Padprobleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Padprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 08:12

4 weken heb ik gewacht op mijn equipad, bordeauxrood maat pony. En gister wassie EINDELIJK binnen!!!!. Hij was 225 euro ipv de beloofde 170, maarja dat moet dan maar.
Leg ik hem op Tjo! Goh hij leek wel erug groot!!! Oude pad erop gelegd (paardenmaat die dus al te groot is), steekt die equi gewoon 20cm uit.
Zucht!!!
Nou vandaag dus maar weer terug want voor 225 euro wil ik toch wel een pad die past. Maar die hebben ze dus niet (deze was al speciaal besteld), dus vanmiddag ook madepolder en arthur maar even bellen want ik heb hem binnen een week nodig, zo niet vandaag, wil nu eidelijk wel weer een keer lekker rijden zonder drukplekken.
Zucht...... gaat het ooit een keer wel in 1x goed?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 08:53

Sjeezus lekker is dat zeg !
Wat een ontzettende Dombo's ! Boos!

Maar wat is in 's hemelsnaam een Equi-pad , dat moet wel heel wat bijzonders zijn voor die prijs ? Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:55

Liggen die drukplekken niet gewoon aan je zadel?
Maar eeh...225 euro! Ik vond mijn neopreenpad al erg duur met zijn 99 euro Knipoog Maar 224 euro vind ik wel erg ver gaan. Ik wilde eerst gaan kijken voor een Air-Ride pad (die wil ik toch nog eens gaan kopen), maar die was ook zo'n 460 gulden geloof ik Lips are sealed Maar toen heb ik toch maar voor een neopreen gekozen Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 09:20

Het is een pad van continental met uitneembare soortemet van neopreen vulling. Mijn zadel is goed, daar was al speciaal naar gekeken, maar is wat bobbelig ana de onderkant (is al oud) vandaar ene egaliserende pad eronder. Heb nog ff geen 3000 piek op mijn rug groeien voor ene andere, zeker niet omdat ze nog in de groei is (dit is mijn 2e zadel al in een jaar tijd omdat ze zo groeit in de breedte op dit moment.
Naja we zien wel.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:31

Daarom heb ik dus een Torsion gekocht , ik zie het echt niet zitten om elke 2 jaar ofzo weer een ander zadel te kopen...

Ben erg blij dat ik geen mooi duur westernzadel heb gekocht als ik dit telkens lees zeg...wat een pech toch.....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 16:50

Divoza had eerder een Equitex Latex pad van Oregon in de catalogus... ook wel duur (stond er toen in voor 127 Euro), maar lijkt mij dus echt geweldig...het is een beetje vergelijkbaar met een gelpad... Ademend materiaal, waardoor ook geen warmteophoping ontstaat.
Hij staat er nu niet meer in, maar ik wil t.z.t. toch wel eens kijken of ik die nog ergens kan krijgen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:04


"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:37

Ik heb nog een equitex latex pad van divoza Lachen Het is tot nu toe het meeste ideale wat ik ben tegengekomen, en kan gewoon op 40 graden gewassen worden. De complete equitex lijn bestaat in nederland ook nog steeds hoor francis! Het is tegenwoordig ook uitgebreid met dressuur en veelzijdigheid zadeldekjes etc.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 21:57

Nou ik ben inmiddels een neopreenpad (zoeen die Xono heeft) rijker. Was wel ff wennen zo'n zwarte gevaarte eronder, maar hij rijdt heerlijk.

Zo'n Torsion is leuk als je geen wedstijden rijdt of demonstraties. Ik heb gelukkig nog steeds het geluk gehad "goedkope" 2e-handjes op de kop te tikken waar ik weer even mee vooruit kan. Tzt als ze uitgegroeid is koop ik een "echte", een dure die 30 jaar mee kan minstens. Tot die tijd laat ik me door deze en gene met verstand voorlichten over kwaliteiten, bomen, pasvormen enz enz. Ik wil breed georienteerd zijn als ik mijn geldboom leegschud.

Ik kwam in de winkel Bonnigje nog tegen die even daarvoor mijn hoed en doppie had overgekocht, ze had wel verteld dat zeer heen ging, maar t blijft toch toeval, hihiii.

Oftewel, Viv kan over een week met een gerust hart de bossen in Hoenderloo onveilig maken. Wildgebraad gij zijt gewaarschuwd!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 22:09

Mag je met een Torsion dat niet doen dan ?

Heeft met de bijbehorende fenders nog best wat weg van een westernzadel Knipoog

Zit touwens wel veel lekkerder zeg , fenders vergeleken met normale beugelriemen...

Gefeliciteerd met je nieuwe pad hoor !! Haha!
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-07-02 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 23:17

Ja Cornelie, ik zag inderdaad dat er héél wat modelletjes zijn... Maar hier in Nederland dus ook in de westernuitvoering 'gewoon' te koop, of moet ik speciaal ergens naar toe...?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:25

pmarena schreef:
Mag je met een Torsion dat niet doen gan ?
Heeft met de bijbehorende fenders nog best wat weg van een westernzadel Knipoog

Interessante vraag.
Je zadel is niet van leer en heeft geen knop (dacht ik), dus volgens het AQHA-rulebook mag je er geen wedstrijden mee starten.
Nu zul je dat ook niet doen, dus misschien heeft de WRAn andere regels vwb zadels.

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:40

*antwoord weer stiekum off-topic*

jamaar een Tuend of nubuck-Torsion is weer wel van leer.
En een kunststof westernzadel dan ?
Mag dat dan ook niet ?

*hoopt dat ze niet op haar kop krijgt voor off-topic geneuzel Knipoog*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:30

Hoi, divoza heeft ze nog en horse lover heeft in elk geval de 'engelse' uitvoeringen maar ook zij konden alles bestellen wat je maar wil. Probeer anders even je plaatselijke ruitersportwinkel?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:52

Ik heb even de link aangeklikt. Lees ik de prijs wel goed? Of doet mijn computer het niet helemaal.

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:35

Carys schreef:
Ik heb even de link aangeklikt. Lees ik de prijs wel goed? Of doet mijn computer het niet helemaal.

Ja dat had ik ook toen ik het zag, zijn nog wel Deutsche Marken.
Dat wordt weer een Ebay'tje *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:20

Maar het is het geld echt dubbel en dwars waard hoor Lachen Zeker voor wat betreft de warmte-ophoping etc, en je zit gewoon zalig. Ik zal binnenkort helaas weer een nieuwe moeten aanschaffen, mijne begint al te slijten Boos!

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:27

Als hij nu al begint te slijten ben ik benieuwd hoe lang je hem dan al hebt??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers