Ik ben gister van bliksem afgevallen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ik ben gister van bliksem afgevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 15:05

Ik was gister bliksem lekker aan t poetsen en opzadelen. Hij was heel braaf met poetsen met opzadelen was ie nog banger voor t zadel, dus eerst een paarmin. laten ruiken en toen ging t wat beter.. dus daar was ik toch wel redelijk tevreden over. ik ben toen naar de bak gelopen en zat nog te twijfelen, cap op of niet? toch maar gedaan, en wat ben ik daar blij om! de laatste x dat ik erop zat was ie zo braaf, sloom, ik heb toen nog met m gesprongen zelfs.. dus ik dacht eigenlijk dat een cap niet echt nodig was. Frusty maarja toch slim geweest en m op gezet!

dus ik opweg naar de binnenbak, hij was heeeeel gespannen. dus eerst maar een paar rondjes er langs gelopen in de binnenbak. t was redelijk druk dus dat was nog emer spanning..
ik loop een beetje naar t midden en wil opstappen, maar hij liep steeds weg. Toen kwam er iemand ff helpen en na een tijdje gekloot te hebben zat ik dan eindelijk.. Eerst heb ik een hele tijd gestapt met lange teugel, want zo gespannen wastie nog nooit geweest.

Toen ik m een tijdje later oppakte naaide hij er steeds uit, ik was gewoon alleen aan t stappen. Hij naaide er steeds uit en bokte enzo.. En echt gemeen vooruit schieten, maar de bokjes gelukkig niet zo gemeen. Toen was ik aan het draven en schoot ie ineens op een andere pony's kont, echt heel hard.. Dus ik raakte een beetje in paniek, wie weet wat die pony doet.. Verward Dus ik werd een beetje kwaad op m en schupte m naar voren.. Dus hij schoot naar voren met een steiger en daarna een sprong, ging toen heel hard rennen en remde ongeveer in de hoek bij de deur voor de bakrand af waardoor ik beide beugels verloor en mn evenwicht maar ik bleef gelukkig zitten. Frusty

Toen ben ik naar buiten gegaan omdat daar niemand aan het rijden was, weer eerst een paar rondjes gestapt (er langs dus) nou toen was ie alweer wat minder gespannen. Dus ik wil opstappen, hij bleef heel braaf stil staan, en op t moment dat ik wilde gaan zitten schoot ie heel hard in galop er vandoor.. Dus ik viel op zn kont, hij bokte en ik vloog een beetje vreemd door de lucht, op mn knieƫn.. Nu heb ik heel erg zeer aan mn knie en aanmn schouder een beetje spierpijn..

Maar het baasje is dus op vakantie en ik zou m 3 weken rijden nu. Maar ik heb dus geen zin om mn nek te breken voor een andere pony..
Ik geef veel om bliksem, en wil heel graag dat ie zn vertrouwen in de mens terug krijgt, maar ik heb ook nog camilla waar ik graag nog op wil rijden, en waar ik dan nog liever mn nek voor breek dan voor een andere pony.
Longeren doe k niet, begin ik niet aan want hij heeft nu al 3 x de brandblaren in mn handen getrokken, dus daar ehb ik ook geen zin in.
Maar ik heb wel beloofd dat ik m die 3 weken zou rijden.. Dus nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 15:30

Wat zonde dat het na die stage weer slecht ging met hem.
Dat teunisse voor Monicq de oplossing niet zou bieden had ik ookal verwacht, maar dat is haar keuze (en daar ben ik nu heel blij mee want nu komt er een pony voor mij }> )
En je hoeft je zeker niet schuldig te voelen want monica weet hoe haar pony is en die moet dus kunnen accepteren dat jij geen zin hebt om je nek te breken voor bliksem.
Zij wou op vakantie en dan zijn de consequenties toch ook voor haar??
Misschien kun je wel af en toe gaan wandelen? Dat vond hij altijd heel leuk en dan was hij ook rustig.
Succes ermee nog Lachen Ook met Camilla en Make

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 15:43

Nouja met wandelen istie ook niet echt rustig, tenminste eergister avond ben ik met m gaan wandelen en dan gaat ie stilstaan en dan schiet ie ineens vooruit.. :S

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 15:51

Mmhh bij ons liep hij altijd heel braaf mee met wandelen?? Misschien omdat we dan met 3 pony's waren, dat kan...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 16:06

Ja ik weet t niet. Op de weg voor de stal wel maar toen ging ik achter op t pad lopen, en langs de wei emt 4 paarden ofzo staan erin, en toen ging ie eerst stilstaan en toen schoot ie heel hard naar voren toen ik m lokte zeg maar. Maarja das nog neit zo heel erg dus ik wandel wel wat met m..

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:59

kan je hem niet longeren en daar goed mee loswerken
Laatst bijgewerkt door chanickyo op 15-07-02 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 21:55

Longeren doe ik niet. Op t begin ging t wel goed maar toen ik na 4 keer ofzo m ging longeren toen draaide hij ineens om dus werd ik kwaad, en toen trok ie me de hele bak door, met als gevolg een grote brandblaar en de 2 andere keren zelfs gewoon schaafwondjes en brandblaren..
Vandaag stond ie zo lekker de hele dag in de wei dat ik m maar heb laten staan (je krijgt hem trouwens ook niet gevangen)

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:01

o nee dan zou ik ook niet gaan longeren helpt het ook niet met handschoenen