Wie zn paard/pony staat langs het spoor??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Wie zn paard/pony staat langs het spoor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 13:35

Aangezien ik in Leeuwarden, mn ouders in Eelde en mn vriend in Helmond wonen, reis ik nogal wat af met de trein. Dan kom je dus nogal wat paardjes tegen in de weilanden erlangs. Zijn er nog bokkers die hun paard/pony langs het spoor hebben staan?
Mijn trajecten zijn Groningen-Leeuwarden (Buitenpost, Veenwouden, Hardegarijp, Zwaagwesteinde, Zuidhorn, Grijpskerk) en Leeuwarden-Zwolle-Amersfoort-Utrecht, Utrecht-Den Bosch-Eindhoven, Eindhoven-Helmond. Jaja, ik reis nogal wat af Haha! . lijkt me leuk om te weten van wie die paardjes toch allemaal zijn Cool

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:45

wat leuk!
heel misschien kun je de pensionstal wel zien waar mijn paard staat.
als je dan van Zwolle na Amersfoort gaat en je bent de brug over de IJssel over, dan moet je vóór je onder de A50 door gaat links kijken om de pensionstal te zien waar Mercurius staat. Het is een donker-groene manege met een geel/zwart rolluik waar je vanaf het spoor tegenaan kijkt.
je zult wel heel goed moeten kijken want hij zit achter een maisveld wat vlak aan het spoor ligt. als de mais gekapt is kun je het denk ik beter zien. Lachen

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:54

Mijn paardje staat wel aan het spoor.. maar dat is tussen Arnhem en Elst...dus niet helemaal het traject waar je het over hebt...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:12

Mijn verzorgpony en paard maar die staan niet op jou traject Haha!
Die staan heel dicht bij station laan van noi...Den Haag dus

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 22:48

Mijn paardjes staan in Warffum (Groningen) aan het spoor bij het station maar welke Bokker komt daar nu langs?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 22:53

mijn pony staat aan het spoor tussen delft en rotterdam (na station delft zuid.. een stuk verder) maar daar kom je niet lkangs Haha!
misschien wel andere bokkers die daar langskomen, er komt iig om de 5 minuten ongeveer een trein langs

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:03

Haagsemeid schreef:
Mijn verzorgpony en paard maar die staan niet op jou traject Haha!
Die staan heel dicht bij station laan van noi...Den Haag dus

Bij die volkstuintjes en die kleine paddocks waar de paardjes echt NAAST het spoor staan?

Daar reed ik vorig jaar elke dag langs! Lachen

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:12

Mijn paard staat aan het spoor. Mocht je ooit de trein van Groningen naar Assen nog eens nemen, dan zie je een eindje voor Assen aan de linkerkant een stuk of tien paarden lopen in de wei met een bak erbij. 's Ochtends staan er trouwens drie paarden in de stapmolen ipv in de wei of er staan nog een stuk of wat op stal...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:54

batje"]
[quote="Haagsemeid schreef:
Mijn verzorgpony en paard maar die staan niet op jou traject Haha!
Die staan heel dicht bij station laan van noi...Den Haag dus

Bij die volkstuintjes en die kleine paddocks waar de paardjes echt NAAST het spoor staan?

Daar reed ik vorig jaar elke dag langs! Lachen
[/quote]

Ja bij de volkstuintjes Lachen er is een hele laan vol met paardjes...ja de trein rijd op een dijk en daar benede staan meteen de paardjes! alleen er lopen 2 sporen langs...1 op de linker dijk en 1 op de rechter dijk
Misschien heb je Marilyn wel gezien Haha!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:11

hey ik heb mijn 4 verzorg paarden ook langs het spoor staan in enkhuizen maar daar zul je denk ik wel niet komen maar in iedergeval ze staan langs het spoor bij vlakbij het station.1 bruin/witte shetlander(erg dik)1,heel oud paard(38 jaar) en 2 tinkers maar die staan nu ff in venhuizen i.v.m. vakantie!!nou ik stop en misschien kom je er nog langs

groetjes en kizzzzzzzzz lauraaa:):):)

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:28

staan er nog paardjes van hier langs het spoor op het traject Amsterdam - Den Helder?
ik zie ook altijd veel paardjes en vraag me altijd af van wie ze zijn enzo (ja, je moet wat in de trein he..Knipoog)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:37

Haagsemeid schreef:
Ja bij de volkstuintjes Lachen er is een hele laan vol met paardjes...ja de trein rijd op een dijk en daar benede staan meteen de paardjes! alleen er lopen 2 sporen langs...1 op de linker dijk en 1 op de rechter dijk
Misschien heb je Marilyn wel gezien Haha!


Ja hoor, best vaak zelfs Lachen
Leuke pony!

Is het een soort manege of pension? Heb me altijd al afgevraagd wat er met die paardjes gedaan wordt..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:00

Er zijn veel mensen die gewoon een eigen stal hebben en hun eigen paardjes. Maar ook 3-4 pension stallen. Het is wel relaxed want het bos is dichtbij, eerst hadden we ook een buitenbak maarja ze moeten en zullen Den Haag vol bouwen Boos!

Als het goed is heb je Marilyn al een tijd niet gezien Haha! ze staat namelijk in de wei maar nu staat er een bruine draver "galaxy"

Maarja binnenkort kan je der weer zien hoor....als het goed is vandaag alweer...maarja ik beslis er niet over wanneer ze trug komt Boos!

Als het aan mij lag was ze al terug geweest Huilen

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:29

Citaat:
staan er nog paardjes van hier langs het spoor op het traject Amsterdam - Den Helder?
ik zie ook altijd veel paardjes en vraag me altijd af van wie ze zijn enzo (ja, je moet wat in de trein he..)


Mijn paardje staat daar, in oude sluis, daar rij je door heen(aan de rechterhand als je van amsterdam komt) er staan er denk zo'n stuk of 25 paarden.
Hij staat echt tegen het spoor aan, in een groepje van 5 hengsten, de mijne is de bruine arabier met afgebeten staart Haha! (die hebben ze helaas te pakken gehad), misschien kan je een keer naar hem zwaaien
Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:29

De trein tussen Zwolle en Utrecht centraal komt langs Putten, is ook de enige trein die langs Putten komt.
Wij wonen aan de andere kant van Putten.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:57

[quote="Haagsemeid"]Als het goed is heb je Marilyn al een tijd niet gezien Haha! ze staat namelijk in de wei maar nu staat er een bruine draver "galaxy"

[quote]
Zoals ik al zei: vorig jaar Knipoog

Wist niet dat daar pensionstalletjes waren.. grappig zeg! Paarden staan wel lekker de hele dag buiten..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:01

batje"]
[quote="Haagsemeid schreef:
Als het goed is heb je Marilyn al een tijd niet gezien Haha! ze staat namelijk in de wei maar nu staat er een bruine draver "galaxy"

Citaat:
Zoals ik al zei: vorig jaar Knipoog

Wist niet dat daar pensionstalletjes waren.. grappig zeg! Paarden staan wel lekker de hele dag buiten..


Haha had ik overheen geleze Frusty
Ja dat is wel lekkdar dat ze buiten staan eerst hadde we ook nog een hele grote wei erbij maarja die gebouwen heh Boos!