Tuiger onder het zadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Tuiger onder het zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 22:04

We kwamen vanmiddag op 't geniale idee om Juroza (tuiger van Cambridge Cole) ook onder het zadel te beleren. Ze is nu denk ik ongeveer 6-7, en alleen beleerd voor de kar. Ze is wel errug druk van nature. Ze loopt soms in de wei asociaal hoog te bokken! Daar zijn onze KWPN-ertjes nix bij Schijnheilig Maargoed, we zijn erachter dat mevrouw een aardig sprongetje kan maken (sprong ooit met de menles over een zijl, volgens toeschouwers wel zo'n 1,40 hoog Tong uitsteken ), ze is achter ook heel sterk. Ze is goed verkeersmak enzo, en misschien best een leuk paard voor de sgw.
Maar denken jullie dat je zo'n pittige tante nog wel in kan rijden? Ik heb eerder altijd een paard gereden (gelderse) die pas op haar tiende onder het zadel ging, was ook alleen maar beleerd voor de kar. Die was heel braaf, maar had ook een druk karakter.
Ik heb normaal niet zo heel veel met tuigers, maar Jurrie is echt Kwijl zooo mooi!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:23

Ik rijd ook een tuiger van 7. Die kan heel nerveus zijn, maar die is nooit beleerd voor de kar, en ook niet verkeersmak. Maar ze is superbraaf onder het zadel enzo! Maarja, niet elk paard is het zelfde...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:23

Tuurlijk, en niet geschoten is altijd mis, ik zou het gewoon proberen! Zo'n kans moet je gewoon niet weggooien! Lachen Veel succes!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:37

Tuurlijk kan dat. Elke ezel kun je beleren en zelfs de piaffe/passage leren. Bedenk alleen wel dat je moeilijkheden kunt krijgen omdat ze een andere bouw hebben dan een gewoon rijpaard. Tis hard trainen maar er kunnen best leuke paarden bijzitten..

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 13:08

Het kan prima hoor. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is inderdaad hun bouw. Vaak willen ze maar al te graag met hun hoofd in de lucht sjouwen. (Hoort ook eigenlijk bij een tuiger)
Zelf rijd ik ook een tuiger en ik heb hier dus het meeste moeite mee.
En de gangen zijn heel anders en voelen dus ook heel anders aan. In het begin voel je je weer net alsof je nog nooit op een paard hebt gezeten.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:02

Mijn vriendin heeft ook een hele tijd haar tuiger (v. Farao) onder het zadel gehad. Ging prima hoor. In de bewegingen zag je wel dat het echt een tuiger was, maar hij kwam heel goed mee.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 19:30

We hebben Roosje dus vanmiddag met t zadel gelongeerd, dat interesseerde haar niet. Zadel maakte haar echt niks uit. Toen we erop probeerden te hangen, hupte ze wel alle kanten op, maar verder was ze braaaaaf. Ze vond t wel heerlijk hoor, al die aandacht! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:31

Wat denk je! Jur-ren van Cambridge Cole onder het zadel zijn HET gewoon! Check mijn Jur out!!! Knipoog Ook een Cambridge dochter die als achtjarige onder het zadel kwam. Ook geen makkie in het begin, maar nu....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:11

een vriendin van mij rijdt op een enorme tuiger-hengst. Toen hij nog jonger was reed ze er miliairy en dressuur wedstrijden mee. Een schat van een beest en hij loopt heel mooi onder het zadel. Wel super sterk en hij gaat keihard Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:37

ik zou er ook gewoon voor gaan hoor,je merkt het vanzelf als het niet gaat! veel succes ermee!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:15

EN tuigers kunnen vaak heel goed springen, dat is natuurlijk ook leuk, Z springen met een tuiger.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:17

Ik ken een ex-tuiger die nu Z1 dressuur loopt. Alles kan dus !

veel succes met Roosje !

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:38

Maudje schreef:
Ik ken een ex-tuiger die nu Z1 dressuur loopt. Alles kan dus !!


Een tuiger blijft altijd een tuiger hoor wat je er ook mee doet. En of tuigers kunnen springen?? Ik heb geen flauw idee, ik probeer et maar niet Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:20

Steef"]
[quote="Maudje schreef:
Ik ken een ex-tuiger die nu Z1 dressuur loopt. Alles kan dus !!


Een tuiger blijft altijd een tuiger hoor wat je er ook mee doet. En of tuigers kunnen springen?? Ik heb geen flauw idee, ik probeer et maar niet Haha!
[/quote]

Nou ik probeer het wel en geloof me een tuiger kan springen Tong uitsteken !!!!
Maar niet iedere tuiger kan springen, zo is ook niet iedere afstamming van ieder ander succesvol paard gegarandeerd een topper. Maar geloof me een beetje tuiger heeft veel karakter en in combinatie met de juiste motivatie kan je er het beste uithalen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:50

sommige tuigers kunnen goed springen hoor, de tuiger die ik ken springt zelfs nog wel eens. Geen wedstrijden meer.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:54

Tuigers kunnen vaak JUIST springen!