kruiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 18:40

zucht, hon is echt geen shetlander!!!
2 weken terug heb ik haar met veel pijn en moeite de kruiden laten eten. Gewoon echt voeren uit de hand, door de slobber heen, anders eet ze het echt niet (nu nog met lange tanden). Kennelijk sloeg het aan. De hoest zakte weg.
Van de week hoeste ze echter weer een paar x. Het is niet ernstig, en al veel minder dan het geweest is. Geen snot ofzo, enkel een droge kuch. Ik denk dat ze toch iets gevoelig is voor stof, aangezien ze van de week 1 nacht binnen heeft gestaan. Op deze stal zijn het binnenboxen, voorheen had ze altijd een buitenbox.
Buitenboxen zijn wel in de planning, maar daar moeten ze nog vergunning voor krijgen. Zodra ze er zijn wil ik dus gelijk kijken of hon in zo'n box kan.
Maarja, ik heb nu nog die kruiden (easybreath) en die ruiken ontiegelijk scherp. Zelfs door de slobber (zemelen + equiral structuurmix en stukjes appel) ruik je het nog, en eet ze het dus niet.
Iemand nog suggesties?


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:45

Kan je haar geen Foenegriek geven?? Poeder die je over het voer doet en vinden de meeste paarden wel lekker. werkt ook erg goed tegen hoesten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 20:01

krijgt ze al (korrels) die eet ze wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 07:10

Drinkt je pony uit emmers, of uit automatische drinkbakken? Als ze uit emmers drinkt, kun je een scheutje fruitazijn door het water doen. Ze went in een paar dagen aan die smaak, en vervolgens kun je het dan ook door je slobber doen, waardoor de geur van de kruiden veel minder doordringt tot je paard.
Deze methode wordt ook gebruikt voor paarden die geen water drinken als ze bijvoorbeeld op concours zijn. Door ze te wennen aan een beetje fruitazijn door hun drinken, neem de de smaak van vreemd water weg, en drinken ze ook onderweg makkelijker.

Wat verder wel eens aanbevolen wordt, is om een paar druppels eucalyptusolie over de neus van je paard te wrijven voor hij iets moet eten waar een smerig supplement in zit, of bijvoorbeeld bij toediening van een wormenkuur.
Persoonlijk vind ik dit veel te scherp voor een paardenneus, maar de methode wordt door verschillende mensen wel toegepast.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:00

honing mengen met de kruiden ?? misschien is het dan wel lekker? iig lekker zoet Knipoog hihi

tja....


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 13:02

channel, komen bij de paardendrogist vandaan.
Verder iedereen tnx. Ze heeft een automatische drinkbak (ook in de wei) dus dat zal helaas niet gaan, hoewel ik het nog helemaal niet zo slecht gedacht vind!
Zal de honing eens proberen

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:25

of gewoon lomonade je kan ook een een grote spuit nemen met vanile vla en dan in der bek spuiten als een wormenkuur

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 13:32

dat gaat niet met die kruiden, dat zijn gewoon hele stukken die erin zitten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, NinaZ, Paardengek81 en 9 bezoekers