Bij ons in de buurt 5 kinderen gestorven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 21:34

maar die man is ook dood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 21:41

nee, die niet.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:05

vreselijk hoor...gewoon een heel gezinnetje gestorven...

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:30

jeetje wat erg zeg....
dat doe je toch niet?!?! Verward
die man is echt ZIEK gewoon in z'n hoofd
en dan ook nog z'n eigen kinderen!
walgelijk Misselijk

dinand

hij is gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 12:13

ik ben zelf ook verbrand 4 weken in groningen gelegen in het brandwondencentrum is echt nie cool als die vader dat wel heeft gedaan dan hou je toch nie van je kinderen!!!!! ps ik ben net 5 weken ofzo uit het brandwondencentrum Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! je mag nie naar buiten wegens infecties en mn vader kon eerst ook niet bij me komen want die had net een week voor dat van mij beginde een maagscheur gehad!!!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 13:40

Stond in de krant, ja!! Maar een kind heeft het overleeft, de andere is gestorven in het ziekenhuis. En eentje was uit logeren toch?? De ma had nek gebroken, en pa leeft nog gewoon!! WEet je hoe aso... Of heb ik het weer over iets anders?
Toch in Roermond?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 14:05

ik had t gehoort op de radio toen we vrijdag van ponykamp naar huis reden.. Brr echt eng. Die man is gewoon GEK!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:06

DAT stuk verdriet had eerst 20 biertjes gedronken. Jammer dat hij geen alcholvergiftiging had gekregen.... Maar hij was dus stomdronken toen hij het deed. Hij staat bekend als een zeer liefhebbende vader. Tja, alcohol maakt meer kapot dan je lief is he. En dan toch maar doorzuipen.....

Overigens, net op de radio hoorde ik dat hij bekend heeft.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:04

de vader had niks, behalve dat ie dronken was en het huis niet meer in mocht van de vrouw.
hij verbleef elders omdat ie dus zijn huis uit was gezet, waar ie het niet mee eens was.
op een gegeven moment kregen ze ruzie om geld voor een pakje shag oid.
de vrouw brak haar benen toen ze het raam uit sprong, een dochter wou haar moeder naspringen, maar bleef aan het kozijn hangen door de hitte, ze heeft daar een kwartier gehangen oid.
ze is later in het ziekenhuis overleden.
de andere 5 kinderen die daar in huis waren zijn in hun slaap verrast.
een dochter van 9 logeerde ergens anders.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:28

Van de site van het Limburgs Dagblad http://www.ld.nl

Jeugdzorg wist al twee jaar van probleemgezin

Roermond - Het Bureau Jeugdzorg Limburg was sinds twee jaar op de hoogte van de opvoedingsproblemen bij het Roermondse gezin dat donderdagnacht getroffen werd door de brand in de Jupiterstraat. Pas vorige maand besloot het bureau de kinderbescherming in te schakelen. Jeugdzorg stelt een intern onderzoek in om te bekijken of indertijd de juiste beslissingen zijn genomen.
In de nasleep van het gruwelijke drama van donderdagnacht bleek de afgelopen dagen dat het gezin zwaar in de moeilijkheden zat. Geldgebrek door alcoholproblemen en bingoverslaving maakten dat voor de kinderen de meest elementaire levensbehoeften geen vanzelfsprekendheid waren.

Die problemen waren niet iets van de laatste maanden. Al in 2000 kreeg het Bureau Jeugdzorg Limburg de eerste signalen over opvoedingsproblemen in de familie. Het gezin is in na die eerste meldingen een aantal keer actief benaderd dor medewerkers van Jeugdzorg, maar wilde op dat moment geen hulp en de situatie was volgens Jeugdzorg op dat moment niet ernstig genoeg om door te verwijzen naar de Raad voor de Kinderbescherming. Die raad kan na onderzoek beslissen om andere instanties in te schakelen, een gezinsvoogd toe te wijzen of in het uiterste geval een procedure starten om de ouders uit de ouderlijke macht te ontzetten.

Er werd bijna twee jaar lang verder geen actie ondernomen, maar Jeugdzorg Limburg verloor de familie niet uit het oog. Een maand geleden werd toch besloten de probleemsituatie te melden bij de raad voor de Kinderbescherming. ,,Inmiddels was het ook zo dat de ouders toch graag hulp wilden bij de opvoeding van een van de kinderen,'' aldus Joke van Harten, lid van de Raad van Bestuur van het bureau.

Als er sprake is van een crisissituatie, kan de Raad voor de Kinderbescherming al binnen enkele dagen na een voorlopig onderzoek een beslissing nemen en het gezin bijvoorbeeld onder toezicht van een gezinsvoogd stellen. In dit geval is dat niet gebeurd, omdat er volgens Jeugdzorg geen sprake was van een crisissituatie. ,,Zo is het niet gemeld,'' stelt woordvoerder Ivo Bessemans van de raad voor de Kinderbescherming. ,,We hebben de melding op 4 juli binnengekregen en de familie een bericht gestuurd dat er een onderzoek zou worden ingesteld.'' Dat was de afgelopen weken nog niet op gang gekomen.

Het interne onderzoek naar de rol van het Bureau Jeugdzorg Limburg zal de komende dagen worden uitgevoerd door de jurist van het bureau en een onafhankelijke tweede persoon. Van Harten: ,,We wilden de voorzitter van de klachtencommissie daarvoor vragen, maar die is op vakantie. We vinden het wel belangrijk dat er een onafhankelijk persoon in zit.''

Het onderzoek moet ook snel worden uitgevoerd, vindt Van Harten, met liefst eind deze week al resultaten die zullen worden voorgelegd aan de Inspectie jeugdhulpverlening, de provincie en het ministerie van Justitie. De inspectie kan mogelijk oordelen dat aanvullend onderzoek nodig is.

Het overlevende dochtertje Shayenna (9) verblijft momenteel overigens in overleg met Jeugdzorg bij familie. ,,Ze is goed opgevangen in de eigen familie,'' aldus Van Harten. ,,We zullen alleen hulp bieden als de familie daarom vraagt. Hulpbereid, maar terughoudend.''

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 06:38

Sorry hoor, maar het zijn niet alleen de mannen hoor! Zie maar een de Yates case. Ze heeft haar vijf kinderen vermoord door hen te verdrinken in de badkuip. Dan die andere moeder die haar twee kinderen in de auto liet zitten en dan in een rivier rolde. Om maar niet te praten over die moeder die haar babies vermoorde. Ik denk dat ze er zes vermoord heeft. En dan word er beweerd dat ze allemaal een of andere mentaal probleem hebben. Depressie? Ja hoor, mooi excuus! Ik heb ook depressies maar heb er nog nooit aan gedacht om mijn kind te vermoorden hoor. Ik vraag me af of die mensen eigenlijk nog wel een geweten hebben en of ze s'avonds nog goed kunnen slapen! Verward