Ebay Duitsland, hoe verzenden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ebay Duitsland, hoe verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:40

Ik heb op Ebay wat leuke spulletjes gezien waar ik wel op wil bieden maar weet iemand hoe je dat doet vanuit NL? En dan bedoel ik het verzenden eigenlijk, hoeveel kost dat vanuit Duitsland? En doen ze dat wel?


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:54

Verzenden kost (bij een gemiddeld groot item zoals een rijbroek) gemiddeld 10 euro, daarvoor is het pakje verzekerd. De precieze kosten verschillen per aanbieder (bij mij tot nu toe tussen 8 en 12 euro) Ik heb nog geen slechte ervaringen, heb alles netjes opgestuurd gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:59

Bedankt! Dan is het wel interessant want er staan regelmatig hele leuke dingen op!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:05

Meldt altijd voor je biedt aan de verkoper hoe je het verstuurd wilt hebben en vraag wat het totale pakket weegt. Dan kijk je op deze site
http://www.deutschepost.de/
Afhankelijk van het gewicht en de vorm van het pakje heb je 3 mogelijkheden: 1. goedkoopst Europabrief (Maxibrief) is in feiten in een grote envelop., 2. pƤckchen (tot 2 kg) Euro 7,70 en 3. Paket afhankelijk van gewicht van Euro 15 t/m 31
Sommige verkopers 'verdienen'graag wat bij door de verzendkosten wat op te schroeven. Nu vind ik een paar Euro niet erg, er komen tenslotte ook verpakkingskosten bij, maar soms is het echte te veel en pas ik voor het item.


Aline

Berichten: 293
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:29

Hee, hier nog een vraag daarover.
Hoe betaal je dan naar Duitsland? Per buitenlandse giro overschrijving kost dat ook weer wat toch?
Hoe gaat dus de betaling en wat kost dat nog extra?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:16

Ik heb voor bestellen uit Duitsland een Visa-card , overschrijving via bank of giro is erg lastig en duur...

Visa-card is eerste jaar gratis.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:09

Niet alle verkpers accepteren een CreditCard. Met een buitenlandse (giro)overschrijving (gratis te bestellen) gaat prima, duurt ong 10 dagen. De kosten zijn voor de koper Euro 5 en voor de verkoper Euro 3,50. Je kunt ook geld in een envelop doen en het risiko van verlies nemen (kleine bedragen) of aangetekend versturen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:09

Je kunt bij E-Bay betalen via het paypal-systeem, uitleg staat ook op de site van E-Bay Nederland.
Je moet er altijd even op letten of de verkoper de spullen alleen voor Duitsland verkoopt, of dat er ook internationaal verstuurd wordt (deze optie staat dan aangevinkt).

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:43

Maar bij Pay-pal heb je ook een creditcardnummer nodig. Dus dan moet je nog steeds een credit-card aanvragen. Maar vaak is het wel de enige manier die geaccepteerd wordt door de verkoper.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:25

Phew... dit gaat veel geld kosten. Het verzenden zal niet goedkoop zijn en verder zul je alleen met Credit Card kunnen betalen, tenzij je een Duitse rekening hebt.
Verzenden zullen ze in elk geval doen, zolang je maar betaald.

Heb je geen Duitse vrienden ofzo, misschien zouden die het wel voor je aan willen nemen onder rembours (in het Duits Nachnahme), is daar namelijk erg populair om mee te laten verzenden en zowat iedereen op E-Bay verzend zo

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:22

Hmm, of ik moet met Pablo naar de grens rijden en daar de postbode opwachten Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, furious, Googlebot, iphyn, Kieffertje, Mo_86, OmgiliBot en 194 bezoekers