TRAILERBELASTING??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

TRAILERBELASTING??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 01:00

Wie weet of je motorrijtuigenbelasting moet betalen voor je trailer ???????


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:05

Nee, ze hebben toch geen motor?!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 07:59

Ja dat moet dus wel las ik gister in de Paardenkrant, bij hobbymatig gevbruik hoef je maar 1 kwartaal te betalen en bij beroepsmatig gebruik (dus als de trailer van manege oid is) een heel jaar.
Overigens weet geloof ik niemand dit en geen agent zal je er op wijzen als je aangehouden wordt.
Krijg je echter conrole van de belastingdienst dan ben je het saadje, maar geloof niet dat er iemand ooit gecontroleerd is.
Denk dat je het leuk ana zou kunnen vechten mocht het ooit zover komen, aangezien er door niemand melding van wordt gemaakt als je een trailer aanschaft.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:45


Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:26

Vippie schreef:
Ja dat moet dus wel las ik gister in de Paardenkrant, bij hobbymatig gevbruik hoef je maar 1 kwartaal te betalen en bij beroepsmatig gebruik (dus als de trailer van manege oid is) een heel jaar.


Dat zullen ze geen motorrijtuigenbelastingen noemen neem ik aan?!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:29

Heb een berichtje in de topic in PP gezet over mijn ervaring.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:36

het schijnt toch al heel lang wel te moeten hoor! (ik wist het ook niet) maar mijn schoonvader had vroeger al een 60-dagen kaart voor de trailer; je betaald dan 1 kwartaal wegenbelasting per jaar (afhankelijk van het gewicht van de trailer, kun je zo nakijken op www.belastingdienst.nl ) en mag dan het hele jaar rijden. Ze zullen nu idd door de invoering van de kentekens wel strenger gaan controleren op wegenbelasting Huilen

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:10

Wat ik niet snap, ken diverse mensen in mn omgeving met een caravan, die zouden dat dan toch ook moeten betalen, heb mn schoonvader er nooit over gehoord.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:16

Klopt Vippie, de meeste mensen met caravans ( inclusief ikke Haha! ) weten/wisten dit ook niet.Maar het is blijkbaar altijd al zo geweest dat je voor je caravan een soort seizoenskaart moest betalen.Te vergelijken met de 60dagenkaart van een camper.Ik heb dit afgelopen week ook pas te horen gekregen van mijn verzekeringsagent.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet zomaar van plan ben om dit nu ineens te gaan betalen want wij wonen heel dichtbij de belgische grens en vanaf de stalling is het goed een paar 100 meter voordat we in belgie zitten en controle heb ik daar nog nooit gezien.
Maar ik ben bang dat dit vanaf volgend jaar wel bekend zal worden gemaakt dat we belasting moeten gaan betalen .De registratie was het eerste wat ze invoerden en dan is dit een vrij logisch gevolg natuurlijk bij onze op geld beluste regering Boos! Boos!
Maar je loopt idd de kans dat als je gecontroleerd word dat je een naheffing krijgt van de belasting .het beste kun je ff op de site kijken daar om hoeveel dat het precies gaat.

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:22

mwa, mijn woorden zijn blijkbaar al achterhaald zie ik net Verward Verward
ben zelf dus ook verkeerd ingelicht lees ik net op de website van hun.
ff stukje gekopieerd voor jullie

Berekening Caravan, vouwwagen of woonwagen
Voor een caravan, vouwwagen of woonwagen hoeft u geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Dus ook niet als de toegestane maximum massa van de caravan, vouwwagen of woonwagen meer is dan 750 kg.

en deze is ook van belang voor de meeste denk ik Knipoog
ben even uitgegaan van een trailer die max 2500 kilo mag wegen;

Uitkomst berekening
Per kwartaal € 28,00
Per jaar € 112,00

Dus het zijn niet echt megahoge kosten, maar toch wel zonde van het geld

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:04

Mocht het ooit zover komen dan teken ik echt protest aan, wat is een paardentrailer meer/minder dan een caravan, ik zie het verschil niet.... zou het verschil waarop ze dit baseren wel eens willen weten.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:08

Ik sta met mijn oren te klapperen!! Hier had ik nog nooit van gehoort!!!!
We wachten maar af, zolang we nog niks gehoort hebben is mijn naam haas!!!!
Wel leerzaam zeg, hiero!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:34

Voor deze motorrijtuigen hoeft u geen aangifte te doen en bent u ook geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd. Ook voor aanhangwagens die door een dergelijk motorrijtuig worden getrokken, hoeft u geen aangifte te doen en geen belasting te betalen.

Dus als je een paardentrailer achter een tractor hangt ben je lekker goedkoop uit, goed om te weten, hiihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:36

Ik heb een fax gestuurd:
Geachte heer, Mevrouw,

Kunt u mij uitleggen waarom er voor een caravan geen en voor een paardentrailer wel wegenbelasting moet worden betaald. En op welke wijze hoort de eigenaar van een paardentrailer geinformeerd te worden over zijn verplichting tot deze betaling? Daar er via geen enkele instantie of dealer melding van wordt gemaakt en hierdoor is een naheffing en/of boete bij controle niet terrecht. Immers de eigenaar handelt te goeder trouw en uw instantie blijft in deze in gebreke wat voorlichting betreft.

Een artikel in een Hippisch magazine heeft voor flink wat onrust gezocht in viervoeterland en hoop dat u mij op bovenstaande zo spoedig mogelijk een antwoordt kunt geven via mijn emailadres

We wachten geduldig af...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:51

Beetje oud topic, maar moet je nu wel of geen WB betalen voor je paardentrailer? Ik heb nu 2x de belastingdienst deze week gebeld. De eerste vrouw vertelde dat je geen WB moet betalen want het is gelijkgesteld aan een caravan en daar zit ook geen motor in.
De 2de vrouw wel en die verweest me naar Motorrijtuigenbelasting Bijzonder Tarief. Daar staat in dat het om een een motorrijtuig gaat die is ingericht voor het vervoer van paarden niet niet-beroepsmatig wordt gebruikt voor de paardensport. Maar bij een trailer gaat het toh niet om een motorrijtuig, er zit toch geen motor in of?
Ik ben een beetje in de war omdat ik van de belastingdienst zowel hoor van JA, betalen en NEE, niet betalen.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:55

Vroeger moest er gewoon voor elke aanhanger betaald worden.
Alleen stond er geen sanctie op als je het niet deed. Er waren dus ook maar weinig mensen die netjes elk jaar betaalden.

Dit is pas in 2007 officieel afgeschaft..
Citaat:
Geen wegenbelasting verschuldigd

Aanhangwagen
Sinds 1 januari 2007 wordt voor aanhangwagens die gekoppeld zijn aan een personenauto, bestelauto of autobus geen motorrijtuigenbelasting meer geheven. Deze aanhangwagens zijn vrijgesteld van wegenbelasting.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:20

Brainless schreef:
Vroeger moest er gewoon voor elke aanhanger betaald worden.
Alleen stond er geen sanctie op als je het niet deed. Er waren dus ook maar weinig mensen die netjes elk jaar betaalden.

Dit is pas in 2007 officieel afgeschaft..
Citaat:
Geen wegenbelasting verschuldigd

Aanhangwagen
Sinds 1 januari 2007 wordt voor aanhangwagens die gekoppeld zijn aan een personenauto, bestelauto of autobus geen motorrijtuigenbelasting meer geheven. Deze aanhangwagens zijn vrijgesteld van wegenbelasting.

Vreemd, waarom zeggen ze dan bij de BD dat je wel moet betalen?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:26

Misschien heeft ze je niet goed verstaan/ begrepen en dacht ze dat jet het over zo'n vrachtwagen had waar je paarden in kunt vervoeren.

Dus net zo'n gesprek als de "Bom in eend..."-reclame :D

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:52

ToeBie schreef:
Citaat:
Geen wegenbelasting verschuldigd

Aanhangwagen
Sinds 1 januari 2007 wordt voor aanhangwagens die gekoppeld zijn aan een personenauto, bestelauto of autobus geen motorrijtuigenbelasting meer geheven. Deze aanhangwagens zijn vrijgesteld van wegenbelasting.

Vreemd, waarom zeggen ze dan bij de BD dat je wel moet betalen?

Deze tekst staat op de site van de RDW.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Re: TRAILERBELASTING??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:55

Ik betaalde wel voor mijn trailer en kreeg toen een keer een brief ( zal wel in 2007 geweest zijn dan) dat het
niet meer nodig was.
Dus nee ik betaal geen WB meer voo rmijn trailer

een paard! een paard! mijn koninkrijk voor een paard
Een bit is zo scherp en hard als de hand van de ruiter
Als je naar het verleden kijkt, sta je met je rug naar de toekomst

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: TRAILERBELASTING??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:03

VSW-->TAO

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: TRAILERBELASTING??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:19

idd, voorheen moest je wegenbelasting betalen als de trailer meer dan 750 kilo woog. Sinds 2007 hoeft dat niet meer.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:48

En toch he, toch betaal je soms wegenbelasting voor je trailer.

Wanneer je namelijk een vrachtwagen (C-rijbewijs) hebt met een trekhaak, betaal je wegenbelasting over het toegestane gewicht van de trekhaak.
Mijn vrachtwagentje mag 5600kg wegen, met een goedgekeurde haak van 2000kg. Ik betaal wegenbelasting voor het totale gewicht van 7600kg.
Nu is mijn wagen belastingvrij, maar wanneer je dus een wagen van na 1986 hebt, betaal je belasting inkl de trekhaak en daarmee dus feitelijk ook voor je trailer :D

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: TRAILERBELASTING??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:25

@Ikke
Wij hebben een camper gehad met C-rijbewijs en hoefde niet meer betalen omdat er een trekhaak achter zat.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:46

Brainless schreef:
@Ikke
Wij hebben een camper gehad met C-rijbewijs en hoefde niet meer betalen omdat er een trekhaak achter zat.

Nee, dat kan. Wanneer je binnen hetzelfde gewichtstarief blijft, betaal je niet meer, maar het gewicht op je belastingaanslag is wel hoger dan de kale auto.
Die tarieven gaan niet per 100kg, zoals bij personenauto's, maar in categorieen, waarbij de technische uitvoering ook een rol speelt. Zie hier: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1064_17281
Eerste lijstje zonder koppelinrichting; tweede lijst met koppelinrichting

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers