wond vocht na castratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

wond vocht na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 12:38

eind mei zijn bij m'n paardje z'n ballen verwijderd. Eerst was alles dik dat was met 4 dagen over. na een week of 2 zaten er elke ochtend korsten op z'n benen en ik vroeg me af hoe dit kwam. Nou blijkt dus dat de draden waarmee het zakie dicht gemaakt was aan het oplossen zijn. Oke dit snap ik, alleen hoelang duurd het voordat het zeg maar netjes dicht gaat(zonder die draden dus) en dat er geen vocht meer uit komt?

Wodan en ik onderweg in de M2


Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:47

Jeetje.. geen idee eigenlijk... bij de castratie van mijn paardje was het met 2 weken allemaal weer helemaal over.....

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:08

Ik heb het wel eens meegemaakt dat het wel twee maand duurde. Gaf niks, zei de dierenarts. Ik was toch wel erg blij toen het over was, ik vond het maar niks. Heb wel voor alle zekerheid regelmatig getemperatuurd.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 18:38

ik vind het dus zelf ook helemaal niets en hou het elke dag goed in de gaten. Als het deze week niet weg is bel ik de DA op om voor de zekerheid toch nog te kijken,want ik vertrouw het niet helemaal.

Wodan en ik onderweg in de M2

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:53

Bij onze fjorden ruin duurde het ook zeker 8 weken voordat het dicht was, telkens kwam er nog wondvocht uit.
Maar dat is inderdaad niet erg want dan blijft het schoon....de wond genas heel langzaam dicht.....
Vigo is trouwens niet gehecht.
Maar het is niks om je zorgen om te maken hoor....maar voor je eigen gerust heid kun je altijd de DA bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 07:21

Wodan, ik denk dat je het goed in de gate moet houden. Toen mijn paard was gecastreerd bij de vorige eigenaar, bleek hij inwendig een ontsteking te hebben gekregen. Dit was niet opgevallen, totdat het brak en er witachtig wondvocht uit zijn buik kwam (flinke hoeveelheid). Hij is toen naar Bosch en Duin gebracht en heeft daar nog een tijdje gestaan.

Als de veearts hiervan op de hoogte is, zorg dan in iedergeval dat het schoon blijft en niet kan gaan ontsteken.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 16:32

Blijf het in de gaten houden en zolang je paard geen koorts krijgt gaat het wel goed en groeit het dicht. Dat kan alleen even duren en zoals je gelezen hebt uit de reacties kan dat erg verschillen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 17:49

ja dat blijft maar weer. ik zal z'n temperatuur goed in de gaten houden en kijken wat er uit komt.

Wodan en ik onderweg in de M2

tiaa
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 20:56

mijn paardje was ook niet gehecht de rede daarvan was dat het wondvocht er dan uit kon lopen moest wel elke dag ff met betadine gemengt met water in een plantespuit ff spuiten maar was met 2 weken genezen

~~~~~~~:))~~~~~~:))~~~~~~~~:))~~~~~~~~~:))~~~~~~~~~:))~~~~~~~~~~:))~~~~~~

littleroosie

Berichten: 6060
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 23:31

Toen Woestein was gecastereerd hebben we een paar keer per dag het zaakje met koud water afgespoten en veel met hem gewandeld. Alles om er voor ze zorgen dat alles goed gaat.
Misschien dat je hier wat aan hebt, groetjes Roos.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

gillian

Berichten: 4411
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 23:53

lang leve de muller methode.
via de lies worden de ballen verwijderd, en ze hebben nergens last van.
na twee weken rust mogen ze weer getraind worden.
ideaal gewoon.
bij een gewone castratie kan het lang duren voordat de wond helemaal genezen is.
het paard kan er veel last van hebben, en is dus lang uit de training.
succes met je "ruin" Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 09:06

gelukkig is de wond nu bijna helemaal dicht. Af en toe nog wat op z'n been,maar dat stelt eigenlijk niets voor.
Gelukkig maar,want vorige week stond ik met m'n telefoon in m'n hand om de DA te bellen om er naar te kijken.

Wodan en ik onderweg in de M2

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:43

Wodan, das toevallig, ik was opzoek naar het topic die ik geplaatst had. Ik heb dus precies hetzelfde probleem met Buddy. Hij is 30 mei gecastreerd, is niet gehecht, en nog steeds komt er wondvocht uit. Vandaag had hij er duidelijk erg veel jeuk! Op zijn binnenachterbenen zitten nog steeds gele korsten (opgedroogd pus dus). Maar dat schijnt normaal te zijn...toch irritant om te zien hoe je paardje naar zijn eigen...(nja...ik wilde ballen zeggen, maar die hangen er niet meer natuurlijk Haha!) buik zeg maar trapt, omdat hij zoveel jeuk heeft.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, carika, Danseresje, Eefjahh, ellen05, hagelslag, IASCrawler, jazzejam, lina1998, MarjanB, Muronia, Princesj, Rije, Symke en 90 bezoekers