Citaat:
Het gras was nog wit van het dauw wat erop lag, Saskia gaf de grote vosruin de hulpen om in galop te gaan.
De 1e hindernis was een witte steil sprong waar de vos zonder problemen over heen vloog, de rest van het parcours legde het dier ook zonder problemen af.
De 18 jarige Saskia werkt 6 dagen in de week bij een springstal, ze woont er ook in een klein appartementje achter de stallen.
Ze heeft het daar prima voor elkaar, en alles wat ze nodig heeft.
Saskia zocht een baan in de paarden, en kwam na lang zoeken op stal ‘De regge’ terecht.
Haar dagen zijn lang en zwaar, maar wel erg leuk. Ze traint de jonge paarden en de wedstrijdpaarden, en in de zomer mag ze een paar jonge paarden die ze zelf getraind heeft uitbrengen op wedstrijden.
De vos had zich bewezen door het oefen parcours op een hoogte van 1,25 helemaal foutloos te springen.
‘Hij is klaar voor het grote werk’. Zei Piet de baas van Saskia.
‘Ik heb hem ingeschreven voor Indoor Maastricht, dat is over 3 weken als je hem daarvoor klaar wilt rijden Saskia dan zal Danny er niet zoveel werk meer aan hebben’.
Saskia mocht Danny niet zo graag, hij was 2 jaar ouder dan haar en hij reed al ‘haar’ paarden op de wedstrijden. Dat vond Saskia niet zo erg, Danny is een ontzettend goede ruiter, alleen was die maar niet zo arrogant.
Danny woont ook op het bedrijf, in hetzelfde gebouw als Saskia. Het is een hele mooie jongen om te zien, met zijn zwarte haar en felblauwe ogen.
Saskia is simpele meid, met een goed figuur en lang blond haar wat ze altijd in een paardenstaart bind.
In de stalgang zadelde Saskia de vos af, ze zou ze met de jonge 3 jarige hengst beginnen.
Ze was zo in gedachten verzonken met het afzadelen dat ze Danny niet hoorde aankomen.
‘Hoe deed die vos het’.Vroeg hij.
Saskia schrok op en liet daarbij het zadel vallen.
‘Pas daar eens mee op!!Die dingen kosten een paar centen hoor’
‘Sorry, kon ik toch niet helpen, je liet me schrikken’.Maar de vos sprong super, Piet heeft hem ingeschreven voor Maastricht en hij wil dat jij hem daar rijd.
‘Dat is prima, heb je nog hulp nodig bij die 3 jarige? Piet zei dat ik je moest helpen’
‘Ja, hij is nog wat schichtig dus als je hem even wilt vasthouden als ik er op stap?’
De kleine zandbak was best blubberig, en het jonge hengstje was behoorlijk fris.
‘Ik longeer hem eerst even een paar rondjes, daarna stap ik er wel op’ Saskia stuurde het dier van zich af.
Na een paar rondjes op beide kanten vroeg ze Danny hem vast te houden.
‘Pas je wel op, het is wat glad achterin’ Zei Danny met een bezorgde blik op zijn gezicht.
Saskia was verbaasd dat hij zich om haar bekommerde.
De 1e 3 rondjes ging alles goed, bij het 4de rondje draafde Saskia aan, en de hengst begon opeens te bokken.
Saskia heeft er nooit geen moeite mee te blijven zitten, maar nu gleed de hengst weg met zijn achterbenen waardoor het zijn evenwicht verloor en op zijn zij viel.
En toen was alles zwart.
Saskia werd wakker in een bed, in haar eigen gelukkig. Ze vroeg zich af hoe ze hier gekomen was.
Ze herinnerde de bokken van de jonge hengst, en ook dat ze onderuit vloog.
Toen kwam Danny de kamer binnen.
‘Gelukkig, je bent wakker hoe voel je je’.
‘Ik heb alleen een zeer hoofd, wat gebeurde er nou?’
‘Nou de hengst bokte, en gleed uit.
Je kwam onder hem terecht, je mag van geluk speken dat er een laag modder in de bak lag anders had je je benen wel kunnen breken.
Het hengstje stond meteen weer op, maar jij bleef liggen.
Ik belde de ambulance maar die hadden geen voertuigen beschikbaar, dus vertelde die vrouw aan de telefoon wat ik allemaal moest doen.
Je hebt me wel laten schrikken.Ik ga even wat drinken voor je halen’
Toen Danny wegliep begreep Saskia dat hij haar helemaal hierheen gedragen had, ‘ojee’ dacht ze ‘Heeft hij me ook schone kleren aan gedaan?’ Ze zag haar rijkleding onder de blubber op de grond liggen.
Toen Danny terug kwam zag hij haar blik.
‘Je hoeft je niet te schamen hoor, ik kon je natuurlijk niet in bed stoppen met die natte vieze kleding, sorry.’
‘Én ik dacht altijd maar dat je me weg wou hebben van stal, en dat je me totaal niet aardig vond, en nu help je me, dat vind ik echt ontzettend aardig van je’.
Saskia was moe en haar ogen vielen dicht.
‘Ik heb nooit een hekel aan je gehad, integendeel ik vind je juist een hele leuke meid, maar ik wist niet goed hoe ik dat duidelijk moest maken, maar ga maar lekker slapen Piet komt zo ook terug en hij komt wel even bij je kijken, ik zal zeggen dat ie je niet moet wekken.’
Danny gaf Saskia een kus op haar voorhoofd en verliet de slaapkamer.
Saskia wist niet wat ze moest denken, Danny heeft zojuist verteld dat hij haar wel ziet zitten.
Tenslotte viel Saskia in slaap.
De volgende dag voelde Saskia zich al stukken beter, en ze wou meteen weer aan het werk.
Toen ze de stal in kwam zag ze Piet met een paard bezig.
‘Meisje moet jij niet in bed liggen? Ik hoorde dat je een nare val hebt gemaakt, ik wil niet dat je hard werkt vandaag hoor, doe het maar een dagje rustig aan’.
‘Ik voel me al weer stukken beter Piet, ma als jij er op staat dan zal ik alleen dat hengstje van gister even doen en de vosruin’.
Saskia zag er een beetje tegenop Danny weer tegen te komen, als ze dacht aan gister kreeg ze het weer warm.
Hij was zo lief en gevoelig, ze weet niet wat ze nu tegen hem moest zeggen.
Ze haalde de grote vos uit de stal en zadelde hem op, Danny kwam net met een paard het stalpad ingelopen.
‘Goedemorgen, voel je je al wat beter’?
‘Ja, nog bedankt dat je me gister verzorgd hebt na mijn val’.
‘Dat is geen probleem, je had vast hetzelfde gedaan voor mij’.
Saskia was een beetje teleurgesteld toen ze de vos meenam na de binnenbaan, ze had verwacht dat Danny wat meer liet blijken dat hij haar leuk vond, maar hij deed even kil als altijd.
De vos deed zijn oefeningen keurig, ze reed hem alleen een beetje dressuurmatig om hem lekker los te houden.
Bij het changeren bokte hij alleen een paar keer op de linkerhand, maar dat zou wel wat stijfheid zijn dacht Saskia.
Danny kwam de baan ook in met een paard, hij vroeg alleen hoe het rijden ging, verder zei hij niks.
Nadat ze het paard had afgezadeld en op stal had gezet kwam Danny na haar toe.
‘Ik zal anders dat hengstje wel even doen, Piet had liever niet dat je er op ging na gisteren’.
‘Waarom dat dan niet?’Zei Saskia beledigd.
‘Morgen mag je hem wel weer doen, dan ben je weer helemaal uitgerust na je val oke? Ga nou ma gewoon rusten’.En hij liep weg.
Saskia was ontzettend boos en teleurgesteld, niet zozeer omdat ze het paardje niet mocht doen maar omdat Danny weer zo afstandelijk en kil deed.
Saskia zat alleen in haar huiskamertje televisie te kijken, ze hadden net de paarden gevoerd en gegeten.
Danny had haar geen 1 keer aangekeken.
Ach, wat verwachtte ze ook, wat moet zo’n leuke jongen nou met zo’n simpele meid als mij, dacht Saskia.
Hij heeft natuurlijk horden vrouwen achter hem aanlopen.
Ze hoorde geklop op de deur, het was Danny.
‘Goede avond, zin om een filmpje te pakken?’Danny had een DVD in zijn hand.
‘Ja leuk’!Zei Saskia verrast.
Danny praatte aan 1 stuk door toen hij de DVD er op zette. Maar hij zei niks over gisteren, of waarom hij vandaag weer zo afstandelijk deed.
‘Het is je misschien een beetje opgevallen dat ik op stal best stil ben’. Zei Danny op een serieuze toon.
Nu komt het, dacht Saskia.
‘Ik vind het moeilijk mijn gevoelens te confronteren, zoals nu ben ik ook best verlegen, en vind het ook moeilijk je dit te zeggen.’
‘Ik vind je echt een leuke meid Saskia, maar ik dacht altijd dat jij niks in mij zag’.
Danny streelde Saskia’s wang en kuste haar lang, Saskia gloeide over haar hele lichaam. Ze was verliefd.
De film ging over een jong stel waarbij iedereen met iedereen vreemdging, het was heel lachwekkend.
Saskia zat op haar bed naast Danny, het begon steeds kouder te worden in haar kamer.
‘Zullen we gewoon onder de dekens gaan liggen?’Vroeg Danny ‘.Dat is denk ik een stuk warmer en kijkt ook een stuk fijner.’
Toen Saskia het warme en gespierde lichaam van Danny tegen zich aanvoelde kreeg ze het meteen weer warm.
Danny probeerde niks, en hield zijn handen netjes thuis.Hij lag wel heel lief tegen Saskia aan, en toen er een droevig stuk in de film kwam hield hij haar om haar middel vast als een soort van troost.
‘Hij is eigelijk ook zo’n gevoelige jongen’. Dacht Saskia.
Toen de film afgelopen was drukte Danny de tv uit.
‘Vond je het vanavond wel gezellig?’
‘Ja ik vond het een goede film, wil wel vaker tegen je aanliggen, ehhh ik bedoel een film kijken’. Saskia bloosde.
Ze draaide zich om en kuste Danny, Danny ging met zijn handen onder het truitje van Saskia en streelde haar borsten.
Toen Danny zijn handen tussen haar benen liet glijden werd Saskia bang, en verstijfde.
Danny voelde dat meteen, en haalde zijn handen weg.’Ben je bang voor me? ’Vroeg hij bezorgt.
‘Nee, maar ik ben nog nooit verder met een jongen geweest’.Antwoordde Saskia zonder hem aan te kijken.
‘Je hoeft nergens bang voor te zijn, ik doe niks wat jij niet wilt.’
Hij gaf haar nog een kus, en hij stond op.
‘We moeten er morgen weer vroeg uit, ik vond het erg gezellig vanavond’.
‘Ja, ik ook, zullen we nog een keertje samen film kijken?’
‘Lijkt me erg leuk! ’Ga maar slapen, ik zie je morgen weer’.
Hij gaf haar nog een afscheidskus en verliet de kamer.
De volgende ochtend was Saskia al vroeg begonnen, ze kon toch niet meer slapen en moest de hele tijd aan Danny denken.
Ze had al 3 paarden gereden en voordat ze het 4e paard van stal af haalde stond Danny voor haar neus.
‘Heb je zin vanavond mee te gaan na de hengstenkeuring?’Vroeg Danny haar.
‘Ja dat lijkt me erg leuk! Lopen er nog hengsten van ons mee?’
‘Ja alleen de 3 jarige hunter hengst, maar dan kom ik je om 7 uur ophalen van je kamer oké?’
‘Ja dat is prima!’.
Die avond zag Saskia er prachtig uit, ze had een mooie beige broek aan met puntschoenen eronder, en een blouse waarin haar figuur heel mooi uitkwam.
Haar haren droeg ze los. Toen ze met Danny over het evenement liep, zag je hoe andere mannen haar nakeken.
Danny had dat ook door en pakte bezitterig haar hand vast.
Saskia lachte in haarzelf, ze was er van overtuigd dat Danny haar dus ook wel echt leuk vond.
Ze hadden een mooie VIP-plaats waar ook een warm en koud buffet was, de hengsten die de ring in werden geleid waren stuk voor stuk prachtige dieren. Met een geweldige hals erop en mooie verhoudingen.Saskia had een tijdje paarden gemonsterd voor keuringen, maar later ging ze zich toch meer op het trainen van paarden richten.
Danny was de hele tijd heel lief, en praatte over alles en nog wat Saskia voelde zich gelukkiger dan ooit.
Toen ze weer thuis waren gaf Danny haar een lange kus voordat Saskia na binnen ging. Saskia wou eigelijk niet dat hij wegging en liet tijdens het zoenen haar handen over zijn gespierde buik glijden.
‘Waarom blijf je niet bij me slapen’, zei Saskia met een hese stem.
‘Nee, ik wil niks overhaasten, ik wil niet dat je denkt dat bij mij alles om seks draait.’ Hij kuste Saskia nog eens en liep toen weg.
De volgende morgen was het druk op stal, want er waren kopers voor een 5 jarige merrie.
‘Saskia wil jij de merrie even voorrijden’? Zei piet toen hij kwam aanlopen met een keurig opgezadeld zwart paard.
‘Kan Danny dat niet doen’, fluisterde Saskia ,’hij kent dat paard veel beter als mij’.
‘Niet zo zeuren meisje, stijg nou ma op’. Ongeduldig gaf Piet Saskia een beentje.
Ze stapte de merrie de baan door, het was gelukkig een simpele merrie om te rijden met een fijne zachte mond.
Piet die was druk in gesprek met de klanten en vertelde waarschijnlijk over welke geweldige afstamming de merrie had.
Saskia liet de merrie wat simpele dressuur oefeningen doen om te laten zien hoe los de merrie was.
Een beetje wijken en schouderbinnenwaarts, de merrie liet zich van haar beste kant zien.
Piet liep de baan in en zette een kruisje op.
‘Laat haar maar wat rond galopperen en probeer links en rechts maar wat te changeren dat kent ze nog niet zo heel goed, maar probeer maar gewoon’.
In een nette en vloeiende galop galoppeerde de merrie aan, Saskia voelde dat het dier een krachtige achterhand had. Het changeren ging hartstikke goed, het paard wisselde perfect van galop wanneer Saskia dat vroeg.
Piet en de klanten keken tevreden toe, Saskia liet de merrie over het kruisje galopperen en al snel trok Piet de hindernis op. De merrie had geen enkel probleem met de lage sprongen, en kwam altijd perfect uit voor de hindernis.
Saskia wist dat ze op een paard zat dat van topkwaliteit was. Piet zette de hindernis steeds hoger, tenslotte zette hij een hoge en brede oxer er neer, die minstens 1.30m hoog was en dik een meter breed.
Niet één keer twijfelde de merrie en sprong ook de oxer op haar dooie gemak.
‘Genoeg, stap haar maar uit’,zei Piet met een tevreden gezicht.
Piet liep met de klanten naar de kantine en Saskia beloonde de merrie uitbundig.
‘Wat is dit een heerlijk paard, ik weet zeker dat ze haar willen kopen’. Dacht Saskia blij.
Saskia zadelde het paard af, en ze zag dat Danny bezig was een stal uit te mesten. Toen hij haar zag stopte die met zijn werk en nam de merrie over.
‘Liep ze fijn’? Vroeg Danny geïnteresseerd.
‘Ze liep geweldig, en sprong de sterren van de hemel’. Zei Saskia opgewekt.
‘Piet wil behoorlijk wat geld voor dit paard vragen, ik hoop dat deze mensen haar kopen, dan hebben we weer wat minder werk haha’.
‘Ik denk dat er dan zo weer een nieuw paard voor in de plaats komt hoor’.
Zei Saskia terug op een speelse toon.
‘Niet zo bijdehand jij’. Danny pakte Saskia om haal middel vast en drukte zijn lippen op die van haar.
Saskia beantwoorde die kus meteen, en ze stonden lang te zoenen in het gangpad.
‘Ik moet trouwens over 2 dagen een week naar Arnhem, dus dan zou je even zonder mij moeten’.Zei Danny .
‘Wat jammer!! Wat moet je dan doen in Arnhem?’
‘Ik ben daar om een clinic te geven over het zadelmak maken van een paard, en dat heeft wel even voorbereiding nodig, Meneer de Jong heeft me uitgenodigd in die tijd bij hem te komen logeren met het paard dat ik mee breng, dan kan ik mooi oefenen aangezien de clinic daar gehouden word.’
‘Dat is vriendelijk van Meneer de Jong, en ik neem aan dat je de stalhulp Hans met je meeneemt nietwaar?’
‘Ja dat klopt, hij is een erg betrouwbare kracht, jammer dat jij hier op stal de paarden moet blijven trainen voor indoor Maastricht, anders had ik je wel meegenomen.’
‘Geeft niet, het is gelukkig maar voor een week.’Zei Saskia en gaf hem nog een kus.
Saskia zat somber voor zich te kijken, het was avond en Danny was zojuist naar Arnhem vertrokken.
Piet was ook 4 dagen weg en er kwam een wildvreemde groom om samen met Saskia de paarden te verzorgen.
Dat werd dus keihard werken, ze zou de groom morgen ontmoeten, Piet kende hem via een andere stal en hij zei dat het iemand was die hard werkte en die vorig jaar ook al geholpen had.
Ze hoefden alleen de belangrijkste paarden te verzorgen, de rest stond gewoon een paar dagen stil of liepen in de wei.
Maar toch was er een hoop te doen als je maar met z’n 2 en bent.
De volgende ochtend waren de paarden al gevoerd, en er was een jonge jongen van een jaar of 20 bezig met het poetsen van 1 van de paarden.
‘Hoi, ik zal me even voorstellen’ zei hij vrolijk ‘Ik ben Teun, en ik kom je deze 4 dagen even uit de brand helpen’.
‘Aha, was je hier al vroeg of niet? ’
‘Ja klopt, ik begin altijd om 6 uur met werken, ik zadel dit paard even voor je op, dan kun je hem trainen ondertussen zadel ik een ander voor je op en stap deze uit, op die manier zijn we in no-time door de paarden heen.’
‘Dat is erg handig, ik rijd er 5 vandaag en als je daarna de 2 jonge paarden even wil longeren dan zet ik er een paar aan de stapmolen’.
Samen werken met Teun ging erg soepel, hij wist duidelijk goed waar hij mee bezig was en hoe hij met paarden moest omgaan.
Tijdens de lunch kwam Saskia wat meer over hem te weten, dat hij op de stal waar hij werkte vooral veel jonge paarden zadelmak maakte en dat hij al zijn hele leven in de paardenwereld zat.
‘Nu genoeg over mij, vertel eens wat over jou’.Zei Teun met een speelse stem.
‘Ik hoorde dat je een relatie had met Danny, klopt dat?’
‘Ja dat klopt, we passen perfect bij elkaar, en voelen elkaar heel goed aan’.Vertelde Saskia zwijmelend.
‘Ik weet toevallig dat Danny een ontzettende rokkenjager is, en dat hij in ieder stadje wel een ander schatje heeft om het maar even zo te zeggen’ zei Teun serieus met een vreemde blik in zijn ogen ‘jij bent zo’n mooie meid, je kan toch wel beter krijgen als Danny?’
‘Ik geloof je niet!!’Zei Saskia beledigd.
‘We gaan weer aan het werk, en ik wil niks over Danny en mij horen!!’
De rest van de dag hield Teun zich stil, Saskia ging slapen met een brok in haar keel.
Wat als Teun gelijk had en dat Danny nu met een andere meid lag te rotzooien…
De volgende dag kon Saskia moeilijk uit haar bed komen, ze had de hele avond lopen piekeren over Danny.
Teun was weer een uur vroeger als Saskia, en was al bezig met een paard te longeren in de buitenbaan, dus Saskia begon maar met het rijden van een zwarte 6 jarige merrie. Ze had even geen zin om bij Teun in de buurt te zijn, en dus ging ze maar een buitenrit maken.
De rest van de dagen zei Teun niks meer over Danny en Saskia begon hem steeds aardiger te vinden.
Hij maakte geplaatste grapjes en hij had altijd wel leuke dingen te vertellen.
Op de laatste dag dat ze met Teun zou samen werken werd hij steeds handtastelijke, Saskia had het al eerder gemerkt maar ze dacht dat het niks te betekenen had.
Toen ze op de hooizolder bezig was een baal naar beneden te gooien kwam Teun opeens boven.
‘Vond je het vervelend dat ik dat de eerste dag dat ik hier was over Danny zei?’
‘Ik vond het niet leuk, want ik weet dat hij niet zo is’.
‘Weet je waarom ik dat zei, omdat zo’n mooie meid als jij niks met Danny heeft te zoeken’.
Teun gedroeg zich vreemd, en Saskia wilde eigelijk van het hooizolder af.
‘Het is altijd al geweest dat alle meiden Danny o zo geweldig vonden, en ze lieten mij links liggen, ik ben het ZAT steeds als oud vuil behandeld te worden!’
‘Rustig maar Teun, ik behandel je toch niet als oud vuil?’Saskia was geschrokken omdat Teun zo aan het flippen was, en dacht dat hem nu beter niet nog bozer kon maken, die kerel was gestoord!!
‘Nee, jij bent anders, je bent zo mooi en zo lief voor me’.Teun liep naar Saskia toe en kuste haar op de mond, Saskia duwde hem meteen van haar af.
‘Doe normaal Teun, ik heb toch een vriend!Laat me asjeblieft naar beneden gaan, ik moet de paarden voeren’.
Saskia was bang en probeerde langs hem te komen om van de ladder na beneden te gaan.
Teun pakte haar vast en gooide haar tegen de grond. Saskia was eerst helemaal verstijfd van angst en Teun ging op haar liggen en knoopte ondertussen haar rijbroek los.
‘Ik weet wel dat je dit wil ’Zei Teun met een zware stem
Saskia kwam tot haar zinnen en begon zich hevig te verzetten, ze sloeg Teun keihard in zijn gezicht en ze schreeuwde dat hij van haar af moest gaan!
Maar Teun werd alleen maar bozer en hij trok ruw haar benen uit elkaar.
‘Verzet je niet!! Anders moet ik je pijn doen!’
Teun trok haar broek omlaag en hij deed zijn broek ook na beneden.
Saskia was moe van het vechten en ze kon alleen nog maar huilen, Teun was veel sterker als haar.
‘Nee doe dit alsjeblieft niet!!Asjeblieft!!’ Schreeuwde Saskia.
Teun verkrachtte Saskia en telkens wanneer Saskia zich verzette deed hij haar alleen maar meer pijn.
Toen Teun eindelijk stopte stond hij op, en hij knoopte zijn broek dicht.
‘Dat had je even nodig, denk dat Danny daar niet tegenop kan, en zeg dit tegen niemand! Ik weet je te vinden!!’Zei Teun en hij ging de ladder af liep weg.