Diploma rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_lis

Diploma rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:16

hallo, ik wil graag op de manege waar ik les geef het diploma rijden invoeren. maar niet volgens de fnrs regeld. maar gewoon diploma a.b,c en d. Maar nu wil ik graag weten hoe andere manege's dit doen. Wat houdt diploma a enzo in. Ik heb 1 voorbeeld bedrijf maar wil er graag meerdere. En hoe doen jullie dat op een examen dag. In groepjes rijden op ieder apart. Wie kan mij wat vertellen hoe het gaat op de manege waar jullie rijden. Al vast bedankt/ Groetjes melissa

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:46

Op de manege waar ik een paar jaar geleden reed kon je ook diploma's halen:

Diploma A: Het op- en afstijgen werd beoordeeld en in stap en draf werden een paar voltes en gebroken lijnen gereden etc.
Diploma B: ook dressuur, stap draf en galop
Diploma C: springen, een parcours van 8 hindernissen o.i.d
Diploma D: weer dressuur, veel overgangen rijden precies op de bordjes, wijken, middengalop.

Dit door ieder apart gereden.

Ik weet het niet precies meer het is ook al een tijdje geleden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:37

Bij de manege waar ik rijd hebben we ook a, b, c enz
Dan is proefje A echt beetje voor de beginners, alleen stap en draf, makkelijke figuren.
Proef B t/m F is een gewone B proef en dan F t/m ? L1 enz.
Dat is dan ieder apart he. Ik vind het altijd wel heel leuk, vooral omdat enkele bij proef O zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:41

Vroeger toen ik nog bij de NPC reed (jaren 70) moest je voor je B,L,M,Z ook diploma rijden.
Voordat je je proefje ging rijden moest je eerst een soort theorieexamentje afleggen, onderdelen van het paard en tuig benoemen en dat soort dingen.
Denk dat dat best een goede aanvulling is op een proefje rijden

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:35

Als je bij ons bij een clubwedstrijd een klasse hoger wou, moest je eerst een proefje rijden op dat niveau en daarna wat simpele vragen beantwoorden. Daarna kreeg je een diploma, was niet zo heel streng, geloof dat je in de proef maar 130 punten hoefde te hebben.