Bestaat er een paardenbegraafplaatst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Bestaat er een paardenbegraafplaatst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 23:30

Ik weet dat als je kat of hond dood gaat je hem kan laten begraven of cremeren. Maar heb je dat ook voor paarden?

En als je paard verzekerd is en sterft betekend het dan dat de verzekering het paard in beslag neemt of mag je zelf beslissen wat er gebeurd met het overleden paard?

Ik ben gewoon benieuwd.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:35

Nee, er bestaat geen paardenbegraafplaats.
Er zijn wel plannen voor een crematorium maar ik weet niet hoever het daar mee is, het duurt nl. al even omdat paarden onder de destructiewet vallen en daarin geen ruimte is voor een crematorium.
De wet zal dus moeten worden aangepast.

Als het paard al dood is neemt de verzekering hem niet in, je moet dan zelf zorgen dat het wordt opgehaald door een destructiebedrijf (Rendac), je zult dit via de DA moeten doen omdat jezelf waarschijnlijk geen bedrijfsnummer hebt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 00:05

Bij ons hier in de buurt is een grote dierenbegraafplaats waar op t moment een paard en een ponytje liggen, voor een groot bedrag mogen er dus ook paarden....

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 00:12

ER zijn al paarden crematoria gellof ik. er is ook al eerder een topic over geweest.
Je paard word als t goed is van de verzekering en dan kan je m terugkopen voor de slachtprijs en dan zelf bepalen hoe je m wil laten inslapen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 09:16

Niet bij iedere verzekering kun je je paard terugkopen! Er zijn genoeg maatschappijen die je paard weer terug de handel in gooien en zo een redelijk winstje maken. Dat kan omdat je je paard af kunt laten keuren op het gebruiksdoel. Een wedstrijdpaard kan na een lange tijd van rust soms nog best als recreatie paard verkocht worden.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:28

het is er wel een paardenbegraaf plaats maar dat is gewoon verschrikkelijk duur

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 12:38

paroiucha, welke begraafplaats bedoel je?
hier in de straat is er eentje, maar ik weet niet of dat ook bedoeld is voor paarden en of het duur is....