koniks paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

koniks paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 22:25

Iemand enig idee waar ik meer info over deze paarden kan vinden??? Is er een stamboek in Nederland of een rasvereniging.

Iemand ervaring ermee?

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 00:15

Ze vallen volgens mij onder beheer van Natuurmonumenten. Ik zou daar eens informeren.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:21

Wij hebben er twee in de les lopen! Die van ons zijn erg braaf onder het zadel en op stal ook mits je ze rustig benadert. Bij mensen die nog niet zo handig zijn lopen ze nog weleens de box uit of gaan ze met de kont naar de deur staan. Daarbij slaan ze trouwens niet ofzo. Moet zeggen dat ze allebei hun eigen karakter hebben, net als alle andere rassen dus dat beetje eigenwijze hoeft niet aan hun ras te liggen natuurlijk. Waar je meer informatie kan vinden weet ik niet, misschien helpt zoeken bij www.google.nl ofzo?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:17

Probeer het anders eens bij de diverse natuurbeheerorganisaties zoals natuurmomonumenten. Deze organisaties gebruiken Konikspaarden voor de begrazing van natuurgebieden waaronder de Blauwe Kamer bij Rhenen (Gelderland). Laatst las ik in een agrarisch dagblad dat men een grote groep van deze paarden naar Letland wilde overbrengen om daar in een natuurgebied uitgezet te worden. Ik kan eens kijken of in dat artikel een naam te vinden is van een persoon die je wat meer info kan geven over dit ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:33

Staatsbosbeheer heeft ook een kudde in de Oostvaadersplassen bij Lelystad lopen.
Er is daar een bezoekerscentrum en je kunt er ook doorheen wandelen, je loopt dan gewoon tussen de pony´s.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 20:05

daan schreef:
Wij hebben er twee in de les lopen! Die van ons zijn erg braaf onder het zadel en op stal ook mits je ze rustig benadert. Bij mensen die nog niet zo handig zijn lopen ze nog weleens de box uit of gaan ze met de kont naar de deur staan. Daarbij slaan ze trouwens niet ofzo. Moet zeggen dat ze allebei hun eigen karakter hebben, net als alle andere rassen dus dat beetje eigenwijze hoeft niet aan hun ras te liggen natuurlijk. Waar je meer informatie kan vinden weet ik niet, misschien helpt zoeken bij www.google.nl ofzo?


bedankt iedereen, op google ben ik erg ver gekomen.

mijn paardje heb ik nog niet zolang maar wil graag wat meer over haar te weten komen.

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:39

is heel cool hoor, in de oostvaardersplassen, ik woon in lelystad en ben er al een aantal keer geweest. ze leven daar echt in het wild en hebben al een aantal auto spiegels en dergelijke gesloopt omdat ze zo nieuwsgierig zijn.