Joop & Ful, a.k.a. Jut & Jul

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Joop & Ful, a.k.a. Jut & Jul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 10:25

Vandaag gaat Fulco weg, en ik ben er sinds gister achter dat hij en Joop dikke vrienden zijn. Echt geweldig! Joop ontsnapte de laatste tijd heel vaak uit de (speel)weides, 2x is hij er overheen gesprongen en 1x er onderdoor gekropen. Dan stond hij lekker aan de andere kant van het lintje te knabbelen. Wij snapten maar niet hoe dat nou kon, maar het wás nu eenmaal zo. Ook stond hij telkens in het achterste stuk grasweide zich gigantisch te vervelen. We hebben maar een ieniemini stukje gras, en omdat ze de achterste punt nooit kaalvreten hadden we een draadje gespannen zodat ze lekker in het vette stuk de boel kaal konden eten. De eerste paar dagen ging dat wel goed, maar Joop vertikte het om echt achterin te gaan staan eten, dus wat deed hij? Hij sprong over het draadje en stond prinsheerlijk aan de andere kant te eten. Een dag later sloopte hij het draadje eruit zodat hij er gewoon overheen kon stappen en weer een dag later liep Fulco er onderdoor.
Telkens als we 3 paarden uit de wei moesten halen moesten er dus wel 2 tegelijk. En aangezien we met z’n tweetjes waren liep ik dan met Fulco en Jopie en iemand anders met Voltrack. Fulco brouwde er altijd een feestje van en Joop liep er lekker sjokkend achteraan. Als we dan bij stal aankwamen en Fulco als eerste de box in ging was het altijd even behoorlijk ploeteren om te zorgen dat Joop er niet achteraan naar binnen waggelde, hij liep namelijk als een dronkeman achter Fulco aan. Bij Voltrack waagde hij het niet eens, dan liep (en loopt) hij gewoon zijn eigen box in. Dus hij weet precies waar hij thuis hoort, hij is alleen zo eigenwijs om lekker achter Fullie aan te wandelen.
Tot gister was het me altijd gelukt om Joop precies op tijd tegen te houden, maar gister ging het mis. Ten eerste stonden ze opeens met z’n tweeën in de wei, en toen moest ik dus goochelen om ze er samen uit te krijgen. Fulco was hartstikke opgewonden, dus ik had Joop eigenlijk net zo goed er los achteraan kunnen laten lopen, want erg veel had ik niet aan het touwtje. Toen we bij Fulco’s box aangekomen waren klikte ik hem los en wou ik Joop beetpakken, maar die glipte zo langs me de box in. Normaal gesproken zou je verwachten dat als 2 paarden bij elkaar in de box staan het hommeles is, maar het ging hartstikke goed. Ze stonden lekker tegen elkaar aan en Joop wilde er met geen mogelijkheid meer uit. Eindelijk had ik hem er uit en kon ik hem in zijn eigen box zetten.
Het zag er zo aandoenlijk uit, ze zijn echt de grootste vrienden, wijken geen millimeter van elkaars zijde en kunnen kennelijk ook samen door 1 deur. Gister bedacht ik me dan ook opeens dat het zo ontzettend zonde is dat Fulco weg moet, het liefst kocht ik hem nu en zette ik ze samen op een weiland bij een boer. Dan maar niet rijden, maar dat is zo irreëel. Ten eerste wil ik wel rijden, en wat moet je met 2 paarden die flink wat mankeren? Ten tweede kan ik het eigenlijk niet betalen, bovendien betekent bij de boer weg van hier en dan zie ik ze nauwelijks.
Vanochtend werd er gebeld: om 12 uur wordt Fulco opgehaald. Ontzettend jammer, want ik geloof niet dat Joop ooit weer zo’n vriend ontmoet, maar ik kan en wil het niet veranderen. Joop heeft zo ook een topleventje, Fulco krijgt een gigantische kans en so be it, maar het is wel uiterst vervelend, want ik zou Jut & Jul graag met z’n tweetjes oud zien worden!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:38

Zonde hè? Nou ja, het is niet anders. Toon en Isard zijn ook de jut & jul van stal, echte vrienden voor het leven. Ze nemen zelfs elkaars niet altijd even goede gewoonten over....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:11

Jammer hoor, als je zo gek bent met een paard en dat je hem dan weer moet zien vertrekken.

Wie weet hoe blij Joop met jullie evt. volgende paard wordt. Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 18:56

Fulco is dus opgehaald. Diegene die het toch met hem wou proberen is met hem naar een homeopaat geweest en die heeft haar kunnen uitleggen wat wij al die tijd al tegen haar zeiden: het is gewoon echt erg. Daarop heeft ze hem weer ingeladen en hem naar de eigenaars gebracht (opgebeld en gezegd dat ze hem wel langs wou brengen, anders konden ze hem in Drenthe halen). Dus Fulco staat nu weer bij de eigenaars en die hebben eigenlijk geen idee wat ze met hem moeten, ze hebben op dit moment 2 zogende merries en een jaarling, boxen overvol dus.
Ik kreeg even de neiging om te zeggen: dan gaat hij maar met Joop het land op, maar ik moet gewoon reëel blijven, ik wil niet met 2 afgekeurde knollen komen te zitten, 1 is meer dan zat. Hoe lief ze ook zijn samen, ik heb daar gewoon de mogelijkheid niet voor. Onwijs balen, maar het zij zo, dus ik zit met jeukende handen... maar goed, so be it, en Fulco komt vast helemaal goed terecht als pretshet in arabieren vorm.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:01

Hahaha pretshet in arabieren vorm, typische Laui opmerking! Knuffel aan je Joop!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 10:30

Pretshet is een Karin-uitvinding, vorig jaar in Austerlitz heeft ze de 'pretshet' ontdekt. Een shet die alleen voor de lol van het endurancepaard mee ging.
En gisteravond was er weer even sprake van dat Fulco weer bij ons zou komen, hij wordt nl uit de kudde verstoten. Dat arme beest wordt van hot naar haar versleept zonder dat er echt duidelijkheid over zijn situatie komt. Bah, echt onwijs naar, maar goed, so be it.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:48

Laui! schreef:
Bah, echt onwijs naar, maar goed, so be it.


Zei Laui sterk en stoer! Moeilijk hoor, ik begrijp precies wat je eigenlijk zou willen doen. Heb zelf ook altijd die neiging. Gelukkig zijn er ook bij jou mensen om je heen die je zullen tegenhouden.

Sterkte

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 86 bezoekers