vind niet gauw iets zielig maar nu..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

vind niet gauw iets zielig maar nu..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 17:14

Ik gaf Felix bewing aan de hand langs de weg en toen passeerde ik weer eens een boerdrij waar gewoon 2 hele leuke ponies staan(haf en ijsco)
Maar nu komt het probleem.
zeker 3 maanden terug(toen ik Felix nog reed) waren deze 2 mega vet. Ik zag ze met de dag groeien en stond erop te wachten dat ze dus niet meer konden lopen.
3 maanden terug was dat dus zo, de haflinger kon amper lopen.
Nu liep ik vandaag weer langs en ik was al een aantal meters verder toen die vent met die haf ook ging wandelen.
In de verte zag ik hoe raar dit beest liep, ik wou dat gewoon niet geloven.Zag ik het wel goed dat dat dier op de knieen ging?
Ik omgekeerd en die man kreeg inmiddels al commentaar van een boer die op het veld bezig was. Deze zei dat dat dier dringend medische zorg had ivm hoefbevangenheid.
De eigenaar ontkende en zei dat ze alleen wat stijf was.
Ik al naar die boer kijken .....
Dus later spreek ik die man aan. Er was nog nooit een DA bij geweest en hij liep maar blij te vertellen dat ze beweging moesten hebben, ze op dieet moest etc etc.

Ik zal je zeggen, dat paard heeft gewoon mega pijn. En volgens mij rijden ze er ook nog op, want in die afgelopen 3 maanden heb ik dat dier eens met een zadel gezien.

Bah wat heb je toch rare mensen die denken alles zelf op te kunnen lossen. De ijslander is dus wel hoefbevangen(dat zei die man). En ik maar zeggen dat die haf dat ook duidelijk is.
Ik vind niet iets gauw zielig maar mijn maag draaide vandaag wel even om. Dom DOm DOm.

Misschien dat ik toch eens de DB bel, ik zal ens wat vaker lang lopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:29

Ja je gewoon bellen!
Ik Misselijk van deze mensen, waarom nemen ze in vredesnaam pony's als je er geen reet om geeft en er de ballen verstand van hebt! Dit is gewoon mishandeling.
Het liefste zou ik zulke paardjes meenemen, dit is niet normaal. Dit is echt wel werk voor de DB (in hoeverre die er wat meedoen)

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 17:40

Ik kreeg wel de indruk dat die man om zijn beesten 'geeft' maar hij heeft er de balle verstand van, hij praatte zo kinderlijk tegen het paard Misselijk .

Ja als ik geen paarden had had ik die vent 500 euro gegeven en dan was ie van mij.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:54

tjezus.. hopeloos zulke mensen Misselijk
ik kan daar met m'n verstand echt niet bij..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Mer1980

Berichten: 18819
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 09:58

De DB bellen heeft geen zin. Ik had ook een pony gevonden die zwaar hoefbevangen was. die kon bijna niet meer lopen. Ik heb toen de DB gebeld en zie zei dat ze niet konden komen, omdat het WEEKEND was. Maandags weer gebeld en toen was het niet levensbedreigend genoeg.
Ik ben zelf achter de eigenaar gekomen en heb de pony voor 100 piek gekocht. (nooit betaald, maar ok) na 4 maanden op een kaal stuk nat zand en speciaal beslag is ze er weer bovenop gekomen.
Wel erg hoor dat er mensen zijn die hun paarden dan nog gewoon door laten lopen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:22

Sja als je hoort wat mensen met hun dieren uithalen... Ongelooflijk! Vaak ook nog uit domheid/ onwetendheid maar erger nog gewoon om kosten van de DA uit te sparen.
Aangezien ik de DA nu dagelijks spreek ( lieve man, maar ik zie hem liever niet Haha! ) hoor ik verhalen dat je denkt..... Kan dat?? Kun je dat met een dier doen??

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:20

hee, die paarden ken ik ook, en ik vind ze ook belachelijk dik!!
Terwijl ze aan de andere kant wel veel dingen voor die paarden doen, een stalletje, zandbakje(waarom ze ze daar niet een paar uur inzetten Verward
er staat ook een Shetlander en sinds kort ook een bonte Shetlander.
voorheen zag ik ze nog wel eens rijden met de Shet op sleeptouw

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:36

als het echt zo erg is, gewoon bellen. Dat is toch heel zielig Frusty .

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 08:50

Jeetje, wat rot zeg. Wat moet je daar nou tegen doen?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:44

Als een DA bellen weinig effect zal hebben, probeer het bij de Dierenbescherming? Die zullen toch wel iets doen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:43

Inderdaad, melden bij de DB. Haalt mogelijk iets meer uit. Wordt in ieder geval genoteerd en i nde gaten gehouden. Doet hij niks dan kunnen ze in beslag worden genomen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 12:33

Ik ga van de week weer ff langs lopen eens ff kijken en misschien dat ik dan maar bel, het houd me elke dag bezig.
Als ik bel heb ik in iedergeval het idee dat ik alles gedaan heb.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 13:00

Moeilijk probleem inderdaad.
Toen ik IJsco ophaalde zat ze volgens mij ook niet ver van hoefbevangenheid af, zo ontiegelijk moddervet, als je voor op d'r borst een klopje gaf golfde het tot achter op haar bil door, zo erg.
En laatst heb ik van Shaienne en Dorée foto's gekregen en ze krijgt alweer een behoorlijke pens. Kan nooit goed zijn, maar wat doe je eraan??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Dries1990, Faya__, jitskenienke, Laj1, MirjamRobin, Pikeur, Plus_en_Min, Renee1991, xRoossie95, YvonneV en 100 bezoekers