hoe doen jullie dat..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 18:00

zoveel weten over een specifiek ras? pj herkent blijkbaar alle trakehner hengsten, kim alle groningers (logisch eigenlijk wel Lachen-)
stef kent alle rassen heike kent alle welshjes dat wil ik ook kunnen! hihi kwestie van leren zeker *LOL*
ik heb een stamboek van de welsh ehm.. jaarboek 1991, Nederlands Welsh Pony Stamboek. hm iik ga maar ff leren *LOL*


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 18:01

en ik herken iedere tinker

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 18:04

is maar waar je je voor intresseert. het tinker stamboek is nog heel klein dus ook nog makkelijk te onthouden. zelf vindt ik t gewoon super leuk om veel van t ras te weten (is ook handig als je een ras promoot)
ik dnek ook niet dat ze alle hengsten enzo kennen maar wle de belangrijkste en degene die voor t ras belangrijk zijn geweest.
als jij eenmaal een paardje hebt van een bepaald ras ga je je misschien ook wel intresseren voor zn rasgenootjes.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 18:09

sorry vergeten bij deze:
marjolein en thirza kennen heel veel tinkers *LOL*
en aangezien kim van de groninger weet en heike de welsh rest me nog maar 1 favo: de new forest! intreseer ikke me maar voor *LOL*

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 18:18

Citaat:
Op 2001-05-19 19:04, schreef Marjolein:
is maar waar je je voor intresseert. het tinker stamboek is nog heel klein dus ook nog makkelijk te onthouden. zelf vindt ik t gewoon super leuk om veel van t ras te weten (is ook handig als je een ras promoot)
ik dnek ook niet dat ze alle hengsten enzo kennen maar wle de belangrijkste en degene die voor t ras belangrijk zijn geweest.
als jij eenmaal een paardje hebt van een bepaald ras ga je je misschien ook wel intresseren voor zn rasgenootjes.



dat bedoel ik het stamboek is nu nog klein dus kan ik iedere hengst uitelkaar houden (nu nog wel)

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 18:23

hm hm..
heb me net verdiept ij dat boekje... twyford cobweb heeft meer dan 600 afstammelingen! klein dus niet *LOL*
ga maar ff naar heikes site toe *LOL*

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 08:27

mhhhaaaa ik ben de enige groninger freak dus ik kan wel een medestander gebruiken.
Tja ben er veel voor bezig maar de website van het groningerpaard we hebben zelf een hengst en als je hier en daar wat speurd kom je vanzelf een boel tegen daarnaast leer ik niets hoor ik less wat en onthoud dat en soms zoek ik weer iets op.
Verder ga ik naar 2 merrie/veulens/ruinen keuringen dus ken je de meeste merrie's wel van naam omdat 1 van onze merrie's ertegen moest in die rubriek en net van dat paard won/verloor.
verder ga ik ook wel eens naar de hengsten keuring de paarden die je heel gaaf/mooi vind onthoud je beter dan die waar je niet zoveel aan vond.
Mocht je een keertje mee willen hoor ik het wel Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 08:46

hehe Pam , ik ken ze niet allemaal hoor, dat waren nu gewoon bekende hengsten Haha! en als je je intresseert voor dressuuur, kijk je toch elke keer wat naar dressuurhengsten he ? Zet hier nu een springer en ik herken ze niet hoor Tong uitsteken Tja gewoon veel kijken en de namen lezen en je kent ze wel he

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 08:46

Tja... ik vind de groninger prachtig, maar het pools warmbloed (kwpn uit polen zeg maar) vind ik ook mooi. Pie is een pooltje oftewel Wielkopolski *LOL* en heeft ook papieren, maar in Nederland zegt niemand dat wat, die namen.
Pie heeft in elk geval wel een leuke bouw vind ik, ook omdat hij een niet zo'n groot hoofd heeft. De Wielkopolski (WLKP) zijn vroeger ontstaan toen er nog veel anglo-arabieren werden gebruikt (achttiende eeuw), die werden gemixed met andere rassen.
Verder weet ik weinig van de WLKP omdat er op internet weinig tot niets over te vinden is, in Polen lopen ze nog wat achter wat dat betreft Gaaaap ...Jammer.
Een gelders paard vind ik erg mooi maar het hoofd wat minder, dus het fijne hoofd van Pie werd ik meteen verliefd op Lovers .
Nadeel van Pie: hij is buiten af en toe wat aanstellerig/schrikkerig. Eigenlijk meer omdat-ie het zelf wel leuk en spannend vindt om te schrikken, dan dat hij echt bang is. Hoewel hij voor koeien als deze gaan rennen wel echte angst heeft, een beetje Verward
Tja zo heeft elk ras z'n voordelen en nadelen. Laatst reed ik op een haflinger, en zo anders is dat dan! Dat was er eentje die van NIKS van de kook raakte, gewoon rustig bleef.
Doei! Dorine.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 11:40

Citaat:
mhhhaaaa ik ben de enige groninger freak dus ik kan wel een medestander gebruiken.
Tja ben er veel voor bezig maar de website van het groningerpaard we hebben zelf een hengst en als je hier en daar wat speurd kom je vanzelf een boel tegen daarnaast leer ik niets hoor <B>ik less wat en onthoud dat</B> en soms zoek ik weer iets op.
Verder ga ik naar 2 merrie/veulens/ruinen keuringen dus ken je de meeste merrie's wel van naam omdat 1 van onze merrie's ertegen moest in die rubriek en net van dat paard won/verloor.
verder ga ik ook wel eens naar de hengsten keuring de paarden die je heel gaaf/mooi vind onthoud je beter dan die waar je niet zoveel aan vond.
Mocht je een keertje mee willen hoor ik het wel

wow zulke lessen wil ik ook wel hihi beter dan dat saaie wiskunde *LOL*
wanneer zijn die keuringen?

oh hihi moet zeker lees zijn ik dacht ook al Verward Pling

_________________
<FONT COLOR="deeppink">If you need some love and some care just think of me and I'll be there

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-05-20 12:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-05-20 14:02 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:25

ikke weet ook veel van welsh Huilen

hihih veeeeeeeeeel lezen am,en veel op bezoek gaan.ik zie ook wel regelmatig de hebgsten in het echies.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:25

ikke weet ook veel van welsh Huilen

hihih veeeeeeeeeel lezen pam,en veel op bezoek gaan.ik zie ook wel regelmatig de hebgsten in het echies.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 12:32

én sanderijn weet ook heel veel over de welsh *LOL* zo goed? hihi zo blijf ik aan de gang typen wie wat weet ik wil mezelf er ook bij typen Verdrietig
ik ga een website maken over paarden (hihi het was de bedoeling over de groninger en de welsh vandaar dat ie de grelsh heet *LOL*)
dus alle info is welkom *LOL*


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:37

HOi,
Volgens mij ben ik nog de ergste. Ik ken behoorlijk wat foresterhengsten. Omdat ik ooit een forester heb gereden. De Welshhengsten ken ik ook redelijk.
En de kwpnhengsten ken ik bijna allemaal. En de andere bekende spring/dressuurpaardenhengsten ken ik ook wel
Gegroet
Ps. veel lezen veel kijken!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:48

ga maar eens hiernaartoe,dit is een site van stal turfhorst welshen,maar er staan ook veel links op.http://www.koele-interieurbouw.com/turfhorst-welshponies/linksx.htm

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:54

ik ken veel welshes, idd door lezen, naar keuringen gaan en familie die in de welsh pony's zit uitkiezen!!! Haha! Ik ken ook wel redelijk veel hengsten, maar dat is gewoon omdat ik als ik een naam lees in hoefslag/Bit enz dan onthou ik hem ook. Heb ik bij wiskunde nou nooit last van... *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:01

margje,wat voor welsh heb jij dan?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:09

Ik heb een kruising Welsh Cob/Engels volbloed, bij de WPCV dus Sportregister. Mijn oma en opa hebben de WPCV gedeeltelijk opgericht, daarom weet ik er wel wat van.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 14:10

Ikke Lovers heeeeeeel veel van arabiertjes...ik zelf dus een arabisch merrietje en ik ben haar stamboom gaan uitpluizen...AVS bellen voor informatie, boeken lezen (in Leusden zit een man die in boeken over arabieren handelt Knipoog, buitenlandse stamboeken bellen, hengstenhouders, keuringen, nieuwsbrief van het AVS doorspitten...hihihi, dan kom je vanzelf wel wat te weten...leuke hobby hoor... Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 12:11

Ikke ben Shire en Kimball en Kenzo en IJSJES lover Lovers Lovers oja en NRPS maar ik weet niks

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:46

Hey Dorine,
Hier nog een pools paardje, geen papieren.. maar wel pools
running moon, is 1.40 hoog ofzo
Afbeelding
groetjes Petra

:evaw:

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:15

Leuk paardje Petra!
Alleen totaal anders dan Pie Lachen Pie is 1.64 meter en donkere koffievos met nog donkerdere manen en staart. Wel leuk hoor, dat er steeds meer over Poolse paarden op internet komt. Thanks!
Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esperanza, GoogleAdsense, hoogendroog, laura22, onpaard, Vagabondo, xDeena_ en 55 bezoekers