Wat vinden jullie van mensen met reptielen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wat vinden jullie van mensen met reptielen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 15:52

Wat vinden jullie van mensen die reptielen thuis houden ??

Ik vraag me dit gewoon af, omdat wij thuis zelf wat reptielen hebben zitten (nee ik verklap niet wat... Haha! ). Bijna altijd als ik dat vertel aan mensen dan schrikken ze of verklaren ze me voor gek omdat die beesten o zo gevaarlijk zijn. Verward

Vaak wordt er gedacht dat alle reptielen gevaarlijk en onbetrouwbaar en eng zijn, omdat het nou eenmaal geen standaard huisdier is zoals een hond of een kat. Als je de dieren beter leert kennen blijken het net zo'n betrouwbare en rustige dieren te zijn als het normale huisdier.

By the way:
wij hebben deze dieren omdat we ze fascinerend vinden, niet om er mee te knuffelen of zo.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken: alle reacties zijn welkom !!!

[edit:BartVB]Titel+groetjes[/edit]



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:00

Ik heb over het algemeen niet zo'n positief beeld van die mensen. Ik denk niet dat reptielen echt geschikt zijn als huisdieren omdat er TE weinig mensen die ze hebben er verstand van hebben. ER worden ook heel veel reptielen gedumpt omdat mensen niet wisten dat ze nog zouden groeien en dat soort bulls h i t. DAarbij vind ik het ook dieronvriendelijk om een levende muis aan reptielen te voeren, omdat deze nooit een kans heeft op ontsnapping. In de natuur wordt een muis gegrepen en opgevreten voordat ie er erg in heeft. In zo'n bak kan hij nergens heen.

De hond is de betere mens

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:00

Ach zolang je een goede plek hebt met ze en ze inderdaad niet hebt om te knuffelen heb ik er niets op tegen. Al zie ik ze liever in het wild lopen natuurlijk.
Wij hebben echter een Albino tijger Phyton thuis van 2.10m dus ook een flink reptiel. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:16

ach, over die mensen zeg ik niks, vind slangen e.d. alleen geen huisdieren. Er zijn een paar mensen die goed weten waar ze mee bezig zijn, en goed voor die dieren zorgen, helaas zijn er nog teveel mensen die een slang kopen, want dat is zoleuk, dan kopen ze een jonkie, en na een jaar, als ie 3 meter is, zitten ze ineens met dat beest, en dumpen ze het ergens.
Mocht je aan reptielen/amfibieen beginnen, laat je dan eerst HEEL goed informeren

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:24

In eerste instantie leuk, maar dat weet je al, ik heb zelf ook reptielen in huis gehad (baardagamen die meegegaan zijn met mijn ex)
Heel wonderlijk is dat ik met alle dieren wel leuk kan omgaan, mijn ex wilde ze maar uiteindelijk verzorgde ik ze en kon ik er alles mee doen.

Alleen ik weet dat veel mensen ze om de verkeerde redenen aanschaffen, inclusief mijn ex, die wilde in eerste instantie keizer schorpioenen of iets in die trant maar ik wilde geen gevaarlijke beesten in mijn huis, ontsnapt er eentje en dan ben ikzelf of mijn katten de banketstaaf.

Maar dat zie je ook bij honden, piranha's e.d.
Heel jammerlijk, maargoed.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 16:26

Ok, voor ik aangevallen wordt van alle kanten:
Mijn vriend heeft een dierverzorgingsopleiding gedaan in de richting reptielen, daarnaast heeft hij stage gelopen en gewerkt bij de grootste reptielenhouder van nederland. Dus ik ga ervan uit dat hij voldoende kennis hiervan heeft.

Daarnaast ben ik het volledig met jullie eens dat veel mensen er gewoon te weinig verstand van hebben en de grootte van de dieren niet inschatten. Vaak weten ze ook niet goed hoe ze te onderhouden en te voeren.

Met Desiree ben ik het echter niet helemaal eens betreft de muizen. In de natuur vangen slangen inderdaad ook muizen en hebben deze muizen totaal geen kans omdat de slang vaak toch veel te snel is voor zo'n muisje. Als je je slang thuis goed hebt aangeleerd levend voer te eten en dan een muis in z'n bak zet, pakt de slang deze muis ook direct dus heeft de muis net zo veel kans als in de natuur. Op zich is dat dus eigelijk geen verschil. (naar mijn mening)

Ik wil meer mensen horen !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:28

Maudje schreef:

Met Desiree ben ik het echter niet helemaal eens betreft de muizen. In de natuur vangen slangen inderdaad ook muizen en hebben deze muizen totaal geen kans omdat de slang vaak toch veel te snel is voor zo'n muisje. Als je je slang thuis goed hebt aangeleerd levend voer te eten en dan een muis in z'n bak zet, pakt de slang deze muis ook direct dus heeft de muis net zo veel kans als in de natuur. Op zich is dat dus eigelijk geen verschil. (naar mijn mening)



Ik zag ooit dat ze een klein bang muisje bij een vogelspin hadden gezet. Hij zat ergens boven op een tak, heel ineengedoken en kon geen kant op. MAar goed, dit was met een spin, dat is misschien dan weer anders dan met reptielen.

De hond is de betere mens

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:41

ik vindt reptielen egt heel erg leuk...zelf zou ik ook wel een kleine (niet muis etende) slang en een varaan willen (het liefst een smaragd varaan, maar die zijn volgens mij niet zo liev en meer een dierentuinbeest)

de buren van m'n vrien hebben een paar hagadisen ofzo in een heel groot en mooi terrarium (van de vloer tot plafond in de hoek van een kamer) mar als ze die beesten hebben gevoerdt hoor je die stomme krekels de hele nacht door geluidt maken, dat is alleen wel weer wat minder

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:56

....of nog erger ; weet je hoeveel er van die critters dood gaan omdat de verzorging niet goed is, omdat er te weinig kennis over is!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 17:39

Desiree"]
[quote="Maudje schreef:

Met Desiree ben ik het echter niet helemaal eens betreft de muizen. In de natuur vangen slangen inderdaad ook muizen en hebben deze muizen totaal geen kans omdat de slang vaak toch veel te snel is voor zo'n muisje. Als je je slang thuis goed hebt aangeleerd levend voer te eten en dan een muis in z'n bak zet, pakt de slang deze muis ook direct dus heeft de muis net zo veel kans als in de natuur. Op zich is dat dus eigelijk geen verschil. (naar mijn mening)



Ik zag ooit dat ze een klein bang muisje bij een vogelspin hadden gezet. Hij zat ergens boven op een tak, heel ineengedoken en kon geen kant op. MAar goed, dit was met een spin, dat is misschien dan weer anders dan met reptielen.
[/quote]

Op mijn opleiding (zelfde school waar de vriend van maud dus op zat, zelfde klas zelfs Knipoog ) waren ook verscheidene slangen aanwezig waaronder een python.
Ik zag ook 1 keer een muisje helemaal ineengedoken bibberen op een tak omdat de desbetreffende slang nog geen honger had, dat muisje heeft daar wel fftjes gezeten.
Maar als je een dergelijk dier thuis heb mag je ervan uitgaan dat je zijn eetpatroon weet en weet wanneer die aan eten toe is.

Ohwja maud, vraag ff aan je vriend over het vogelspinnen incident met marleen en ciska, ik weet niet of hij daar toevallig ook bij was maar was wel grappig *LOL* (voor de betreffende meiden erg angstaanjagend, die waren zo panisch voor vogelspinnen dat ze het klaslokaal niet wilden betreden omdat de vogelspinnen verschoond moesten worden die achter in de klas stonden, de leraar heeft vervolgens een vervelling van een vogelspin in de tas van een van de dames gelegd, je wil niet weten wat er daarna gebeurde, had het best wel met ze te doen *LOL* )

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:05

Ach ja het is de nieuwe HYPE he?

Als ik bij ranzijn ben en ik wil een slang kan ik die waarschijnlijk zo meenemen.

je zult gerust goed voor je dieren zijn, maar ik zie het in de toekomst behoorlijk fout gaan.
eerst de katten en honden, knaagdieren, schildpadden en straks de overige dieren. Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:29

Cowgirl schreef:
Ach ja het is de nieuwe HYPE he?

Als ik bij ranzijn ben en ik wil een slang kan ik die waarschijnlijk zo meenemen.

je zult gerust goed voor je dieren zijn, maar ik zie het in de toekomst behoorlijk fout gaan.
eerst de katten en honden, knaagdieren, schildpadden en straks de overige dieren. Boos!


Roodwangschilpadjes worden gelukkig al in veel dierenzaken al geweert, dat is ook een rage geweest en je wilt niet weten hoe veel schildpadjes mijn broertje uit de sloot heeft gevist (werkt bij de dierenambu)

Op marktplaats zie je ook wel eens dieren aangeboden staan die uberhaupt niet gehouden mogen worden maargoed...

Overigens horen dergelijke dieren niet bij ranzijn thuis maar in een speciaalzaak met verkopers die er hel veel verstand van hebben.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:41

hoe weet je eigenlijk met dit soort tropische dieren, dat je niet ineens met een of ander beschermd dier zit?

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:04

Ik vind reptielen heel leuk om te zien. Zolang ze maar de verzorging en ruimte krijgen dat ze nodig hebben. Een vriendin van mn moeder heb een leguaan geweldig! ik ben gek op dat beest

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:58

stef schreef:
hoe weet je eigenlijk met dit soort tropische dieren, dat je niet ineens met een of ander beschermd dier zit?


Dan moet je de cites lijst erbij pakken.

Reptielen nakweek is overigens gewoon legaal, daar hoef je ook geen papieren voor te hebben.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:07

Ik vind het best interessant als mensen een reptiel hebben, maar zelf zou ik het absoluut niet hoeven. Ik vind het best fascinerend om ernaar te kijken, maar ik moet er niet aan denken om zo'n beest uit z'n hok te halen.

Ik heb een keer op tv gezien dat een man in Japan (geloof ik dat het was) was opgegeten door een wurgslang. Ze waren dus die man al een hele tijd kwijt en toen ze in z'n huis gingen kijken, kwamen ze die slang tegen die nogal vreemde vormen had aan genomen. Hebben ze die slang opgesneden, kwam die man eruit Misselijk

Nee, ik hoef geen slangen Tong uitsteken

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 01:55

In mijn woonplaats verkopen ze kaaimannen in de dierenwinkel. De vergunning krijg je er gewoon bij, geen probleem. Dat vind ik dus echt niet kunnen. Mijn buurvrouw informeerde hoe deze man kon zien of mensen echt wel wisten waar ze aan begonnen. Hij zei daarop dat hij daar wel op lette. Zijn reactie: "aan donker gekleurde mensen verkoop ik ze niet".

Alsof alleen donker gekleurde mensen stom genoeg zijn om zo'n dier te nemen zonder kennis van zaken. Er zijn genoeg geboren en getogen Nederlanders die zo'n dier ook alleen maar nemen omdat het "interessant" is. En als ze het zat zijn gooien ze zo'n beest in een bos of bij een sloot.

Zelf vind ik reptielen ook heel leuk en er zijn heel veel mensen die deze dieren in huis nemen omdat ze er gewoon plezier in hebben. Dat zijn ook de mensen die zich goed informeren over de behoeften van zo'n dier.

Wat mij betreft zou er een strengere controle mogen komen op de aanschaf van deze dieren. Want wat heeft een vergunning voor zin als je die bij dezelfde dierenwinkel kunt krijgen als die waar je het dier koopt?

Andere reptielen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:13

Een kaaiman hoort niet bij een particulier thuis.
Ik had in mijn reptielen boekje ook de kaaiman en commodo varaan staan als 'huisdier', die dieren zijn gewoon niet in huis te houden!
Ik vind dat je ze ook niet moet kunnen kopen in de eerste de beste speciaalzaak Verward

Overigens zit ik heel vooroordelend aan een ander type mens te denken die graag zo'n dier willen hebben en vervolgens niet kunnen hendelen...

Ik wil niet eens weten hoeveel tropische dieren lijden in nederland doordat ze in de verkeerde handen vallen, maar ook gewone huisdieren.

Op het andere forum waar ik zit komen er nog weleens topics over reptielen of bijvoorbeeld piranha's
Dan is het cool, gaaf, dat wil ik ook, hoeveel kost nou zoiets Verward
En dan kom ik met mijn vaste preek over het houden van dit soort dieren, want je moet dit soort dieren niet in een opwelling kopen.

En wat als je beestje ontsnapt Verward Bij mij is het 1 keer gebeurt, 3 dagen de grote baardagaam weg omdat iemand was vergeten het hok op slot te doen, dat kan een keertje gebeuren hoe zorgvuldig je ook bent.
Toen ik hem terug vond stond ie hevig te dreigen naar de kat en de kat naar hem Knipoog En een baardagaam kan verders weinig uitvoeren...
(Snapt iemand nou waarom ik geen keizer schorpioen in huis wilde, een van de giftigste schorpioenen!? Knipoog )

Ik vind de dieren gewoon heel fascinerend nog steeds, daarom vind ik ook dat dergelijke dieren beschermd dienen te worden en niet terecht moeten komen in de handen van een (niet wel-willende) leek.

Ik heb alleen nu nog tropiche vissen, malawi cichliden, dienen ook niet in de handen van een leek te komen anders heb je er niet lang plezier van...
(die vissen worden ook veel verkeerd gehouden in zeg amerika, en maar afvragen waarom ze elkaar uitmoorden of zomaar doodgaan Frusty )
En mijn katjes natuurlijk Lovers Hebben ook speciale aandacht nodig, vooral veel aandacht Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:53

Er vliegen wat namen over mijn scherm waar ik nog nooit van gehoord heb. Een baardagaam?? Was da?
Een kennis van mij heeft ook allerlei van dat soort dieren gehad. Vogelspinnen, leguanen, schorpioenen. Ze gingen stuk voor stuk dood, omdat hij niet wist hoe hij ze moest verzorgen.
de dierenwinkel waar hij ze kocht probeerde hem ook een x een zwarte weduwe te verkopen. Waar zijn die lui in godsnaam mee bezig?? Als je iemand doodwenst zet je gewoon die spin in zijn bed. Makkelijk moordwapen. Ook zo'n schorpioen, het verbaast me dat die dingen gewoon te koop zijn. Nee, doe mij maar een kat of konijn ofzo. Lijkt me veiliger.

זכור

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:35

lis schreef:
Er vliegen wat namen over mijn scherm waar ik nog nooit van gehoord heb. Een baardagaam?? Was da?
Een kennis van mij heeft ook allerlei van dat soort dieren gehad. Vogelspinnen, leguanen, schorpioenen. Ze gingen stuk voor stuk dood, omdat hij niet wist hoe hij ze moest verzorgen.
de dierenwinkel waar hij ze kocht probeerde hem ook een x een zwarte weduwe te verkopen. Waar zijn die lui in godsnaam mee bezig?? Als je iemand doodwenst zet je gewoon die spin in zijn bed. Makkelijk moordwapen. Ook zo'n schorpioen, het verbaast me dat die dingen gewoon te koop zijn. Nee, doe mij maar een kat of konijn ofzo. Lijkt me veiliger.


Een baardagaam is een hagedissensoort

De dieren zien er als volgende uit:

Afbeelding

Ze zijn niet gevaarlijk oid, maar hebben wel hun verzorging nodig.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:36

Zolang je niet met een kaaiman ofzo afkomt is het voor mij goed Haha!

Als je beestjes goede verzoring krijgen zie ik geen probleem. Er zijn echter wel dieren die in het wild of de zoo behoren (denk aan de olifant enzo Knipoog ) maar je kunt ze ook best thuis goed houden.(de olifant daar gelaten *LOL* )

In de dierenwinkel bij mij in de buurt hebben ze echt alles..Van alle mogelijke slangen en tropische vogels tot honden en ja......KAAIMANNEN!
Ze zijn nog heel klein maar welke dierenwinkel verkoopt er nou alligators in z'n winkel Verward Volgens mij is het zelfs illegaal maar kom..

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 15:44

Llewella"]
[quote="Cowgirl schreef:
Ach ja het is de nieuwe HYPE he?

Als ik bij ranzijn ben en ik wil een slang kan ik die waarschijnlijk zo meenemen.

je zult gerust goed voor je dieren zijn, maar ik zie het in de toekomst behoorlijk fout gaan.
eerst de katten en honden, knaagdieren, schildpadden en straks de overige dieren. Boos!


Roodwangschilpadjes worden gelukkig al in veel dierenzaken al geweert, dat is ook een rage geweest en je wilt niet weten hoe veel schildpadjes mijn broertje uit de sloot heeft gevist (werkt bij de dierenambu)

Op marktplaats zie je ook wel eens dieren aangeboden staan die uberhaupt niet gehouden mogen worden maargoed...

Overigens horen dergelijke dieren niet bij ranzijn thuis maar in een speciaalzaak met verkopers die er hel veel verstand van hebben.
[/quote]

Yep, heel veel mensen beginnen reptielen nu pas te ontdekken, en gaan er dan snel eentje aanschaffen zonder dat ze er veel van weten en erbij nadenken wat het dier eet en hoe groot 'ie wordt.

Sommige mensen zijn gewoon veel te impulsief. Kennissen van ons waren een tijd terug voor het eerst bij ons thuis, natuurlijk moesten ze meteen de dieren allemaal zien. Gevolg: nu hebben ze 2 slangen en een baardagaam gekocht. Ze weten er echt nauwelijks iets van, iets uit de boekjes ja, maar dat is ook niet alles. Ze hebben ook nog eens een te kleine bak voor hun baardagaam, en ze hebben geen flauw idee hoe oud hij is. Zoiets vind ik gewoon zielig voor de dieren.

Nog een voorbeeld: een collega van me ging een keertje in het weekend shoppen en zag ergens 2 geelwangschildpadden zitten. Ze heeft deze meteen gekocht zonder erbij na te denken en na een week kwam ze erachter dat ze er niet goed voor kon zorgen. Ze wist niet goed wat ze aten, ze vond dat ze stonken en ze was verbaasd dat ze de bak elke week moest schoonmaken.
Gevolg: de schildpadden (overigens inmiddels allebei superschrikachtig en bang) zijn bij ons thuis "gedumpt". Ze zijn inmiddels een flink stuk gegroeid dus moeten we ook nog eens binnenkort in een andere bak. (alsof we nog niet genoeg grote aquariums en terrariums hebben staan thuis)
Ik vind zoiets gewoon zielig voor de dieren. Denk eerst eens goed na voor je een dier koopt........

Bij Ranzijn in Zaandam kun je ook zoveel reptielen kopen: enkele weken terug was ik er weer om voer te halen, en toen zagen we een bijna dode slang in z'n bak liggen. Wat bleek nou: ze werden bijna niet verzorgd omdat de 2 werknemers die "reptielenexperts" zijn allebei op vakantie waren...... Dat doe je zo'n dier toch niet aan ???!!!!!

O ja, Lwella; erg mooie foto van je baardagamen zeg !!

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:13

de reden waarom ik nu nog geen reptielen heb is omdat ik weet dat ik er nu nog niet goed voor kan zorgen.
ik ben denk ik een van de weinige mensen die eerst informatie over beesten zoek voordat ik ze in huis neem.
zo wilde ik 2 jaar geleden een landschildpad hebben...ik had eerst op internet en in heel veel verschillende boeken informatie over deze beesten gezocht en wat voor soort het beste bij mij zou passen.
ik had al een hoek in mijn huiskamer waar ik een mooi verblijf voor het beesje zou gaan maken....alleen kwam ik er achter dat ik niet voor zo'n beest zou kunnen zorgen omdat ze ong. 40 jaar kunnen worden en elke dag hun verblijf schoongemaakt moet worden en heel erg veel verschillende soorten eten moeten hebben (groenten, vlees enz)....tog maar nix voor mij...ik vond het wel jammer maar was blij dat ik er de tijd voor had genomen om te bedenken of het wel zo goed was om een schildpad te nemen (ben er ong. 3 maanden mee bezig geweest).
daarna ben ik opzoek gegaan naar een liev beesje wat wel bij me zou passen...en weer een paar maanden later had ik dus 3 ratten gekocht met een hele grote kooi en veel lieve om ze te geven Lachen
ik hoop maar dat iedereen zo goed gaat nadenken voordat hij/zij een beest in z'n huis neemt

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 16:18

Kijk, we hebben ook nog verstandige mensen zoals IcePrincess !!
Goeie aktie meid !

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:02

Nou Maudje,
wij hebben schrik niet 17 slangen in huis, wij komen aan dit aantal omdat wij kweken met slangen. En dan hou je natuurlijk ook weer wat van het nest.

Wij hebben een voornamelijk: epicrates cenchria cenchria (rode regenboogboas)

PS binnen deze maand verwachten wij weer jongen van de epicrates.
Maar daar houden we nu geen jong van.

Ik zei al tegen mijn vriend jij 17 slangen ik 17 paarden Haha! Maar daar trapte hij niet in (Raar he). Verward
Wij vinden ook dat er teveel mensen plotsklap maar een reptiel kopen zonder dat ze er verstand van hebben.

Wij pakken de slangen zo min mogelijk op en laten ze zo veel mogelijk met rust, in verband met de stress, deze slangen die wij hebben zijn niet zo gestresd het zijn trouwens allemaal nakweek beesten die we bij een kweker of bekende gekocht hebben, bij ons in huis komt er ook geen wildvang (dit mede dat wij hier tegen zijn en ook dat de wildvang heel veel parasieten en ziektes bij zich hebben waar onze zeg maar huisslangen niet meer tegen kunnen).

Wij voeren onze slangen zo veel mogelijk diepvries ratten en of muisjes.
Deze kan je net zoals een kattenliefhebber (die zijn kuikens) bij een dierenwinkel haalt kopen.

Paarden en slangen zijn mijn favoriet.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 140 bezoekers