Hoeven uitkrabben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 18:34

Hoi allemaal,

Ik vond vroeger hoeven uitkrabben best wel eng, maar na een poetscursus heb ik geleerd hoe enzo. Maar nu heb ik 1 vraag, soms zit er ook vuil op de straal zelf (en soms niet zo'n beetje ook), hoe kan ik dit het er beste afhalen? Ik heb bang dat ik hem / haar pijn zal doen.

Alvast bedankt voor de tips.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:37

Je kan er met je hoevekrabber best overheen,maar niet te hard,gewoon net hard genoeg om het eruit te krijgen zeg maar.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:48

Of met het borsteltje wat aan (sommige) hoevenkrabbers zit... daar kan je de straal zelf ook mee schoonmaken.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:05

Er zit geen gevoel in de straal van het paard. Je kunt er dus gewoon met je hoevenkrabber overheen. Wel is de straal wat zachter dus heb je meer kans dat je het kapotmaakt, dat is de reden dat je wat voorzichtiger moet zijn, het is namelijk een onderdeel van de bloedsomloop. het fungeert als een pompje welke het bloed weer omhoog pompt.

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 21:23

Bedankt voor het advies!

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 23:00

XoNo schreef:
Er zit geen gevoel in de straal van het paard. Je kunt er dus gewoon met je hoevenkrabber overheen. Wel is de straal wat zachter dus heb je meer kans dat je het kapotmaakt, dat is de reden dat je wat voorzichtiger moet zijn, het is namelijk een onderdeel van de bloedsomloop. het fungeert als een pompje welke het bloed weer omhoog pompt.


Goede uitleg!:D