Buitenrit in uffelte: wauw, wat een omgeving!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Buitenrit in uffelte: wauw, wat een omgeving!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 16:28

We hadden vandaag een lange rit in uffelte, van de menvereniging. We zouden om 11:00 weggaan. Natuurlijk stonden we allemaal op tijd op het afgesproken pad, alleen nog niet helemaal ingespannen. Uiteindelijk waren we om 11:15 op weg. Al snel zaten we middenin het bos. Het miezerde een beetje, maar gelukkig werden we er nauwelijks nat van. Na een klein uurtje hebben we een leuke rustplaats opgezocht, daar de de paarden uitgespannen en afgetuigd en een lange lunch gehouden.
Een van de vrouwen die mee was, was jarig, dus dat leverde nog voor allemaal een lekker stukje taart op Vingers aflikken . De paarden stonden aan een lang touw tussen 2 bomen lekker op gras te knabbelen.
Na ruim een uur lol maken en kwekken en zo de paarden maar weer in gespannen. Na een tijdje kwamen we over een heel mooi pad. Echt geschikt om loeihard te gaan. Onze begeleidster (onder het zadel, op een FriesxFjord, echt een leuk beest!) zou een galopje maken met ons jongste menclublid (ook onder het zadel met haar haflinger) en de karren zouden erachter aan draven.
De Haflinger had er een beetje te veel zin in, gaf een vreugdebokje die jorien niet goed kon uitzitten. Ze werd zo over het hoofd van Gabry gelanceerd en kwam vol met haar gezicht in het zand terecht. Gelukkig heeft ze zich niet zo heel erg bezeerd, maar wel zo dat ze liever op de kar verder wou. Een van de andere leden heeft op Gabry verder gereden.
Om 15:00 waren we weer terug bij de auto's. Maar als het aan mij lag had ik wel veel langer door willen rijden. Jammer alleen dat ik geen vervoer had voor mijn eigen paard, en dus niet onder het zadel kon. Mazzeltje was dat de eigenaar van het paard waar ik op les mee men last van de rug had, en dus liever niet voor op de kar zat (stond bijna de hele weg achterin), en ik dus kon mennen. Is toch beter als de hele weg stilzitten!
Complimentjes voor iemke die de route heeft uitgestippeld, en oh, wat is ons Drenthse landje toch mooi!!!! Party!! Party!! Party!!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 19:25

Geweldig daar he?
Dat was mijn achtertuin! Heb daar heel wat rondjes door het bos gereden, en met de hond gelopen of een combinatie van allebei!
Mijn ouders wonen aan de rand van het bos, als je het bos ingaat bij de Manege/kampeerboerderij.
Leuk dat je zo'n gezellige dag hebt gehad!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 11:47

Klinkt heerlijk!
Ik heb er heel wat jaartjes geleden eens een buitenrit van een paar uur gemaakt, echt super daar, de omgeving is echt Kwijl
Jammer dat Des niet mee kon!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:55

Von schreef:
Geweldig daar he?
Dat was mijn achtertuin! Heb daar heel wat rondjes door het bos gereden, en met de hond gelopen of een combinatie van allebei!
Mijn ouders wonen aan de rand van het bos, als je het bos ingaat bij de Manege/kampeerboerderij.
Leuk dat je zo'n gezellige dag hebt gehad!

Waar heb je precies gewoond dan ?? Ik woon in het buitengebied va Uffelte.. (postweg 7 ) ook aan het bos, misschien ken ik ze wel Haha! en ik vind het hier iedere dag nog super mooi Vingers aflikken

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:56

In Uffelte kan je idd super paardrijden!!!:D

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:28

Ik vind het ook altijd erg leuk om daar te rijden!
Vaak als we met de trailer naar het bos gaan, gaan we daarheen Haha!