meegereden in duokoers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

meegereden in duokoers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:14

nou om hlf 4 kwamen mijn vriendinnen me ophalen. opweg naar wolvega.
ik genoot al van het mooie weer, en had al een heerlijke buitenrit achter de rug. ik help ook op een stal met dravers, dus help vaak genoeg met trainen op de suljky beleren enzo, maar nooit meegereden in officele koers.

nou we kwamen op de parkeerplaats, daar een plekje gezocht, kaartjes halen. en naar binnen. we hebben de 2e koers even gekeken en wat rond gelopen ervoor. daarnaa ben ik naarde groep gelopen, en mee gelopen naar het stal terrein. daar werdt een voor een iedereen opgehaald en naar de pikeurs gebracht. ik stond er op het laast nog met wendy, en die zag barry al de baan op rijden om voor te werken, we hebben even gekeken en zijn toen achter hem aangelopen.

en ik kreeg toen wat dingen te horen en stelde me natuurlijk voor. aardige man was dat, en de mensen erom heen ook. die er aan het werk waren. ben evne op de foto geweest met opale.
en ben daarna nog even terug gegaan naar mijn vriendinnen.

nou goed na de 6e keors er heen, kreeg het pak de helm handschoenen en bril. ik had een pak wat nog perfect paste, met mijn dikke jas, en met schoenen ik deed me schoenen maar even los:d toen kreeg ik hem tenminste aan.

nou wat uitleg, ect. toen gingen we de baan op. er waren wat meer paarden en opale had er al zin in, en zat dus zowat tegen de langzame lopende paarden op, zijn we er omheen gegaan. de defille gereden en nog warm gelopen. en toen reden we al naar de startauto, maar het duurde wat langer dus nog evne de andere kant op, 1 minuut voor de start. toen begon het en toen zette opale ook een tempo erop. en achter de auto, gingen we dus.

we reden mooi in de koers. er was nog een kleine botsing of zoiets waardoor een paard sprong, ik hoorde wat geroep, maar wij reden eromheen verder. ik heb naar stalgenoten gezwaaid, en naar mijn vriendinnen en lette toen op de keors, de laaste bocht in, kwamen wij 3 dik en naast ons reed geertje de leeuw met karin. we reden hard door, en naast ons kwam rapid mee, en die had dus net meer over en leip ons voorbij, en enthousiast geroep van de winnaars karin en geertje klonk over de baan.

nou het was een super ervaring, ik had het niet willen missen! en dat zijn de anderen ook met me eens denk ik OK dan! .

en ik had ook overal nog zand zitten. en die steentjes, op de baan voelde je ook wel. en we hadden ook geluk met het weer! ik kwam thuis en toen regende het.

het was gewoon super! en alle rijders waren ook vriendelijke mensen.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:32

leuk joh dat je het zou leuk vond.
ik baal nogsteeds wel dat ik te jong was. maar ik mag wel komen kijken in de vakantie bij barry die gaat me dan leren rijden!.
de duo-koers was ook erg leuk om te zien.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:45

Leuk dat jij het ook zo'n fantastische ervaring vond! Cool

Jullie gingen hartstikke goed, de hele koers al. Wij zaten een hele tijd vlak achter jullie, maar op het laatst dus niet meer. Knipoog

En dat zand... ik haal het nu nog tussen mijn kiezen vandaan! *LOL*

En Jockeygirl, idd erg jammer dat je nog te jong was om in de koers mee te doen. Maar ik las het al in je profiel, leuk dat je binnenkort toch de kans krijgt om te gaan rijden!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:46

ja balen zeg, met 1 maand. leuk dat je bij barry mag komen! veel plezier daar. je wil je werk erook van maken toch? las ik in je profiel!

het is aan tew raden! alleen jammer dat je dan veel moet werken voor weinig geld.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:49

Karin schreef:
Leuk dat jij het ook zo'n fantastische ervaring vond! Cool

Jullie gingen hartstikke goed, de hele koers al. Wij zaten een hele tijd vlak achter jullie, maar op het laatst dus niet meer. Knipoog

En dat zand... ik haal het nu nog tussen mijn kiezen vandaan! *LOL*

ja ik keek weleens achterom, ik wou alles wel even zien, dan zag ik de neus gaten van jou paard:d en het hele hoofd. dat was dus revel rapid:d.

vonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:00

het was idd erg gaaf Haha! . ik haalde vanochtend nog het zand en de steentjes uit mijn schoenen.

Ik moet zeggen dat ik het nog leuker vond dan ik gedacht had. Maar helaas ga ik in mei dit land verlaten, en blijft het misschien wel alleen bij deze ervaring Scheve mond Heb wel gevraagd of ik nog eens langs mocht komen op de stal bij Willem Steur Bloos Daar ga ik deze week nog een afspraak voor maken, lijkt mij erg tof.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:17

Leuk is dat he? Ik ben ook uitgenodigd om eens langs te komen op de stal van Eelke Kruis! Ik heb toch wel een zwak voor dravertjes hoor, wat een energie stralen die paarden uit... Lachen

vonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:46

Ja, he, ongelooflijk. Ze komen dampend en zwetend terug van de baan met het schuim op de rug. en als ze ingespannen worden, zie je ineens de blik in hun ogen veranderen. Ja, mijn zwak is vergroot. mijn eerste bijrijdpaard was een zwarte draver, daar is mijn zwak begonnen...

Maar na deze geweldige dag, ga ik vast en zeker nog eens naar een koers kijken!

Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:52

Leuk te horen dat het zo'n mooie ervaring is geweest mooneyes!
Ik heb er helaas niet bij kunnen zijn maar ben wel van plan nog eens op Wolvega te gaan kijken. Komen er ook foto's op bokt te staan van het paard waar jij bij op zat?

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:32

die staan er al gedeelte lijk op,

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:44

Erg leuk verslag
Was ook een erg leuke avond (ook al stond ik alleen maar tussen het publiek), het is toch wel een erg gave tak van paardensport Haha!

edit: heb het topic even verplaatst. Dit forum is ook bedoeld voor alle verslagen.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:05