Banjer gister krampkoliekje gehad...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Banjer gister krampkoliekje gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 11:08

Gister stond Banjer in de losgooibak, samen met Ruby... werd ik ineens geroepen: BANJER LIGT!!! (ze ligt normaal nooit in de losgooibak, en al helemaal niet middenin een plas!) dus ik er gelijk heen, ze ziet me... springt op en rent bokkend naar me toe... ze is bij me, en gaat weer door haar knieën om te gaan liggen.... maar ze sprong gelijk weer op... ik haar uit de losgooibak gehaald, op stal gezet en getemperatuurd... 38.1, en dat is voor Banjer hoog... ik even afgewacht, en ze leek in orde, stond rustig aan haar kuilgras te knabbelen, maar ik bleef ergens toch onrustig van binnen, dus toch Meursing gebeld en laten komen...

Voor de VA er was, had ze al gepoept, en dat zag er goed uit, maar ze had veel te veel darmactiviteit volgens Marsja (de nieuwe dokter van Meursing), dus ze had toch een krampkoliekje... het ergste was al geweest, omdat ze al gepoept had, maar voor de zekerheid toch een pijnstiller gekregen...

Vandaag mag Banjer geen biks, gelukkig wel een klein beetje peen, en ze mag wel hooi/kuilgras... als het goed gaat, mag ze vanavond slobber (ik maak het lekker waterig), en morgen mag ze weer wat biks... ik moet het weekend rustig aan doen, dus de les ga ik ook niet rijden morgen....

Maandag mag ze weer aan het werk, dus maandag ga ik haar lekker longeren, kan ze lekker haar ei kwijt... Haha!

In de 4 jaar dat ik Banjer nu heb is dit voor het eerst dat ze koliek had, ookal was het helemaal niet ernstig... ik ben me helemaal kapot geschrokken... ik ga dalijk naar haar toe, en haar lekker verwennen... we houden een tutteldagje, ze mag in de losgooibak en we gaan lekker een heel stuk wandelen... Lachen

Ik ben iig erg blij dat ik de adviezen heb genegeerd en toch naar mijn gevoel heb geluisterd... ("ze staat gewoon te eten, kijk het maar even aan")
Laatst bijgewerkt door Banjer op 22-01-05 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:10

Aaah!! arme banjer.. Ach gut
Gelukkig gaat t nu weer beter met der..!
Geef der maar een dikke kus!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:27

hey,mijn oude ezelhengst(favouriet van jou,weet je nog?) had iets soortgelijks,geen koliek of rollen maar wel te sloom,mager en veel darmactiviteit..ik mag hem ook lekker verwennen..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:57

Gelukkig gaat het alweer beter zeg! Ach gut Gelukkig heb je naar je gevoel geluisterd Verwen 'm maar lekker Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:29

Gelukkig gaat het weer beter met Banjer.
IK kom snel een ritje maken als Banjer weer beter is en we beiden tijd hebben!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:51

Arme Banjer Ach gut
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Gelukkig gaat het nu weer beter Lachen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 16:23

dank jullie... Lachen

Vandaag heeft Banjer geen bix gehad, en ze was zwaar beledigd dat ik gelijk de thermometer in haar kont stopte, toen ik aan kwam... Haha!

Ze heeft een half emmertje peen gehad, met de laatste bix-ronde krijgt ze ook weer half emmertje peen, ze heeft kuilgras gehad, en van een heel lief stalgenootje heeft ze een paardensnoepje gehad (met tuinkruiden... Haha!)

De temperatuur was weer gezakt, was nu 37.9... nog steeds hoog voor Banjer, maar al wel weer ietsjes lager... we hebben iig lekker een tutteldagje gehad... Lachen

Vanmiddag rond 15.30 heeft ze ook nog lekker waterige slobber op... Lachen

Roosje84: Ik wil er dinsdag of woensdag weer op gaan... misschien dat je het weekend zou kunnen komen? dan zie je ook gelijk hoe een ostheopatische behandeling in zijn werk gaat... Haha! Of je moet willen wachten tot het mooier weer is... dat mag uiteraard ook... wat jij wil... Haha!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:27

Fij dat het weer beter gaat.!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:32

Gelukkig liep t goed af!

Even afkloppen: maar wij hebben eigelijk nooit koliekpaarden.

Toch hoorde ik t vandaag van 2 verschillende stallen.
Zou t in de lucht zitten?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:44

Nou zit volgens mij zeker in de lucht, mijn paard had het gisteravond ook. Gelukkig heel licht, merkte het meteen aan hem door op rust staan en sloom, en daarna in de box schrapen en gaan liggen. Ook een pijnstiller gehad en meneer ging gelukkig weer opknappen heen.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:20

't lijkt idd wel dat het in de lucht zit. Mijn paard had het vorige week woensdag ook, maar nadat de DA was geweest gaat het weer helemaal goed.
Gelukkig gaat het met jouw paardje ook weer goed. Het blijft ffe schrikken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:48

wat vervelend ! gisteren bij maddox op stal ook al een paard flinke koliek......gaat lekker dus dit weekend....

zullen we weer een nieuwe foto-afspraak wagen ??? Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 13:19

goed idee.... als jij het mooie weer regelt... Knipoog Haha!
ik heb een mooi knalrood halster nu, wat Banjer erg mooi staat... Haha!

Vanavond ga ik Banjer longeren.. ben benieuwd... ik denk wel dat ze plat door de bocht zal gaan... Haha! maar dat mag ze wel van me... ze is die paar dagen niks doen zo braaf geweest... Lovers

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:24

Banjer schreef:
dank jullie... Lachen

Roosje84: Ik wil er dinsdag of woensdag weer op gaan... misschien dat je het weekend zou kunnen komen? dan zie je ook gelijk hoe een ostheopatische behandeling in zijn werk gaat... Haha! Of je moet willen wachten tot het mooier weer is... dat mag uiteraard ook... wat jij wil... Haha!

Ik ben van het weekend weg....we wachten op wel iets mooier weer Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:04

prima... Haha! het is tenslotte jouw dag... Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:34

Ok..ik wil tuluk wel mooie fotos van Banjer Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:40

roosje84 schreef:
Ok..ik wil tuluk wel mooie fotos van Banjer Haha!

die wil ik dan wel bijbestellen hoor!! Haha!

Vanavond heb ik Banjer gelongeerd, en ze was erg braaf! ik heb haar eerst even lekker laten doen wat ze zelf wou, lekker haar ei kwijt voordat we aan het werk gaan... en ze heeft lekker lopen rennen, rennen en nog eens rennen... je kon aan haar zien dat ze opgelucht was naderhand... Haha!

Daarna aan het werk gegaan.. veel overgangen, en met stelling op de cirkel... (ter verduidelijking: ik longeer alleen met halster, geen bit, geen hulpmiddelen, niks...) en dat ging erg goed... Banjer vindt het nog wel moeilijk, maar ze deed erg haar best,... ik merkte echt dat het werk een klein beetje miste zeg maar... hopen dat ze morgen weer zo braaf is...

Het is trouwens wel lekker hoor, dat ik haar nu weer kan verwennen... ik ben nog wel wat aan de voorzichtige kant, maar ze heeft al wel een peertje op vandaag... Haha!

Mocca

Re: Banjer gister krampkoliekje gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:11

Gelukkig maar dat het weer beter gaat Ach gut Arme Banjer...