Voltrack Superstar! (LV)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Voltrack Superstar! (LV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 17:59

Wowiezowie, wat heb ik (eh, vandaag dan...) toch een superpaard! Echt, ik heb in mijn leven heel wat afgegrijnsd, maar vandaag slaat alles!

Vanochtend te laat vertrokken naar Lage Vuursche, maar gelukkig liep alles nog op rolletjes. Na de start rustig op gang laten komen en al gauw reed ik samen met een meisje die ook 12 km/h wilde gaan doen, konden we net zo goed bij elkaar blijven natuurlijk. Dus wij heerlijk gedraafd (zij had een draver, ik een arabodrabo), hekjes open en dicht. Ging allemaal prima. Op een gegeven moment kwamen er 2 ruiters achterop (goede bekenden, maar dat zegt anderen niet zo veel natuurlijk), dus lekker verder gebabbeld, wat gegaloppeerd (ik wilde niet constant blijven draven) en toen zaten we zo achterop bij een fjord en een bruin beestje. Dus toen waren we met z'n zessen. Lekker verder gekacheld. Het ging hartstikke snel en in no-time (voor mijn gevoel) zat ik alweer als eerste in de vetgate. Daar onder leiding van mijn vader precies 32 minuten rond gehangen. Dat was nog een heel aardige prestatie. Klasse II was heel erg verdeeld, leek het, maar toch kwam iedereen zowat tegelijk de vetgate in, gevolg was dat de ene veterinair en de ene student nooit 25 paarden konden keuren. We hebben dan ook een kwartier moeten wachten tot we gekeurd werden. Daarna weer lekker verder gereden, en toen was ik wel in mijn eentje. Maar Voltrack had de smaak te pakken en liep knoerdhard, 15 km/h. Oeps, foutje, maar ik had niets in de gaten, op een gegeven moment kwam ik een klasse I ruiter tegen, die had een lekker tempo (tegen de 15 km/h) en Vol wilde hem maar wat graag bijhouden, dus toen hadden we alweer 20 km 15 km/h gereden en waren er nog 4 over. Geheel onverwacht kwam er een andere klasse II ruiter voorbij, dat was nog kilometers voor de finish en Vol had het een beetje gehad (ik druk me zacht uit), het was inmiddels heet geworden en mijn water was op. Vlak voor de finish kleefde opeens mevrouw klasse II weer aan toen ik langsdraafde, toen dacht ik: jou pak ik in de sprint. Mijn zusje stond ergens met water, dus die heb ik een fles water uit de handen gerukt (in een drafje, een hele prestatie), over Vol heen gegooid en toen het galopje ingezet. Vol kan dat wel, en zo bleek, hij won het sprintje! Ik trots, 53 km in een poep en een scheet en dan nog een sprintje winnen!
En toen hij geteld werd had hij 64 als hartslag. Dus dat meisje zei al: jij sprintte net toch? Eh, ja!
Daarna gauw gegroomd en zijn hartslag was heel goed (46) dus wij aanbieden (nakeuring), moesten we weer eindeloos lang wachten, ditmaal in de volle zon. Ik baalde als een stekker en ik dacht nog: zal ik een fles water halen om over hem heen te gooien, maar toen waren we aan de beurt. Was zijn hartslag 52. Terwijl hij alleen maar stilgestaan had. Hij werd wel goedgekeurd, maar het blijft gewoon zonde.
Ik hoorde ook nog dat ik gediskwalificeerd zou worden omdat ik in de sprint op het asfalt gegaloppeerd zou hebben. Zou best kunnen, ik weet het allemaal niet meer zo, maar dat waren hooguit 2 sprongen omdat hij opzij schoot. Gelukkig wisten veel mensen mij te vertellen dat dat behoorlijke onzin is, dat kan iedere idioot zien (dat hij schrok) en dan moet je maar niet een smal strookje gras langs een asfaltweg als finish hebben. Ik zal het wel zien, ik heb iig een superrit gehad, volgend mijn vader ook erg goed gereden, en mijn grote held heeft zich buitengewoon gedragen!
Het resultaat mag er dan ook zijn, ik heb zeker 10 mensen achter mij gehouden en met 13 km/h ben ik toch wel uiterst tevreden!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:26

Mooi dat-ie nu stukken beter aanvoelde dan in Laag Soeren! Die Fjord hebben we trouwens ook nog gezien bij de nakeuring, met glans erdoor. Ik vind dat altijd wel leuk, eens wat anders dan de standaard Arabier, NRPS-er of KWPN-er in klasse II. Werd er nou ook nog klasse III verreden, nee toch?

Qua veterinaire organisatie was het idd bij start en finish niet echt super geregeld, terwijl het bij de P/A echt erg relaxed ging. Misschien toch een puntje waar de organisatie volgend jaar eens naar moet kijken, want nu stond er idd wel een hele file aan paarden te wachten...

[Edit] Ik kijk net nog eens op de startlijst en zie dat er idd klasse III is verreden, iig door 5 combinaties. Dat was 88 kilometer, daar mag ik nog wel heel wat jaartjes voor trainen...[/edit]

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 18:33

BTW: ik kwam als eerste van de 6 in de vetgate, de vetgate was al helemaal vol met andere ruiters (15 die voor ons reden).
Ik heb alleen maar moeten wachten en me geërgerd met keuren, de organisatie stond er bovenop en toen een aantal ruiters zeiden dat ze het ongehoord vonden (kwartier wachten in de vetgate), werd er alleen ja en amen gezegd. Maar goed, ik heb super gereden, Vol staat er hartstikke goed bij en de rest kan me gestolen worden! Het zou overigens wel jammer zijn als ik gediskwalificeerd werd, dan heb ik nl. mijn klasse II kwalificatie voor dit jaar nog niet.
Er werd ook klasse III gereden, die deden eerst rondje klasse I en daarna rondje klasse II. Het kan dus heel goed zijn dat je ze niet gezien hebt (start was om 9 uur), of dat ze niet opgevallen zijn.
Ook het stuk dwars door toeristisch LV vond ik helemaal niets, ik kon niet lkker doordraven (hij had nog best wat zin toen) want dan moest ik een hoop dagjesmensen omverrijden.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 19:12

Mooi dat het zo lekker ging! Over Navy had ik een wat minder gevoel, maar da´s een heel ander verhaal.. Gefeliciteerd in elk geval!

En, dat stukje dorp was inderdaad minder, Navy had toen inmiddels weinig mood om nog een stapje te versnellen, dus was dat geen probleem, voor de verandering..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:19

Hee super zeg laui! Dat je zelf tevreden bent, blijft voor mij altijd punt een.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 23:32

Goed joh!
Nee...dat zie ik Tiko nog niet doen...moet ik nog wel even (= heel lang) trainen....

Iig Gefeliciteerd!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 10:32

Ik zat van te voren helemaal in de stress, na Laag Soeren was ik nl. behoorlijk 'af', ik moest duwen en trekken om 13 km/h te halen op 35 km. Dus ik dacht: ik heb nooit genoeg getraind om 53 km te doen, met welke snelheid dan ook, het is en blijft 53 km, maar het ging dus echt onwijs goed.
Gister was ik na een beetje zitten onwijs stijf, balen natuurlijk, en mijn doemscenario was al dat ik vandaag niet zou kunnen lopen van stijvigheid of van de spierpijn, maar ik ben niet stijf én ik heb geen spierpijn! Was wel behoorlijk 'af', ik zat bij de nakeuring dan ook de hele tijd in het gras, in de brandende zon. Was echt afzien toen, en ook voor Voltrack, gezien zijn hartslag.
Zijn beentjes zijn mooi dun en ik hoop maar dat dat zo blijft! Dat zal haast wel. Me = proud!

[edit]Ik ben 9e! We zaten gister nog te voorspellen hoeveelste ik geworden was, ik zei dat 5e het hoogste zou zijn en 15 het laagste, zit ik toch érg aan de goede kant met mijn 9e plaats van 18 gefinishte & goedgekeurde combi's. Volgens mij krijg je die enorme grijns met geen mogelijkheid van mijn gezicht! Haha! [/edit]