dit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:39

oooh meid wat vreselijk voor je! Ik leef echt mee en hoop dat het goed komt. wij hebben ook koeien en hebben daardoor glad draad met stroom erop.
Tuurlijk zou een houten of zo'n witte omheining het mooiste zijn maar dat is onbetaalbaar en daarnaast is dat ook niet de garantie dat er nooit wat gebeurd.
Ik mag het afkloppen maar de keren dat Lodewijk door de draad ging brak het draad tot nu toe elke keer nog....

Jet

Berichten: 12001
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 19:12

Citaat:
TJa ik weet het maar we hebben dus koeien andere draad gaat bijna niet! we zijn wel bezig de draad in een heg te laten groeien maarja je hebt zoveel land en weide dat dat niet gaat. Andere onheining is te duur of het is niet sterk genoeg.


Is het dan niet mogelijk om voor je paarden steeds een stuk af te zetten met van die prikpaaltjes en schriklint? Prikkeldraad met stroom is dubbeleng voor paarden als ze er mee in aanraking komen en inderdaad, prikkedraad krult metteen op als het los is. Ik probeer een beetje met je mee te denken, hoe je het simpel en niet te duur veiliger te maken. Staat dat prikkeldraad om het hele land, of alleen bij de hekken? En blijven jullie koeien niet achter gewoon ijzerdraad? Dat is ook niet ideaal, maar toch nog beter dan schrikdraad. En anders zou je het kunnen proberen alleen het stuk waar de paarden lopen te vervangen en dan weer een stuk, ik begrijp dat het om veel land en dus veel geld gaat, maar in gedeelten is het misschien wel te doen.
Nogmaals sterkte met je paard, ik hoop echt dat ze het haalt. Vaak zijn jonge dieren enorm sterk en geven ze het zelf niet snel op. Jij ook niet, dus dat is een goed teken! Als je weer wat weet dan horen we het graag weer van je.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 13:40

Jet schreef:
Citaat:
TJa ik weet het maar we hebben dus koeien andere draad gaat bijna niet! we zijn wel bezig de draad in een heg te laten groeien maarja je hebt zoveel land en weide dat dat niet gaat. Andere onheining is te duur of het is niet sterk genoeg.


Is het dan niet mogelijk om voor je paarden steeds een stuk af te zetten met van die prikpaaltjes en schriklint? Prikkeldraad met stroom is dubbeleng voor paarden als ze er mee in aanraking komen en inderdaad, prikkedraad krult metteen op als het los is. Ik probeer een beetje met je mee te denken, hoe je het simpel en niet te duur veiliger te maken. Staat dat prikkeldraad om het hele land, of alleen bij de hekken? En blijven jullie koeien niet achter gewoon ijzerdraad? Dat is ook niet ideaal, maar toch nog beter dan schrikdraad. En anders zou je het kunnen proberen alleen het stuk waar de paarden lopen te vervangen en dan weer een stuk, ik begrijp dat het om veel land en dus veel geld gaat, maar in gedeelten is het misschien wel te doen.
Nogmaals sterkte met je paard, ik hoop echt dat ze het haalt. Vaak zijn jonge dieren enorm sterk en geven ze het zelf niet snel op. Jij ook niet, dus dat is een goed teken! Als je weer wat weet dan horen we het graag weer van je.

Hoi
We hebben ook gladdraad maar daar staat veel te veel stroom op als paarden dat aanraken raken ze helemaal in paniek voor de koeien is het wel goed die hebben een dikke huid en merken daar niet zoveel van. EN die prikpinnen, eeb van mijn paarden heeft bijna een half jaar stil gestaan doordat zo'n prikpin waarschijnlijk in zijn been is geschoten toen ie aan het rollen was in de wei en dat ding losschoot. Daardoor was zijn bot beschadigd en kreeg hij bloedvergifteging. De dierenarts dacht toen dat het wel mee zou vallen maar na een week werd ook dit paard met spoed afgevoerd naar someren om aan een infuus gelegd te worden. Paard is geopereerd en is nu weer voor 100 % in orde. We hebben 10cm voor het prikkeldraad ook nog een koord lopen van dat touw zeg maar dus ze kunnen niet bij het prikkeldraad komen. Maar bij de hekkengaten is dat dus niet. Misschien dat we bij de hekkengaten ook van dat koord ofzo moeten maken. Maar een ideale oplossing is er echt niet. Hout is duur voor ons onbetaalbaar en als een paard daar doorheen slaat, wat denk je dan van splinters etc. En zeg niet dat dat niet gebeurd, heb het al meerdere maken meegemaakt. En kunstuf is niet sterk genoeg. Tja en met koeien moet het tegen een stootje kunnen, die hebben daar totaal geen respect voor. Maar in elk geval toch bedankt datj e oplossingen wilt aandragen. WIj hebben ook al vanalles gezocht, maar als een paard schrikt of wat dan ook dan zal de omheining een belemmering voor hem zijn wat voor materiaal dan ook.
groetjes jeannette

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 14:19

poeh wat een verhaal zit met tranen in mijn ogen echt heel veel sterkte

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 14:34

echt verschrikkelijk..
heel veel sterkte voor jullie allemaal, en ik duim voor je dat alles weer goed komt!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:25

heel veel sterkte de komende tijd!!! en we zullen duimen!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 19:54

Sterkte voor jou en je paardje ! Hoe is het nu met haar ?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 00:20

Wat afschuwelijk zeg...
Maar wat goed dat je alles doet om je paardje te redden!

Bij ons staan ook koeien en die staan in weilanden met wit draad, onze paarden hebben ditzelfde draad. Het nadeel met koeien is inderdaad wel dat er veel stroom op de draden moet staan. Ik heb zelf al verschillende keren een harde schok gehad omdat ik niet oppaste en de paarden ook weleens. Maar ze zijn er ook al een aantal keer doorheen gerend en het draad brak altijd doormidden. Prikkeldraad vind ik ook wel heel erg eng.

Succes en sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:30

effe los van de draad.

Hoe is het nou met je paardje?

Sterkte!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 11:11

russel schreef:
effe los van de draad.

Hoe is het nou met je paardje?

Sterkte!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Thanx voor jullie enorme liever berichtjes op bovenstaande link kun je zien hoe het nu met unique is maar, ik kan wel zeggen dat er een klein wonder is geschied mede dankzij jullie steun!!
Hartstikke bedankt hier voor!
groetjes jeannette en Unique

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:04

bah bah, watvreselijk!!! hopenlijk komt ze er doorheen! enzo niet, laat het beestje niet onnodig veelpijn lijden! ook al zal het heel erg moeilijk voor je zijn! sterkte

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 19:33

Ik vond het ontzettend zielig en vreselijk te horen wat er met Uniqe is gebeurt en ik durf er om te wedden dat ik de naam verkeerd heb geschreven.
Ze is nog jong en misschien komt het allemaal nog wel goed. Die kleintje lijken makkelijk te genezen zonder problemen aan over te houden. Bijf positief denken want een mirakel kan altijd gebeuren. Ik zal duimen dat alles goed komt met haar! Hou ons op de hoogte, okee!
Verwend die kleine maar goed! Knipoog

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:03

heel veel sterkte

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:34

heeeel veel sterkte maar wel positief denken he helpt bij mij heel vaak