Verslag boktmeeting Rohel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Verslag boktmeeting Rohel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 23:35

Vandaag waren we door Kimmy uitgenodigd voor een buitenrit door de omgeving van Rohel, Friesland.
Om 15.00 uur afgesproken, maar alleen [naam verwijderd] was ondanks de file op tijd..een goed begin Haha!
Honeybee had eerder al Cody en Rieja opgepikt van de bushalte te Drachten, met de auto kwamen zij na een kwartiertje aanrijden.

Kimmy heeft ons daarna een rondleiding gegeven door de stallen van familie Eefting, zij was inmiddels kind aan huis, en kon al heel veel vertellen over de ± 14 paarden die er in de schuur stonden. Er was nog een andere schuur waarin de recreatie-paarden stonden (die anderen waren voor de handel, en Kimmy's lieveling was net verkocht, tja, moet je maar niet zo netjes voor-rijden... Scheve mond ). De recreatie paarden waren de paarden die we mee mochten nemen op onze buitenrit. Er waren twee Friesen ([naam verwijderd] is vergeten hoe die heetten), waarvan eentje een cute veulentje had, er was een pony Max, superbeestje, en een kwpn-er genaamd Laboca.

Welnu, na de Grand Tour was het al gauw kwart voor 4, dus opzadelen geblazen. Er lagen naast de recreatie-paarden hele dubieuze zadels, gelukkig werden er tijdens de rit wel wat luxere zadels gebruikt. Anders zou Honeybee toch wel spontaan weer heel veel last van haar stuitje krijgen lijkt mij zo...
Ikzelf had mijn lieve Nefje bij me, en die had ik zo gezadeld. Bij het opzadelen van de andere paarden scheen nogal eens een mankementje aan het tuig zich te openbaren, in allerijl is het een en ander nog vervangen voor dat we konden vertrekken.
De Friese merrie met veulen moest bij het veulen weggehaald worden, waarbij het veulen met zijn voetje tussen voerbak en nog iets was gekomen. Wat er precies is gebeurd, is mij eigenlijk wel wat ontgaan, maar het veulentje was wel zielig.

Uiteindelijk, [naam verwijderd] was al ongeduldig, kwart over 4 zijn we het erf afgereden, richting de bossen bij Rohel. Er waren plenty routerroutes door het 'Hauler bosk', maar Kimmy heeft kennelijk een vette voorkeur voor het illegale, dus we reden langs menig rood omcirkeld bord met een paard in het midden....Kimmy heeft duidelijk nog geen autorijbewijs Haha!
Niet te min, de omgeving was verrassend mooi en paardvriendelijk, dat zou je niet denken als je over de snelweg er vlakbij rijdt....
We zijn een twee uurtjes onderweg geweest, we hebben onderweg ook nog leuke drafstukjes kunnen doen, een galop van 3 sprongen maar vooral heel veel geklets in een comfortabele stap. Het was erg gezellig Clown

Terug hebben we afgezadeld, [naam verwijderd] mocht in een paddockje verpozen, en we hebben in de Caravan die tot Kimmy's beschikking stond een flinke glas frisdrank geslobberd. Foto's bekeken, van Kimmy op hobbelpaard, tot aan het veulen van Rieja toe. Honeybee had haar grote digi-camera (waterdicht!) ook meegenomen, dus volgende keer zijn er nog meer foto's te bekijken...

Nadat we de paarden gevoerd hadden, zijn we richting Strandpaviljoen Tjeukermeer gelopen (vlakbij) alwaar ons door bijzonder alerte en kwieke bediening een heerlijke plate werd geserveerd. ik persoonlijk heb goede herinneringen aan de plate Sate met patat, en de extra rolletjes witlof in ham, die ik van andere borden af had geschooid... Kim ook Sate, de rest had 'pleetje bal'....

Om ongeveer kwart voor 9 zijn we weer naar de camping van familie Eefting gewandeld en nog even een borstel over de recreatiepaarden gehaald, je moet ze immers wel netjes en verzorgd achterlaten. Het had wel wat van ponykamp....grinnik....
[naam verwijderd] weer op de trailer geladen....tijd om naar huis te gaan. Ikzelf was 10 uur weer thuis...

Kimmy, ik vond het beregezellig vanmiddag! Dank je wel dat we zo'n leuke dag bij jouw 'stage-plekkie'hebben mogen meemaken!
Cody, Honeybee en Rieja, ook dank je wel voor het leuke gezelschap.
Hoe is het met je staartje Honeybee, gaat het weer een beetje?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 00:17

Nou, na dit snelle verslag van Dees kan ik natuurlijk niet achter blijven...... Knipoog

Na een reis met auto, trein, bus en weer de auto kwam ik samen met Sandra (Honeybee) en Marije (Cody) aan in Rohel.

Rijden mocht ik op de Friese merrie die een veulen had (en van te voren had ik zo hard geroepen, ik wil gééén Fries.....maar goed). Het veulen moest in de stal blijven. Toen ik de gang opliep en uit de stal, werd ik direct alweer teruggeroepen, het veulen deed wat gek en was klem komen te liggen. Zijn linkervoorvoetje had tegen een schroef oid gezeten en daar zat een wond op de kogel, zijn andere voorvoetje zat beklemd tussen de stangen van de voerbak. Nouja, veulen bevrijd en vastgezet voor even(toen we terugkwamen was hij weer los). De merrie was buiten gelukkig onwijs braaf, ze hinnikte af en toe maar verder helemaal niks. Ze was ook superstoer Cool , op moeilijke momenten voor die rare KWPN'ers kan dat weleens handig zijn Knipoog

Nou, dus een lekker rustig ritje gemaakt, heel gezellig, mooie omgeving etc.....en de paarden waren echt leuk...perfect dus!

Nou, achteraf dus wat gegeten in dat troosteloze strandpaviljoen, we hebben de bediening best wel uitgelachen......ze kon ons wel schieten volgens mij. Maarja, als je zelf maar lol hebt hè!! }>

Daarna kwamen we er na een paar telefoontjes van Sandra achter dat er waarschijnlijk geen bussen meer richting Assen zouden gaan vanuit Drachten, dus heeft Sandra mij en Marije helemaal naar huis gebracht. Sandra, nogmaals harstikke bedankt!!
Sandra heeft met haar geweldige digicamera hier nog wat foto's gemaakt (in Fryslan natuurlijk ook.....ik ben erg benieuwd!!)
en dat was het dan wel.....verder heb ik niet zoveel toe te voegen aan Dees haar verhaal. Het was iig erg gezellig, voor herhaling vatbaar!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 00:24

Nou hier dan mijn verslagje.
Net terug uit Beilen waar we Rieja afgezet hebben, uiteraard ook Amiga en Jim bewonderd bij haar thuis en nog een aantal foto's gemaakt. Toen nog een glaasje gedronken met haar ouders, heel gezellig.
Toen heeft Honeybee mij thuis afgezet waar een eenzaam hondje dolblij was dat ik haar gezelschap kwam houden.
Honeybee, nogmaals bedankt voor het thuis afzetten, heel luxe, Rieja en ik zijn beide niet zo'n ster met overstappen op andere bussen en dergelijke Haha!
Maargoed, vandaag dus een hele leuke dag gehad. Bij mij begon het spektakel om half 2 toen ik de bus instapte bij Rieja op weg naar Drachten. Onderweg natuurlijk al veel gekletst en in Drachten heeft Honeybee ons opgepikt om met de auto richting Rohel te gaan.
Uitgebreide rondleiding gehad en toen was het tijd om op te zadelen. Ik ging op Max (bij de naam alleen al kreeg ik lichtelijk de kriebels ivm vorige Mexx-ervaringen Haha! ) een heel leuk uitziende pony maar niet al te groot (lees: klein) die zich onderweg super gedragen heeft tussen de grote paarden. Het is uiteindelijk een heel relaxte rit geworden hoewel deze paarden niet veel buitenritten maken. Ja, onderweg nog bijna verzopen in een diepe plas in het bos waar de andere ruiters het hoofd ruim boven water hielden maar ik had slechts een klein maar o zo leuk ponietje onder mij Haha!
Nog een stuk gedraafd waarin het leek of Honeybee voor mij op de Fries in slowmotion lichtreed aangezien ik met die ponypassen 3x zo vaak moest lichtrijden maar ach Clown
Ook nog een galopje gedaan was erg leuk!!!
Verder heel veel gekletst en na 2 uur rijden hadden we uiteraard wel dorst dus even bij Kim in de caravan wat gedronken en foto's bekeken en daarna hadden we ook nog eens trek dus in het bijgelegen paviljoen bij de supersnelle bediening een plate gehaktbal gescoord en daarna de paarden nog van een pluk kuil voorzien.
Toen was het tijd om weer huiswaarts te keren en met de tussenstop bij de manege van Anna-Jelly en littleroosie (die helaas niet op stal waren, maar wat wil je ook om 10.00u 's avonds) en de volgende tussenstop bij Rieja is het nu dus alweer bijna half 1.
Maar een hele leuke dag met hele gezellige mensen en leuke paarden.
Dus Kim ontzettend bedankt voor de uitnodiging en Honeybee, Dees en Rieja bedankt voor de gezelligheid, ik vond het zeker voor herhaling vatbaar! Lachen

En nu slapen Gaaaap

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 10:36

Dus het was gezellig Knipoog
Zijn jullie door het Haulsterbos gereden??

Ik wacht op foto's Tong uitsteken


Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 10:47

Klinkt heel gezellig! Hahahaha de bediening uit lachen.... foei toch...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:11

Ik lees net het verslagje van Cody, maar zeker ff bij de Hjouwer geweest..
ff correctie Knipoog manege van Lutske en Littleroosie, ik rijd er niet, ik rijd in St. Johannesga op 't Haske Knipoog

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 13:15

Ja, ja.. hier dan eindelijk ook een verslagje vanaf mijn zijde. Echt veel nieuws heb ik hier niet aan toe te voegen, dus laat ik het daarom maar kort houden.

Rond half drie heb ik Cody en Rieja van het station hier in Drachten gehaald, om daarna meteen door te rijden naar Rohel. Voor de mensen die niet weten waar dit ligt, Rohel is een plaatsje niet al te ver bij Joure vandaan. Tja, en Joure moet je wel weten te liggen Haha!

Eenmaal daar aangekomen hebben we met zijn allen de paarden aldaar bekeken en wat gebabbeld. Rieja kreeg een mooie Friese merrie tot haar beschikking die geloof ik Martine genoemd wordt. Martine zal volgens mij een jaartje of zeven zijn en werd vergezeld door een heel lief veulentje. Het veulentje moest achterblijven, wat helaas niet helemaal goed ging. Cody kreeg een prachtige D-pony genaamd Mexx tot haar beschikking. Een heel klein en iel pony'tje, maar wel een geweldig diertje om te zien Kwijl Kimmy zelf reed op Loboca, een paard waar ze hopelijk het hele najaar en voorjaar mee verder kan. (Ik zal voor je duimen Kimmy Knipoog )! Dees reed op haar eigen Neve die verwonderlijk stukken braver was die die 'gekke' Paula Knipoog Ikzelf kreeg ook een Fries tot mijn beschikking die volgens mij Gradina/Granita ofzo heette.. eentje zonder veulen en negen jaren jong. Na het veranderen van het één en ander aan tuigage vertrokken we rond kwart over vier de wijde wereld in.

Ik heb echt geweldig genoten en het is een ontzettend fijne rit geweest. Halverwege nog bijna Cody te hulp hebben moeten schieten omdat zij bijna een snorkel nodig had. Dit vanwege de diepe plassen die we soms tegen kwamen Haha!

Eenmaal terug hebben we de paarden afgezadeld en hebben we wat gedronken in Kimmy haar riante caravan. En... uiteraard met zijn allen zowat een zak koekjes verorbert. Haha! Hierna alle paarden gevoerd en toen was het zover.. we gingen eten Vork Trek had iedereen geloof ik wel, maar ja... de bediening was helaas niet zo vlot en vrolijk. En tja.. wij werden des te vrolijker en meliger...

Na onze maaltijd zijn we weer terug naar stal gegaan waar Neve in een kraal ons (maar ja, vooral Dees natuurlijk) al hinnikend begroette. Wij hebben nog even de paarden gepoetst en hierna toch afscheid genomen van elkaar.

Rieja en Cody heb ik wegens het gebrek aan goed vervoer maar naar huis gebracht. Wij zijn nog langs manege de Hjouwer gereden (enne.. Maaike.. jij mag er dan wel niet rijden.. ik heb je er toch vaak gezien), waar ik hoopte nog wat bokkende dames tegen te komen, maar helaas.. we hebben in ieder geval ons best gedaan. Ook Propje stond al op stal, dus nog meer reden om door te rijden.

Eenmaal in de omgeving hebben we eerst Rieja afgezet, hebben we haar paarden nog bekeken (wat een beauty's Lovers ) en kennis gemaakt met haar ouders en nog wat gedronken.

Hierna heb ik Marije nog naar huis gebracht, waar ik de kale Banja nog heb mogen knuffelen. Iets wat nauwelijks mogelijk was aangezien die natuurlijk helemaal happy was omdat Marije eindelijk weer thuis kwam. Lachen

Hierna door gereden naar huis, waar ik rond twintig minuten voor één arriveerde en nog tot de ontdekking kwam dat er weer (zoals altijd) iemand is geweest die wat eigendommen in mijn auto heeft laten liggen Haha!

Kortom.. ik vond het een geslaagde en zeer gezellige dag die absoluut voor herhaling vatbaar is! Hopelijk ben ik verder niemand tot last geweest. Foto's heb ik ook gemaakt, maar ditmaal niet tijdens de rit (helaas), maar erna. Ik zal die zsm bewerken en uploaden.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:08



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, DDDara, Donnatella, Gigixponys, Kirrietje, laura22, Noukie123, rover_, Unicorn79 en 115 bezoekers