Wat voeren jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Wat voeren jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 23:27

Hai!

Het ziet er naar uit dat ik in september naar een andere stal ga, waarbij ik zelf mn stro,hooi en voer moet kopen.
Helemaal geen probleem, lijkt me juist hartstikke leuk om het allemaal zelf te doen.
Maar nou komt het, ik lees zoveel over zoveel soorten en merken voer dat ik even niet weet wat ik zelf wil voeren.In ieder geval biks(maar welk merk???) , luzerne (welk merk??) en een muesli mix(ook weer welk merk??).En er staat ook nergens hoe duur een zak is.
Wat voeren jullie en wat betalen jullie ervoor??

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.



Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 23:38

Hmmm, ik voer alles van Subli, te koop bij De Welkoop. Hoeveel het kost? Goeie! Ik heb het nodig, let niet zo op de prijs.
Wel weet ik dat Subli van alles wat heeft (sportbrok, veulenbrok, merriebrok, slobber, 6 granen, muesli enz) en milieu vriendelijk is in het "maken" ervan.
Ik ben er erg tevreden over!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 07:50

Wat biks betreft geven wij biks van de voerfabriek om de hoek (geen idee welk mer, zal vanavond eens kijken.
Zelf koop ik er muesli bij van Hippostar, reformuesli (voorheen prairymix).
Als de bix dis je nu voert bevalt koop je toch gewoon die?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:21

Op stal wordt Havens gevoerd. Zelf zou ik Pavo of Dodson en Horrell voeren. Die laatste is erg prijzig maar zeer goed van kwaliteit. Daarnaast krijgen van stal kuil. Zelf vul ik dat aan met (onbeperkt) goede kwaliteit hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:22

Ik voer Subli basisbrok, Subli kruidenmuesli en Subli 5-granenmix. Wat het kost, geen idee, daar kijk ik nooit naar.
De KWPN'er eet in het stalseizoen 1 kilo biks en 1/2 schep muesli, en de Fjord eet 1/4 granenmix. Per dag dus he, niet per keer.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:52

Mijn arabiertje van 410 kg krijgt 's ochtends en 's middags 2 emmers voordroogkuil, 's avonds krijgt hij van mij nog 1 plak stro (voor 't knagen) en 1 emmer kuil erbij (hij staat op vlasstrooisel). Daarnaast krijgt hij 's ochtends ¼ schep kruidenmuesli (Havens) en ¼ schep basisbrok en 's avonds ½ schep kruidenmuesli en ¼ schep basisbrok met knoflooksnippers en 1 schepje lijnzaadpoeder. Overdag staat hij 5 tot 6 uur in de wei en ik rijd hem 5 of 6 keer in de week 1 tot 1½ uur in het bos.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:11

3,5 kg Pabeho biks, 1 schep mais, 1 schep muesli (Hippostar Prairymix), halve schep zemelen en veel kuil en hooi per dag (nee, niet per keer Knipoog )

Nulla tenaci invia est via

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:54

Die van mij krijgen Pavo, m'n merrie krijgt de merriebrok (1 schep per keer) daarnaast ook nog een halve tot een hele schep Pavo HerbaSan erdoor, m'n jaarling krijgt een schep Jaarlingbrok (ook per keer, dus 2 per dag) m'n Welsh kreeg altijd de gewone recreatiemengeling van Lannoo-Martens, maar nu krijgt hij ook Pavo's HerbaSan (is geen succes bij hem hij lust het niet....) en het veulen van m'n merrie krijgt de Pavo veulenopfok-korrel met podo.

Daarnaast krijgen ze nog allemaal goede kwaliteit hooi.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:18

mijn paarden krijgen : 1schep gerstemix
een halve schep paardenbrokken
een halve schep(kan ook iets minder zijn)pulp
2 handjes pro-lijnzaad
een heel klein beetje knoflook
mijn shetlander krijgt alles het zelfde maar dan in mini.
en mijn veulen krijgt veulenbrokjes.
en dan krijgen ze ook nog 3 keer per dag kuilgras.
groetjes Julie

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 11:57

Aha..ja ik zat zelf aan Pavo te denken.

Ik heb gelijk nog een vraagje..hoe vaak per dag voeren jullie??

Op de nieuwe stal waar ik w.s ga staan voert 1 x de stal houder en 1 x moet ik het zelf doen.Nu vind ik 2 x wat weinig, dus heb ik geregeld met de stalhouder dat hij om 12.00 chinouc nog een plak hooi geeft.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:26

Op dit moment staat die van mij dag en nacht in de wei... ik voer nu dus 1x per dag.. ongeveer 1/2 kilo Havens basissportbrok... bevalt prima!!! Ik betaal trouwens 7 E per zak (25 kilo)

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:27

In de zomer staan ze op het land en voer ik haar na het werk een halve kilo muesli en straks weer een halve 5 granen.
In de winter krijgen ze 5 keer op een dag eten.
Een keer krijgen ze brok, kilootje ongeveer en de andere 4 keer kuil of hooi. Verder zal ik haar na het werk in ieder geval die halve kilo zelf blijven voeren. Aangezien dit de eerste winter wordt die ik meemaak op deze stal, weet ik nog niet hoe ze op dit voerschema zal reageren.
Op mijn vorige stal kreeg ze 2 keer kuil, 2 keer sportbrok en 's middags nog een halfje haver. heel veel bouwstoffen, teveel dus. voor sportpaarden prima hoor, maar niet voor mijn hobbypaard.
Het hangt er dus ook vanaf hoeveel en wat voor werk je paard doet.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:37

Bij ons voeren we Havens Draversbrok en Havens Basissportbrok. Bevalt verder prima. Muesli hebben we er een tijdje bij gehad, maar dat wil ik alleen voeren als beloning als ie echt lief is geweest. We zijn er ook mee gestopt, omdat zo'n zak dan net te lang bleef staan voor de goede kwaliteit.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 17:05

op het moment voer ik havens basisbrok en kasper fauna food musli. aangezien ik een fjordje heb die niet veel eiwitten moet binnen krijgen zit ik eraan te denken om over te stappen of pavo ijslandse bix(naam weet ik niet precies). fjorden/haflingers moeten net als ijslanders schaal gevoerd worden dus misschien is dit wat voor me. en verder moet je gewoon goed kijken hoe je paard op welk soort voer reageerd.

Wodan en ik onderweg in de M2

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:33

Ik voer 2 keer per dag. Als ze nou op stal zouden staan zou ik het meer verspreiden, maar ze staan constant buiten met schuilstallen dus ze moeten het zo maar doen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:37

Ik heb alles van Pavo, ik heb voor biks Pavo Stibro, en als muesli of afwisseling Pavo Stimix, Pavo Herbasan en Pvo Slobber voor in de winter. Als je pony vel moet werken kan je beter geen Pavo Stibro nemen, dat is voor wat minder werk of koudbloedpaarden, zoals die van mij. Er zit namelijk nauwelijks eiwit in. Verder had ik altijd Hartog Lucerne, maar dat lusten ze hier niet hahahah
Voor een zak Pavo betaal ik ongv. 12, 50 euro

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:39

ohja ik voer maar 1 keer per dag, verder 3x hooi, maar ik heb hier koudbloedpaarden staan op rust, dus is een beetje anders. Voor een gewoon paard wat vol in het werk staat zou ik zo rond de 4 of 5x per dag voeren

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:44

Welk type paard heb je? En wat wordt er mee gedaan?
Ik zou eerst even kijken naar dat soort dingen, en van daaruit het voer gaan bepalen.
Een kleine arabier krijgt iets heel anders dan een grote KWPN-er. Ook hangt de arbeid ervan af.
Vraag even aan de stalhouder waar hij nu staat hoeveel ze hem geven, ook qua hooi.
Dat is al handig om te weten.
En voeren moet je echt puur op gevoel doen.

Ik zelf ben super te spreken over Havens, die heeft veel varianten, en op de verpakking staat goed beschreven welk soort paard bij dat voer hoort.
Ook zijn de prijzen erg betaalbaar.

Ikzelf heb een Kwpn merrie een Shire ruin en een shetlander, allemaal dus heél een andere hoeveelheid voer! De merrie krijgt 2 kg bix en 1,5 kg muslie per dag en veel hooi, de Shire krijgt als hij straks weer op stal komt (hij staat ingeschaard) iets van 6 a 7 kilo per dag bij elkaar, en de shet krijgt iets van 3/4 kilo van lles bij elkaar. Zien er allemaal super uit.
Ze krijgen wel allemaal dezelfde brok.
Ik heb de basis/ sportbrok en de muslie zonder haver. Ik lees de verpakkingen altijd uitgebreid en kan dan de goede keuze maken.

Je moet dus goed van het type paard uitgaan, en de arbeidshoeveelheid.
Op een gegeven moment ben je er heel handig in, echt waar. Het is echt puur op gevoel voeren.
Ik had eerst zelf ook Pavo, maar ben daar toch vanaf gestapt, sowiso doen ze het veel beter op Havens.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:47

Hippostar sportbrok ( 2 scheppen per keer) en Havens Sportmengeling (muesli) 1 schep per keer en 's avonds slobber van de havens en een schep Lucerne.
Hij is 1.76m en is erg slank. (KWPN-er)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:30

ik zou eerst gaan uitzoeken waar je je voer gaat halen. Mijn ervaring is dat ze niet alle merken verkopen op de verkooppunten.

Ik voer 2x per dag 1 kg draversbrok van Havens. 4 x per dag hooi. Muesli van Havens (kruidenmuesli) na het rijden een halve schep.

s'avonds na 8 uur 1 of 2 handjes muesli met een appel of wat wortels en een handje lucerne met een plak hooi.

brok kost 6,50 euro, de muesli weet ik niet (duurder dan brok).

Hij staat nu hele dagen op de wei en krijgt 1 kilo draversbrok en 1 schep sportmelange (muesli met haver van Havens)

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:49

ik voer pavo 1000 is niet echt goedkoop (ik betaal ongeveer 9 euro de zak) en havens reform kruidenmix ze doen het er allemaal super op.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:58

ik ben ook een absolute PAVO fan Haha!
ik voer nu weinig aangezien ze in het weiland staat, maar ze krijgt nu na het werken PAVO 2 sport en Pavo granenmix
met knoflook, lijnzaak en appelazijn

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:12

Subli basisbrok...galaxy dan nog poeder voor ze nieren en knoflook poeder en kuil

22 Januari verwachten we ons kleintje

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:37

Subli!
Heb slobber van Subli.
Structuur Mueslie van Subli.
Merriebroek van Subli.
En brok weet ik niet. Schijnheilig
Verder nog Gold Mix, Maismeel en Knoflook. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, criollo_yess, GoogleAdsense, Henkje, Imhrien, MarjanB, Marsie2, Nickeltje, xxxmh en 90 bezoekers