6e keors er heen, kreeg het pak de helm handschoenen en bril. ik had een pak wat nog perfect paste, met mijn dikke jas, en met schoenen ik deed me schoenen maar even los:d toen kreeg ik hem tenminste aan.
nou wat uitleg, ect. toen gingen we de baan op. er waren wat meer paarden en opale had er al zin in, en zat dus zowat tegen de langzame lopende paarden op, zijn we er omheen gegaan. de defille gereden en nog warm gelopen. en toen reden we al naar de startauto, maar het duurde wat langer dus nog evne de andere kant op, 1 minuut voor de start. toen begon het en toen zette opale ook een tempo erop. en achter de auto, gingen we dus.
we reden mooi in de koers. er was nog een kleine botsing of zoiets waardoor een paard sprong, ik hoorde wat geroep, maar wij reden eromheen verder. ik heb naar stalgenoten gezwaaid, en naar mijn vriendinnen en lette toen op de keors, de laaste bocht in, kwamen wij 3 dik en naast ons reed geertje de leeuw met karin. we reden hard door, en naast ons kwam rapid mee, en die had dus net meer over en leip ons voorbij, en enthousiast geroep van de winnaars karin en geertje klonk over de baan.

nou het was een super ervaring, ik had het niet willen missen! en dat zijn de anderen ook met me eens denk ik

en ik had ook overal nog zand zitten. en die steentjes, op de baan voelde je ook wel. en we hadden ook geluk met het weer! ik kwam thuis en toen regende het.
het was gewoon super! en alle rijders waren ook vriendelijke mensen.