Stalling in de buurt van Leeuwarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Stalling in de buurt van Leeuwarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 13:53

Hi! Ik ga misschien over een paar maanden een paard kopen en ben alvast me aan het orienteren wat betreft stalling. Het mag maximaal 100 euro kosten. Er moet wel een redelijk goeie buitenbak bij zitten met verlichting. Weten jullie iets dat niet al te ver van LWD ligt? Party!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 14:24

Je maandelijkse budget vor stalling enzo is ERG, ERG laag...k denk dat het heel moeilijk zal worden daar stalruimte vor te vinden.
Maar eh, als je zo weinig te besteden hebt, hoe ga je het dan betalen als je paard ernstig ziek wordt?
Is het wel verstandig om een paard te kopen als je zo weinig te besteden hebt?
Ik vind van niet.

Blub
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 15:50

het hengt er vanaf wat er bij die 100 euro inzit... is dat alleen voor de stal? Als je ook nog voer, stalbedekking, "buiten" bak ed wilt hebben ben je in ieder geval zo'n 400 tot 500 Gulden kwijt

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 13:31

Jawel dat geld heb ik wel, ik wil alleen een niet al te dure stalling, het hoeft niet precies 100 euro te zijn, maar zoiets. En de enige eis is een buitenbak, stro (dus stalbedekking), en hooi. Ander voer koop ik zelf wel en ik wil ook zelf wel uitmesten.

Blub
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:05

dat zal nog niet mee vallen... ik moest bij mijn vorige stal iets van 300,- gulden betalen... dat was nog excl hooi, voer en stalbedekking. Ik had daar wel een buiten bak.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:16

In de buurt van het Leeuwarder bos schijnt een stal te zijn die niet zo duur is, een jaar of twee geleden iets van f250 gulden met buitenbak, stro en weidegang. Iemand in Tietjerk adverteert in de Leeuwarder Courant (regelmatig) misschien kun je beter op de site van Divoza vragen, daar kreeg ik zelf reacties toen ik in Leeuwarden iets zocht toen ik studeerde.
110 euro is erg weiig hoor!

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:07

Huilen Lovers Hallo, collega friezinnen, Sorry maar ik schaam mij voor jullie hooghartige houding. Ik kan mijn paardestalling goed betalen maar ik betaal toch liever zo min mogelijk. Dan heb ik meer geld om aan mijn paard zelf te besteden.

Maar goed, rond Leewarden zijn enorm veel pensionstallen. De prijzen varieren van 150 Gld!!!in Warga en dat is dan incl. hooi en stro, zo veel als je wilt, maar is dan wel alleen met buitenbak en weidegang, is een groep erg leuke mensen die samen naar een binnenbak gaan.
Dan is er Wirdum, kost met binnen en buitenbak!!ong. 350 gld incl voll verz.
In Jelsum, berlikum, hallum, enz, enz, allemaal met alleen buitenbak en weidegang. En rond de 100 á 150 euro.

Rijdt maar eens rond met de auto of met de fiets, en stap er dan gewoon op af. Ik heb dit nl ook allemaal, met uitzondering van één via, via. Maar ik weet dat er genoeg mogelijk is. Waar die boerderij in Warga is kan ik wel uitleggen maar dan moet je zelf informeren. Het is wel een vrij besloten klupje

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:23

rapsodie schreef:
|( Lovers Hallo, collega friezinnen, Sorry maar ik schaam mij voor jullie hooghartige houding. .


Nou, dat hoeft niet hoor...
Ik vind juist dat de mensen zich moeten schamen als ze koste wat kost een paard aanschaffen, zonder erbij na te denken hoe ze de kosten willen gaan betalen.
Als je amper geld hebt om summiere stallingskosten te betalen (nb 100 per maand is belachelijk weinig, puur voer en stro is al duurder per maand), hoe wil je in hemelsnaam dan de andere kosten gaan betalen, zoals de hoefsmid en de ontwormspuiten enzo....
Om nog maar niet te spreken van de dierenartskosten in geval van.....
Nee, ik vind dat je een paard tegen een eigenaar met een heel beperkt budget moet beschermen...het is vragen om problemen.

Nu is dat volgens The Lady of Rage niet het geval, maar het is niet hooghartig er toch op te wijzen....Het is niet meer dan verstandig dat een ieder die overweegt een paard te kopen, daar toch even bij stil staat...en in de euforie van 'hoera we kopen een paard' wordt dat wel eens vergeten....soms is het dan handig dat iemand je er toch op wijst.....

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 10:14

heb je een hengst of een merrie?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 12:43

duurder is niet altijd beter. plaats eens een advertentie bij een regionale krant en kijk eens op marktplaats, bv. hier in de buurt zijn ook wel stallingplekken maar dat is zo'n half uur rijden, te ver dus

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 13:15

ik rijd al heel lang op de manege (14 jaar) en daarom wil ik nu wel eens een eigen paard, het is dus niet zo dat ik "zomaar ff een paard" koop! En ik heb ook altijd mijn ouders nog als er iets mocht gebeuren als het paard ziek wordt. Maareh Dees je hebt daar op zich wel gelijk in ik ken ook mensen zonder verstand van paarden die zomaar een kopen en er dan ook niets aan willen uitgeven voor de hoefsmid etc...daar kan ik me ook mateloos aan irriteren!
Rapsody, ik zou idd graag het adres willen hebben in Warga, dat is voor mij ook wel te bereiken, want ik heb een scooter. Zou je me daarvoor ff willen PB-en.